Olajcsere 130 ezer kilométer után?
Így néz ki egy gyári olajjal 133 ezer km-t futott motor
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Durva képek kerültek fel a netre egy Audi TT szétszedett motorjáról, amely több mint 133 ezer km-t futott olajcsere nélkül.
A fotók egy Audi TDI fórumon kerültek feltöltésre, ahol a felhasználó az alábbiakat írta: "Az egyik szerelő haverom küldte az alábbi képeket egy 3.2-es Audi TT motorjáról, amelyben 83 ezer mérföldön keresztül (kb. 133 ezer km) nem volt olaj cserélve." Nem kell szakértőnek lenni az embernek, azonnal látszik, hogy ez a lerakódás több a soknál. Az mindenesetre érhetetlen, hogy a tulaj mit gondolt és miért nem vitte el olajcserére az autót. Talán már azt gondolta, hogy elektromos autóval jár és abban úgysem kell olajat cserélni? 🙂
VR6
http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2Fc%2Fcc%2FL_V_VR6_engines.svg%2F220px-L_V_VR6_engines.svg.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FVR6_engine&h=176&w=220&tbnid=zqIAbWKNMYecxM%3A&zoom=1&docid=8xB2qz-SZazehM&ei=-bIRVb7rNIyrPIaCgcAJ&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=1107&page=2&start=18&ndsp=24&ved=0CHgQrQMwHA
Most nem azért de nekem ez egy S6 blokknak tünik, a TT-ben a 3.2-es meg tudtommal V6.
nem cseréltek itt sem szürőt sem olajat, csak utántöltögették, láttam lanost épp ilyen volt 70ekm-et bírt aztán vége..
vagy találkoztam olyannal aki 45ekm után kérdezte h olajat tényleg kell e cserélni mert vkitől hallotta…
ill van olyan tehetős “ügyfél” aki 2-4évente vesz autót (japánt ca5éveset) és átírás után semmit nem költ rá!! (nemhogy olajcserét nem hanem még kötelezőt sem!!! volt h már se forgalmi se rendszám és még bejött vele)
21.század nyugat Mo, mindegyik eset
… de az olajfogyasztás igaz lehet. Nem minden esetben az aláírom, mert ha a Skodálatos ennyit enne akkor raknék rá egy Trabant felirtatot és passzolnám.
A Fordot én sem tekinteném Német autónak, már csak azért se, mert sokkal jobb az ár-érték aránya a Németeknél. És annyi rosszat se hallani róluk.
Akkor tettek, most már kispórolják. Vegye meg a tulaj.
Akkor tettek, most már kispórolják. Vegye meg a tulaj.
[url]http://autotechnika.hu/cikkek/8831,a-volkswagen-csoport-motorolaj-specifikacioi.html[/url]
A cikk végén a Hozzászólás !…No komment
Nekem a Fordba nem tettek egy liter olajat, bár sokan vitatják hogy a Ford német autó.
Nem tesznek.
Nekem a cikk ott sántít, hogy a német autók csomagtartójába már a gyárban tesznek egy 1 literes olajat utántöltésre. Tehát nem, hogy 133000 Km-t, de szerintem 20000-et sem megy el egy töltet olajjal. VW (nálam Skoda) kézikönyv szerint 1 Liter/1.000 Km (!) olajfogyasztás határértéken belüli. Aki nem hiszi járjon utána. Szerintem olajat cserélhettek benne, de szűrőt nem. 5-6 liter olajból honnan lenne ennyi sár?
Ez egy irreális dolog, nem is értem, hogyan lehetséges. Ilyen kórházi árak mellett tényleg bagatell egy V8 fenntartása, de az is lehet, egyedi esetről van szó.
Ha van biztosításod. 🙂
Nincs vita. Viszont semmi sincs ingyen. Ez sem.
Intézménye válogatja. Családi példából merítve, az unokám születésekor 3 napi kórházi ellátás, külön lakosztály, apás szülés, az apának is ugyanúgy hely étkezés biztosítva. Fantasztikus rend, tisztaság, biztonság. A portaszolgálat díjbirkozó alkatú erőtől duzzadó fiatalokból áll, folyosónként biztonsági őrök, jobbára olyan kigyúrt feketék, akik a combizmoktól terpeszben lépnek :-), folyosókon elektronikus ellenőrző pontok. Reggel jön a szobapincér, mit óhajtanak aznap étkezni, reggeli, ebéd vacsora rendelés felvétel. A 3 nap kórházi ellátás mindenestől 10.000 $, aminek 70%-át a biztosító fizeti. Ez volt 2012-ben.
Van mire költeniük.
[url]http://mediq.blog.hu/2013/12/31/igy_nez_ki_egy_amerikai_korhazi_szamla[/url]
[i]“A nagy motornak inkább élettartam, és karbantartási előnyei vannak.” [/i]
Ez sem törvényszerűség.
[i]“Így maradnak a 75 lovas pöcsköszörűk.”[/i]
Ami az utazási tempót illeti, oda is bőven elég lenne. A nagy motornak inkább élettartam, és karbantartási előnyei vannak. Ami ott egy olajcserénél több, azt már tragédiaként élik meg. Sok esetben megy a “kukába”, nem vergődnek vele.
Mi is szeretnénk a V8-ast, ha egy gallon benzin annyiba kerülne, mint az USA-ban, meg ha annyit is keresnénk. Így maradnak a 75 lovas pöcsköszörűk.
Elnézve ezt az olajsaras képet, a nagy hengerűrtartalmú V8-as motorok jutnak eszembe. Nem véletlenül tisztelt az ott.
Megközelítően sem olyan igényes karbantartási szempontból, mint pl. a képen látható TT. A Murano 3,5L V6 motorja 100-as tempónál forog 1500-at. Akkor egy 5L V8?
[i]“…csak szimplán ugyanugy beszélsz az usa-ról mint a kint élők jó része.” [/i]
Éveket töltöttem kinn, meg még fogok is remélhetőleg, az egészségen múlik.
[i]“Mindenki szuperlativuszokban beszél aztán valahigy mégis előkerülnek a de kezdetű mondatok.”[/i]
Kössz az észrevételt, sosem ebben a tudatban szólaltam meg. Mindenkor, és mindenben a kendőzetlen valóság érdekel, és gondoltam osztok meg benyomásaimból egy pici ide vonatkozó részt. Ha szuperlatívuszokban gondolkodnék a kinti életről, akkor nem volna az, hogy nem értik, mit keresek még mindig Magyarországon? Családom minden egyes tagja állampolgár, gyerekeim, unokáim. Fiam gépészmérnökként dolgozik olyan munkában, amihez itthon oda sem engednék, lányom elit iskolában tanít, akik között a legfelsőbb körök gyerekei is ott vannak. (Gyerekeim mindig megmaradnak magyarnak, függetlenül a lakhelytől). Ez nem azonos azzal, amikor valaki ideiglenesen (rövid időre) kimegy Ny-EU-ba. Minden kezdet nehéz, és a kintiek véleménye, nem szabad az időt siettetni. Az általad hangsúlyozott[b] “DE”[/b] egyetemes emberi sajátosság, mindenütt ott van, életszínvonaltól függetlenül. 🙂
Nem lök én semmit csak szimplán ugyanugy beszélsz az usa-ról mint a kint élők jó része. Ugyanez igaz a németországban vagy angliában élőkkel. Mindenki szuperlativuszokban beszél aztán valahigy mégis előkerülnek a de kezdetű mondatok.
Nem akartalak megsérteni csak egy kicsit soknak éreztem az audi tt bicikli összehasonlitást
Ez a tulajdonos életszínvonaltól függetlenül elég tájékozatlan lehet. Azt is kétkedve fogadom, hogy az autó átvételekor nem mondták neki mik a kötelező szervizintervallumok. Feledékeny típus lehet annyi bizonyos 🙂 . Mindenesetre kár ezért a motorért!
Ergo-kvázi-und so weiter….Ha nem szóltál volna , bölcs maradtál volna kedves kutty89 !
Elég furcsa következtetéseid vannak, amelyek nagy melléfogások.
Ha nem éltél ott, akkor nem is tudsz semmit arról az életről, legfeljebb csak hiszed. Ez csak addig tart, amíg egyszer ki nem jutsz, és aztán ott a totális nulláról indulva, újra fel nem építeted magad, ez így megy arrafelé. “Scared looking immigrant” 🙂 (Riadt tekintetű bevándorló). Soha semmit nem mondtam, de még csak nem is utaltam rá, hogy én hogyan élek kinn. Te csípőből lököd hogyan. Jó vicc. :DD.
Hogy jutottál a leírt kövekeztetésedre?
Most is arról beszéltem, amit igen csak félreértettél, milyen benyomásai keletkezénének a Magyarországon szocializálódott embernek az első időkben az ottani életről, amit az idézőjeles rész mutat. Igen, úgy látná a magyar. Azért írtam oda! Utaltam ezzel az amerikai átlagpolgár gondolatvilágára, értékrendjére is. Hidd el, nagyon sokban különbözik a magyartól, függetlenül az anyagiaktól.
Ami engem illet, ha már annyira kíváncsi vagy, köszönöm szépen, hál’Istennek nagyon jól és elégedetten el vagyok nyugdíjasként itthon Magyarországon, de az USA-ban is hasonlóképpen. 🙂
[i]“Azon kívül ott nem ügy még egy ilyen autó sem az átlagpolgár szemében, annyi, mint nálunk egy bicikli.”[/i]
Azért remélem ezt nem gondoltad komolyan. 40 – 50000 dollár az átlag amerikai keresetéhez képest (2368 dollár/hó bruttó) sem bicikli kategória.
Másrészt itt erősen arról van szó hogy a tehetséges “tt” tulajdonosnak annyi agya sem volt, hogy elolvassa az autó kézikönyvét, merthogy, mint tudjuk, minden újhoz adnak. Ha már annyi műszaki érzék sem szorult belé, mint egy átlag magyar kisiskolásba, aki szintén tudja, hogy az autóban olajat kell cserélni.
Egyébként imádom a hozzászólásaidat. Elhiszem, hogy Amerikában élsz, azt már csak kétkedve, hogy olyan jól mint ahogy mondod.
De olyan szinten szuperlatívuszokban beszélsz az usa-ról, hogy felmerül bennem a gyanú, hogy ezekkel az állításaiddal és usa fényezéseiddel egyfajta önigazolást akarsz elérni. Ami viszont arra enged következtetni, hogy beleestél ugyanabba a hibába, mint nagyon sokan, hogy azt hitted, ott kolbászból van a kerítés. Márpedig nincs, sőtt….
Lefogadom, hogy ez az eset amerikai. Boldogult audis koromban QM mérnökként foglalkoztam Feld esetekkel. Amerikában volt olyan reklamáció több is ahol a motorkárosodás olajhiány miatt lépett fel, s a tulaj azzal sem volt tisztában, hogy olajat egyáltalán kell-e cserélni. Sőt perrel fenyegetőzött, mert hogy cserben hagyta az autó.
14 évvel ezelőtt volt egy hobby autóm, ami különlegességnek számított. Abban olajat cseréltek ugyan, de a centrifugál szűrőt soha nem takarították. Egyes részei annak is kezdtek hasonlóan kinézni. Szerencsére motorkárosodás nem alakult ki, éppen a 24-ik órában volt ahhoz, hogy rendbe lehessen hozni.
A látvány több a “sokknál”. 🙂 133.000 km-nek megfelelő futás után ez van olajcsere nélkül, a csoda az, ha ez a motor még képes volt működni.
[i]“…a tulaj mit gondolt és miért nem vitte el olajcserére az autót.” [/i]
A műszaki, illetve természettudományi ismeretek teljes hiánya. Azon kívül ott nem ügy még egy ilyen autó sem az átlagpolgár szemében, annyi, mint nálunk egy bicikli.