Összkerékhajtással és 500 lóval érkezik a Peugeot 308 R HYbrid
Hivatalos: félezer lóerővel jön a Peugeot hibridje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lerántotta a leplet legújabb sportos és hibrid modelljéről, a 308 R-ről a Peugeot. Három motor, négy másodperces gyorsulás, 500 lóerő. Ígéretes.
A francia autógyártó már 2013-ban bemutatta a 308 R koncepciót. Az autó mára szériaéretté vált, ráadásul hibrid hajtásláncot kapott. A végső változat néhány stíluselemet örökölt a Quartz koncepciótól, ilyen például a jellegzetes kék/fekete fényezés, a 19 colos könnyűfém felnikészlet és az első lökhárító nagy légbeömlői.
A meghajtást illetően a 308 R plug-in hajtásláncot kapott. Összesen három motor került az autóba. Ebből az egyik négyhengeres, 1,6 literes THP, a másik kettő pedig villanymotor, egyenként 115-115 lóerős teljesítménnyel. A rendszerteljesítmény ezzel 500 lóerőre adódik, a forgatónyomaték 730 Nm, amely négy keréken keresztül jut el az aszfaltig. Az autó dinamikája is ennek megfelelő, kereken négy másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h sprintet. A végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/órában, a károsanyag-kibocsátás 70 g/km.
A 308 R HYbrid összesen négyféle vezetési módot kínál. A Hot Lap módot használva a hibrid rendszer teljes teljesítményét kihasználhatjuk. A Track, azaz pálya üzemmódban már "csak" 400 lóerő és 530 Nm nyomaték érhető el. A Road mód kifejezetten közúti használtra lett tervezve, ekkor 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot kapunk. A ZEV üzemmód pedig elsődlegesen a hátsó villanymotort használja, nagyobb gázadásra pedig az első villanymotor is beszáll a hajtásba. Arról, hogy tisztán elektromos üzemmódban mennyit tudunk majd autózni a 308 R HYbriddel, jelenleg nem áll rendelkezésre információ.