Hivatalos: Yaris WRC-vel indul a világbajnoki címért a Toyota
WRC visszatérés: 18 év kihagyás után 2017-ben indul a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kereken 300 lóerős, 1,6 literes turbómotoros Yaris WRC-vel tér vissza 2017-ben a WRC világába a Toyota.
A Toyota korábbi 10 évnyi WRC-szereplése 7 (négy egyéni és három konstruktőri) bajnoki címet hozott Corolla, illetve Celica versenyautókkal, Carlos Sainz és a négyszeres világbajnok finn Juha Kankkunen szereplésével. 1999-ben is bajnokként hagyták el a szakágat. A 3,91 méter hosszú, ám 1,82 méter széles Yaris WRC versenyautónak természetesen formáján túl nincs sok köze az utcai Yarisokhoz. Motorja 1,6 literes, közvetlen (akár 200 bar nyomással dolgozó) befecskendezésű, 2,5 bar csúcsnyomású turbóval töltött, 300 lóerős és 420 Nm nyomatékú, 8500 1/perc fordulatig kergethető benzines. Váltója hatsebességes szekvenciális ZF Sachs kuplunggal, fékjei a keményebb terhelést jelentő aszfaltos szakaszokon 355, murván 300 mm átmérőjű hűtött tárcsák. A murvára kisebb fék oka természetesen az eltérő felniméret is, míg aszfaltra 18, murvára csupán 15 colos kerekeket szerelnek a Yaris WRC-re. Az abroncsokat a Michelin fogja szállítani, alább pedig már egy januári teszt látható, amelyet még temérdek fog követni a 2017-es visszatérésig.
Egyrészt a WRC-k szabványos autók (FIA motorral) amelyekre hétköznapi autóra hasonlító kasztnit tesznek (lásd DTM, és NASCAR egyen/harmonizűlt műszaki alappal eltérő borítással), míg a régi rally autók (vagy a WTCC autói) több közük van a névadóhoz.
Nem a toyó sara ha ilyen törpéket nevezn mindenki, ezt valahol a FIA xeszi el. (Annak idején a 206 WRC volt az egyik első sikeres kisautó, de ott sokat hosszítottak a kasztnin hogy letakarja a WRC alapot).
Megértem tök jó hogy végre nem Citroen márkakupa vagy Loeb után legjobb pilótának járó cím a WRC, éppen ezért ki kellene használni hogy akkroa nevek száltak be mint a VW meg a Toyota.
Régen olyan legendák versneyztek mint a Stratos vagy az Audi Quattro, nagy nevekkel és egyzsrre kézzel fogható ÉS kívánatos darabokkal. Hiányzik ez a kor
Nem vagyok nagy WRC szakértő, de gondolom, hogy a kisebb tengelytáv, tömeg és egyéb előnyök miatt van ez így.
Mellesleg a mai kiskategóriás autók méretei majdnem elérik a 8-10 évvel ezelőtti középkategóriásokét.
Ez nem a Toyota sara. A Polo és a Fiesta is röhejes mint rallye-szörnyeteg. Ezek nem rég a junior kategóriában nyomultak.
De annak idején a Celica végig alázta a mezőnyt (na jó aztán őket), a békalámpás Corolla maga volt az antisportautó (nem is hozott szerencsét a WRCben), míg egy Imrezával vagy szárnyas EVO-val meg tudtam barátkozni (egy időben a Pug is a 207 CCvel álcázta a rallye-szörnyetegét), nem értem miért nem tudnak valami rendes látványos kasztnit tenni a rally autóra? Úgyis csak egy doboz egy WRC alapon.
Mit keresne egy Auris vagy Gt86 a Fiesták, Polók mellett?
Senki nem akar hátrányból indulni.
A hírnek akár örülhetnék is, de valahogy mégsem tudok…
Megértem hogy ez egy speciális versney, de nem lehetne normális modellekkel álcázni a WRC szörnyeket? Cuki volt annak idején a 206 (Az sok középkategóriás között), de azért megkérdőjelezhető a piaci haszna egy ilyen sportkocsinak a névadó modellnél. ugyanúgy, ahogy a rally királykategória modelljeinek presztízsének se tesz jót, ha bevásárlóautók nevével és formai elemeivel próbálják társítani.
2017re már lassan ideérhet az Auris utódja nem? Miért nem tudtk volna legalább azzal párosítani. Vagy a FT86tal?
Ha az Audiinak nem ciki a hátsókerekes A5 DTM, itt is lehetne ennyit lódítani…
Nem fért el az orrban egy 2 literes motor?
Mondjuk itt versenyenként rakhatnak bele újat, ha nem bírja a kiképzést. 🙂
Talán nem röhögtetik ki magukat mint az F1-ben, mert az nagyon nagy égés volt egy ilyen komoly gyártónak.