Plug-in hibridekre fókuszál a BMW
Rágyúr a BMW az eDrive hibrid rendszerek fejlesztésére
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német gyártó a Bécsi Motor Symposiumon tett bejelentése alapján mostantól elsősorban az eDrive konnektoros hibridek fejlesztésére koncentrál.
A BMW hibrid hajtásrendszerének legújabb fejlesztését a tavaly bemutatott 5-ös GT prototípus testesíti meg. A konnektoros hibridet két villanymotor és egy belsőégésű motor hajtja, amely tisztán elektromos üzemmódban akár 100 km-t is képes megtenni. A rendszer kombinált teljesítménye 680 lóerőt és 1015 Nm forgatónyomatékot ad. Ez lehetőséget ad arra, hogy a közepes és nagyméretű autókat hatékony hajtáslánccal lássák el. A gyártó szerint az összesen 600 km-es hatótáv garantálja a hosszú távon való használatot, míg az ingázók 80 százalékánál az elektromos hajtás teljes mértékben ki tudja elégíteni a napi szükségleteket. A BMW hozzáállását ismerve a jövőben várhatóan kisebb teljesítményű hibridek és nagyobb hatótávolságú tisztán elektromos autók is napvilágot látnak majd Bajorországban.