50 km-t futott Lancia Delta HF Integralét kínálnak egy árverésen
Árverésen kínálják a 90-es évek raliversenyeinek legendáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Manapság már ritkaságszámba megy a Lancia Delta HF Integrale. Használtan megkímélt állapotú szinte már nincs a piacon. Találtunk egy kivételt!
Február végén kerül megrendezésre a Silverstone Auctions árverése, ahol többek között egy 1992-es évjáratú, 50 km-t futott Lancia Delta HF Integraléra is lehet majd licitálni. Az Evoluzione szériát képviselő, Martini dizájnban tündöklő autóból mindössze 400 darab készült, közülük ez a 124. példány. A motorháztető alatt 2,0 literes, 16 szelepes 210 lóerős benzines turbómotor lapul, melyet még be sem járattak. A ralilegendát ezidáig megfelelő körülmények között tárolták, most pedig újra üzemképes állapotba hozták. Az aukciós oldal alapján az autó várhatóan 90-110 ezer font (kb. 38-46 millió forint) áron fog elkelni. Ennyi pénzt valószínűleg senki sem adna azért, hogy a bejáratást követően ralipályára vigye az autót. Sokkal valószínűbb, hogy az új tulajnál ismét egy garázsban fog díszelegni a HF Integrale.
Csak ismerni kell a típust és nem lesz többet szervizben. Egyik ismerősömnek kettő Delta-ja is van, egy sima HF Turbo és egy HF Turbo Integrale (remélem jól írtam). Az Integrale szerepelt anno az RTL Klub Autómánia c. adásában, amikor megvette atomjaira szedte szó szerint, a csupasz vázig és újraépítette, igaz majdnem két évig készült (a ráfordított összegről nem is beszélve), de az eredmény önmagáért beszél. Egy mai prémium kategóriás autót is sikerült vele megszorongatni vele a nyáron, pedig többed magunkkal ülünk a verdában.
Hatalmas élményautó az biztos amikor megy…:)
Lancia Delta HF Integrale = többször van szervizben, mint úton
1996-ban az egyik volt évfolyamtársamnak volt egy hasonló autója.
Már akkor egy hulladék volt, de ennek ellenére nagyon imádta mert amikor működött, akkor mindig fülig ért a szája.
A raliban ez egy igazi legenda volt, le a kalappal előtte, de a megbízhatósága, tartóssága a nullával egyenlő.
Tegnap este találkoztam egy teljesen szürke (szó szerint) példánnyal. Csak miután mögé értem, láttam meg a piros típusjelzést. MBC-… rendszáma volt, és nagyon komolyakat lépegetett, versenyezni nem akartam vele, csak érdekelt, de a szokásosnál jobban kellett tolni a rénszarvasnak, hogy tartsam vele a tempót. Aztán elváltak útjaink, jó volt látni, hogy mennyire szerethetik ezt az öreg vasat.