Két anyós is befér már a Mercedes Citanba
Tisztább motorokkal és új extrákkal frissül a Mercedes-Benz Citan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Citan megfelel már az Euro 6-os normának, a Tourer a személyszállító változata lett, a dobozoshoz pedig már a dupla utasülés is elérhető.
Júniustól az összes Citan személyautó megfelel az Euro 6-os gázkibocsátási normának, a teherautó kivitelek meg már ennek a kötelezővé tétele előtt egy évvel rendelhetőek Euro 6-os kivitelben. A dízel Citanok a nitrogén-oxidoknak csapdát állító katalizátort kapnak, ami mentes a komplikált SCR technológiától és AdBlue folyadék, meg egyéb adalékanyag időszakos töltögetésére sincsen szükség. Az Euro 6-os Citanokhoz széria a Mercedes-Benz más modelljeiből már ismert BlueEfficiency csomag. A stop/start rendszerrel így a legtakarékosabb dízel beéri szabvány vegyes ciklusban 4,3 liter gázolajjal is. Az átalakításnak hála az 1.5-ös motorok nyomatéka megnőtt 20 newtonméterrel, így a 75, 90 és 110 lovas kivitelek 200, 220 és 260 Nm-t tudnak már.
A hosszú változatokba a jobb komfortért extra üvegtető rendelhető, belőle az első két utas feletti kis ablakok külön nyithatóak. Már lehet háromszemélyes is a Citan furgon, a kétszemélyes első utasüléshez két darab hárompontos biztonsági öv és két fejtámla is jár természetesen. Ha nem használjuk az ülést, a háttámlát előredöntve írófelületet kapunk, az ülőlap alá meg igény szerint pakolhatunk is. Újdonság a navigációs rendszer, ami DIN szabvány méretű, SD kártyáról fogadja be a térképet és egy 3,5 colos érintőkijelzővel vezérelhető. A kütyü tudja a digitális rádióelérést és kívülről csatlakoztatható hozzá más zenelejátszó eszköz is. A Citanban új a tolatókamera, aminek a képét a visszapillantó tükörből láthatja a sofőr.
Szép kis Kangoo… 😀