Még ma is megijed tőle a legtöbb közlekedő
Egy letűnt kor emléke: Lada 2107 rendőrautó replika
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem maradt meg eredeti Lada 2107 rendőrautó a nyolcvanas évekből. A veterán zsigulisok ezt is megcsinálták, a kocka zsaru ma is ijesztő.
Öt kocka orr a réten. Közülük csak egyről, talán a legspécibbről nem írtunk még
Szépen mész hazafelé, de az is lehet, hogy éppen sietsz valahova. Kicsit feszegeted a sebességhatárokat, de hirtelen nem csak te, hanem az egész autósor nagymamává válik és lelassít 35-re, pedig 50 a megengedett tempó. Elég, ha egy őrző-védő cég seriffautója parkol az út szélén, mindenki máris rendőrt lát és bekapcsol a pártállami időkből megmaradt buta reflex. Na ezek után képzeld el, hogy mekkora villámcsődületet okoztunk pár hete Győrben, ahol nem elég, hogy szemvakítóan szép és különleges kocka Ladákat fotóztunk, de még egy rendőrautó is volt a helyszínen.
Mezei 2107-esként kezdte az életét a rendőr kocka. 1995-ig használta őket a BRFK
Ködlámpák, egy nagyon ritka kivilágítható hátsó fényhíd és az elmaradhatatlan tetősziréna, valamint az Elekris gyártmányú villogó teszik igazi rendőrautóvá
Nem hívták ránk a közeget, a biztonságunkról és a szocialista államrend védelméről azon a délelőttön Dr. Meleg Norbert főtörzsőrmester vigyázott. Norbi civilben persze egészen mással foglalkozik, hobbiból viszont bolond, Lada bolond. A Veterán Zsiguli Egyesület[/url] segítségével megszervezett nagy tavaszi kocka Lada mustránk terméséből már olvashattak. Bemutattuk a sztaniolpapírból elővett, teljesen újszerű 2105-öst és 2107-est, aztán írtunk két különleges 2104-es kombiról is.
A rendőr elvtárs megszondáztatja a szintén Ladát hajtó, de gyanús elemnek tekinthető civil elvtársat. Norbinak még a játékpisztolya is teljesen korhű
Kezdjük a legelején, mielőtt még lecsapna a kollektív népharag. Volt ugye a kereklámpásokból zsernyák verzió, amiben Ötvös Csöpi lefoglalta a lópatkót a materialista világnézet nevében, meg kiadta a vezényszót, hogy Tűz, Csucsu! Aztán voltak 2105-ösök is rendőrségi szolgálatban és talán már kevesen emlékeznek rá, de ilyen 2107-ese is volt a BRFK-nak a nyolcvanas évek végén. Akkoriban még kis tökmag voltam, így az én szememnek furcsa volt a döntött RENDŐRSÉG felirat, de ez az eredeti, a legautentikusabb, a rendszerváltás előtti. Hát így áll össze ez a replika, mert a fehér 1500-as nem kék-fehérként kezdte az életét.
A beltér eredeti, a 2107 szövetkárpitos, egybefejtámlás, kagylós üléssel, négyküllős kormánnyal. A legfeltűnőbb mégis a zászló, búzakoszorús Kádár-címerrel
Négy tányérsapkás is kényelmesen elfér a Ladában. Kalasnyikovot persze nem hordtak, de a jelzőtárcsa állandó tartozék volt
Norbi a zsigás egyesület titkára, nem csoda, hogy van több szép és érdekes VAZ otthon. A veteránok mellé viszont szeretett volna valami olyan kocsit is, amiben az egész család, a felesége és a gyerekei is kényelmesen és biztonságban utazhatnak együtt. A 2107-es a négy darab automata övvel lett volna az egyszerű megoldás, de Norbi úgy gondolta, lehet még fokozni a történetet. Így vette meg a klubtársa már majdnem kész rendőrautó replikáját, amit aztán ő fejezett be, hogy ilyen korhű legyen.
A kesztyűtartóban elfért a szolgálati szabályzat, a szonda, de még a Zsiga leírása is. Az URH rádió leghátul kapott helyet
Villtesz a sziréna és a hangosító, BRG a rádió és az antenna, a kezelőegység és a kézibeszélő is a műszerfal alatt kapott helyet. Az igazi poén a hangosító a BEAG mikrofonnal, találkozókon jót lehet velük ökörködni
A kék sáv anno festés volt, de Norbi autóján matrica. Legyártatta ezt a döntött feliratot, a színe is nagyon stimmel, alig észrevehető, hogy nem fújva van. Csak a jobb első ajtónál jött le a ragacsa egy mosatáskor, de ezt inkább meg sem mutatom, mert amúgy tökéletes az összkép. Norbi az autón látható kötelező tartozékokon kívül összevadászott mindenféle vicces holmit ami az autóhoz illik. Van gumibotja, alkoholszondája, játék Kalasnyikovja is, de az mind semmi, hiszen talpig egyenruhában feszít. Szó szerint, egyrészt mert a három ezüst csillaggal ő az altisztek királya, másrészt a maskara egy kicsit szűk volt amikor vette, pár éve.
Finom használati nyomok a nem felújított, 47 ezret futott, 1990-es évjáratú autón
Találkozós matricák a hátsó ablakon, az eredeti, nem zárható tanksapka és a kulcsok, stílusosan egy Merkur kulcstartóval
Ez egy elég vidám hangulatú fotózás volt: mennek a poénok, meg a rendőrviccek, de semmi rosszindulat. Aztán a pár perc alatt kitalált kis álomvilágunkban Norbi nagy gázzal és egy kockázatos manőverrel elévág a gonosztevőnek. A 2107-es 1.5-ös karbis motorja és 75 lóereje a korszakban bőven elég volt egy kis autós üldözéshez is. Nyilván a kicsit sem áramvonalas tetősziréna és villogó, na meg a hátsó fényhíd visszavettek a 152 km/h-s végsebességből. Aztán a bűntény megoldódik, a Ladára visszakerül a saját érvényes rendszáma, a korabeli RA-s meg megy a csomagtartóba. Közúton használva a felirat is takarva kell legyen. Így is nagyon sok autóson kitör a rendőrpánik, de nem kell megijedni. Sofőrje nem bírságol, csak átment egy darabot a három évtizeddel ezelőtti autók világából.
Varázslat! Kék mágnes csík takarja a feliratot, a villogó és a sziréna is spéci zokniba húzva mutatkozhat csak közúton. Így is mindenki megijed a rendőrbácsitól
Én is hiányolom őket :))))))))))))))
Csak halkan érdeklődöm, hol vannak a tudálékos, okoskodó /ostoba/ megjegyzések az állandó enterveregetőktől, hogy ez mekkora fos meg stb.;