Ok a szomorúságra: nem lesz hazai Jaguar gyár
A Jaguar-Land Rover az osztrák Magna Steyrt választotta partnerének
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Jaguar-Land Rover pár év múlva bemutatkozó crossovereit nem nálunk, hanem a szomszédos Ausztriában fogják gyártani.
Még májusban úgy volt, hogy Magyarország is versenyben van, hogy a Jaguar-Land Rover (JLR) új gyáregységének adhasson otthont. Hiába volt erős a kormányzati lobbi, nem nekünk jutott a megtiszteltetés. Mint ismeretes, a 2008 óta az indiai Tata Motors tulajdonában lévő és azóta szárnyra kapott JLR brit gyártókapacitása már a maximumom van, ezért külföldre terjeszkednének. Végre annyira jól megy az angoloknak az üzlet, hogy új modelljeiket akár már teljes egészében is külhonban kell gyártsák. A Jaguar az elmúlt öt évben megduplázta eladásait, dolgozóinak száma felemelkedett 35 ezerre és közel 10 milliárd fontot invesztáltak a gyártás fejlesztésére.
A tőkeerős, lendületben lévő és biztos hátterű brit gyártót emiatt lett volna jó bevonzani hazánkba, de sajna ez most nem jött össze. A döntés megszületett és nem nekünk kedvezett, de ez így utólag teljesen érthető. Debrecen, Zalaegerszeg, Szombathely és Győr térsége került szóba lehetséges helyszínként, de egy zöldmezős beruházássalt megvalósuló gyárépítéshez képest jóval nagyobb óvatosságra vall a Jaguar döntése. A befutó grazi Magna Steyr, aminek másfél évszázados autóipari tapasztalata igen erős érv. Több forrás szerint Szijjártó Péter, külgazdasági miniszter személyesen lobbizott az ügy érdekében, de egy teljes stáb dolgozott az indai befektetők megnyerésén is. Ha Grazban végül nem egy komplett saját üzemet állítanak fel, hanem bérgyártásban készülnek majd a Jaguarok, akkor ki lehet jelenteni, hogy nem is volt olyan esélyes hazai pályázó, ami teljesíteni tudta volna a megbízást.
Kár, hogy nem ide jött a gyár, hiszen munkahelyeket teremtett volna. De! Ha Nyugat-Magyarországról beszélünk, akkor – bármilyen furcsa is -, de azt kell mondani, hogy nem lenne elég megfelelő minőségű (!) munkaerő. Vagy csak akkor lenne, ha bérversenyt indítanának, ami persze más gyáraknak jelentene problémát. Pl. ha Szombathelyre jöttek volna, akkor könnyen lehet, hogy a LUK, a Jabil, az Epcos (TDK) és a sárvári Flextronics adta volna a munkások többségét. Persze egy ilyen bérverseny egy ideig hasznos lenne, de aztán végül – egyes gyárak, termékek esetében – Kína győzne. Abban azért biztos vagyok, hogy az osztrák gyárban a munkások jó része magyar, szlovák, szlovén, horvát, román, lengyel, szerb, stb. lesz.
Olvastam a hozzászólásaidat, de te és a vélt helyzetértékelésed nem helytálló.
Amit írtam csak minimálisan lehet túlzó, de ezt a gyűlölet mondatja velem azon cégek iránt, viszont abszolút tapasztaltam ezeket a dolgokat. Nekem nem kell bemutatni, nem fűződik érdekem hozzá hogy alaptalanul vádaskodjak, és nem csak gyűlölök hazudni, én nem is teszem azt.
Én csak sajnálni tudom hogy egyetértesz vele ebben kétségek nélkül.
Nem fejted ki hogy miért volt ostoba a 2 kommentem ezt úgy illene ha részleteznéd, így nekem csak a böfögésednek tűnik valós tudat nélkül.
Ideológia akkor lenne ez részemről ha valós ok nélkül gyűlülném őket, de hidd el nem csak személyes hanem társadalmi alapon “öntudatos ember és magyarbarát” alapon teszem ezt.
Ezek ahogy írtam nem vélt hanem valós nem általam kitalált személyek, és elég sokan vannak akikkel vállvetve éltem át ezeket az emberhez méltatlan viselkedési és negativ munkamorál irányultságú dolgokat.
Én viszont remélem, hogy az olyan aljanép aki mások kihasználásán munkálkodik negatív értelemben soha nem lesz része többé az életemnek.
Én nem kérek belőlük, és Remélem az ilyenek sosem kerülnek döntéshozó vagy véleményformáló helyzetbe, főleg tanulatlanul, megfelelő képzettség hiányában ne irányítsanak embereket, ne törjenek derékba karriereket, amire volt már példa a szemem láttára.
Nem kérek belőlük, és ép eszű magyar ember sem kéri hogy ilyen környezetben dolgozzon.
De sajnos a péda nem ezt mutatja. Te is ilyen ember vagy?
Ritkán szoktam egy véleményen lenni Kempelennel..
Bicskanyitogatóan ostoba volt az a két kommented. Ideológia alapon próbálsz vélt hülyeségeket egy láncra fűzni. Remélem az ilyenek sosem kerülnek döntéshozó vagy véleményformáló helyzetbe.
Te ugatsz le mindig mindenkit, ahogy engem is, de most emberedre találtál és én mindig válaszolni fogok a szenny véleményedre. Sőt provokállak pont ezért.
Ha fele annyira is normális emberek lennének mint én vagyok ebben az országban, elpárolognának az ilyenek mint te sokkal jobb világban élnénk.
Ha én félművelt vagyok, akkor te egy gyagya ember vagy tudás nélkül. Ez nagyjából igaz is.
Én legalább felvállalom és nyíltan kimondom olyan az a hely és a termékei is olyanok mint amilyenek az emberek akik ott dolgoznak.
HA valaki lenéz, lekezel, tisztességtelen, bunkó mint amilyen te vagy itt, pont azt az ellenhatást éri el amit ő kiokádott magából mint te.
A te fajtád azt hiszi válasz nélkül hagyják a tuskóságát a szemtelenségét az emberek.
A világ így működik, mindennek van visszahatása, csak te ezt a parányi agyaddal nem tudod felfogni.
Ha a dolgozóval tuskók, nem fizetik rendesen, alábecsülik a képességeit, nem marad szabad rabszolgájuk sem, mert a hírnevük megelőzi őket. A fiatalság a nyelvtudással, új távlatokat nyit meg az ő életükben, nem hagyja hogy olcsójános multi Magyarországon hosszútávon keresztül kizsákmányolja őket.
A magyarországon élősködő multi csak mostanában kezdi ezt felfogni, és változtatni a viselkedésmódján, mert kutya nem fog a jövőben náluk dolgozni. Még a kis kempelenke is távolról fröcsög, kicsiturbo flotta igazgatói státuszában. Miért nem nyomod te is ott közöttük hogy megtapasztald azt a világot, hogy belekóstolj abba a létbe amit oly nagyra tartasz a sori betanítottat.
Én tudom milyen nekem ne akarja olyan bemagyarázni aki nem csinálta ezt túlképzetten.
Nekem nem egy sőt a 10-ből 9 ismerős aki ilyen helyen dolgozik ott sírt hogy ebből így hogy, ott a család és a hitel, így nincs biztosabb, nem kockáztathat.
Hát menj közéjük kempelen mond el nekik, hogy ez jó amit csinálnak, ne így fogják fel az életüket, éljenek a mának, ott a soron, éljék ott a világukat, nincs más választásuk, ez biztos munkahely.
Magyarázd légyszíves el nekik hisz te tudod hogy ez jó.
Nyilván ez csak egy része a dolognak, de nem zavarja őket hogy ott vagy 3-4szer akkora fizetést kellesz adni a dolgozóknak mint nálunk kellene?
Jó világ van encore. Pl. te ennyi baromságot hagyhatsz magad után online lábnyomként.
Amíg van arra pénzed, hogy ezt a véleményszennyet ránk zúdítsd, addig te nagyon gazdag ember vagy, az összes félművel haveroddal együtt.
Elnézem, ahogy esetedben a hülyeség szorgalommal párosul. B+ tényleg halálra van ítélve az emberiség, ha a magadfajtát nem kapcsolja ki valaki. Szellemi terrorizmus, amit művelsz. Azért szar az életed, mert élvezed.
Tudod, te farok, ha valóban mosnom kellene az autókat, ahogy állítod, én azt sem szégyellném. Aki a munkát szégyelli, az nem érdemel jobbat…gondolkodj, hogy miért vagy egy nyomorult sírógép? Meg ne oszd velem, mert nem érdekel.
Ha lett volna, akkor majd itt nyekeregtek volna a kőbunkók, hogy kizsákmányolják őket.
Kár, munkahelyek lehettek volna.
A másik amin minden ilyen bejelentésnél megbotránkozok hogy míg a Magna mióta ott van Ausztriába nem ma épült gyárral addig a nálunk épült 2 új hiperszupernak mondott vagy hazudott új autógyár ami persze nem a miénk, a mi GDP-ket alig emeli meg, minőségben meg a Magna kenterbeveri legalábbis a győri színvonalat, ha mindenféle modernnek mondott autógyártó velük üzletel. Az övék osztrák bérekkel is biztos pont, a magyarországon lévők osztrák bérekkel valószínű az elköltözést vonná maga után.
Én azért annyira ezen nem csodálkozom hogy nem jönnek ide.
Előbb utóbb kipukkan az autógyár lufi Magyarországon mivel töredék filléres bérekért dolgoznak az emberek betanított munkásként, még diplomások is. A fiatal szakember nem diplomás meg azért nem ragaszkodik ehhez, bármennyire is igazítják a gyári szakember alias betanított munkás irányába a középiskolai szintű képzést pláne a diplomásat.
Ha ma egy értelmes főként diplomás szülő elküldi egy ilyen betanított munkásképző szakközépiskolába vagy ótógípísz Ódi Mergá akadémi fősulira, nem lesz képes a elavult technológián alapuló satnya tudásával helytállni külföldön egy valós igazi gépész, ne adj isten nem autógépész mérnöki munkahelyen. Sőt előről kezdheti a továbbképzését külföldön akár egyetemen akár előkészítő iskolával.
Így sosem lesz belőlük Kármán Tódor szintű egyén ha ódigépésznek mennek.
Én azon botránkozom meg még mindig hogy benzin dízel dugattyús motorokkal operálnak a hétköznapi mániások, sőt kerekeken gurulunk még mindig mikor mióta van repüléstudomány. Én személy szerint a mai kor egyik legnagyobb vívmányának tartom hogy filléres fapadosokkal 1-2 ezer km-eket simán átugrunk, én is, guruló ócskaságok helyett.
Az autó ma elavult múlt korszakbéli vívmány, amit a tudatlan tömegek az elavult technikájuk ellenére, a mániájuk és a gyártóik divatalkotásuk tart fenn.
A kicsiturbo Kempelen is ennek az imádója, elélvez nap mint nap az ótóflotta mosása takarítása közben miközben ez a szó: flotta a katonai státuszt jelölné, még ha nem is a mi ólcsójános országunkban.
Az ő flottája valójában egy kupac autó, nem hogy flotta.
A magyar szellemi színvonalú tömegnyelv ledegradálja akár a celebrity szót is ami nálunk persze celeb aljanépet jelent értelmes ember szintjén.
De el is tértem a cikktől, azt gondolom hogy a TATA konszern versenyt índítana nálunk bérekbe ha idejött volna, és pont ezt nem akarta, hogy idehoz egy gyárat, a bérek meg felszöknek mert nincs elég betanított munkás és senki sem akar az lenni akinek van esze.
Nem kockáztatott a Magnával megél pár évet inkább. Utána meg keletebbre vagy akár Afrikába megy.
Meg a Crossfire-t is. Igazából nagy sikermodellt azért nem vittek még oda. Legsikeresebb talán a Merci SUVja volt, legdrágább viszont kétség kívül a Rapide.
A JLR nem áll rosszul, 450.000 eladott autó 2014ben, úgy hogy 10milla alatt nincsenek autóik sőt a legtöbb példány inkább 20milla vagy afeletti. Ráadásul a tömegmodellek nem firssek, sőt leváltás előtt állnak.
A érkező XE és új XF nagyon megdobhatja a keresletet (XE eleve palettabővítés, az XF pedig a Jag legkelendőbb modellje), lehet hogy most kihúznak a Steyerrel 1-2 évet amíg kiderül tényleg annyival több autót adnak majd el. Lesz még itt (valahol) gyárnyitás…
Chrysler 300 c 3.0 crd motorral szerelt verzióknak is ott volt a végszereldéjük még mikor a Merci tulajdonában volt a Chrysler márkanév . Azért annyira nem meg ám jól a JLR nek hogy csak úgy évente felhúzzon egy gyárat .
Én nem értek hozzá, de szerintem a Magna-Steyr nem tartós kapacitásra szokott állni, Szerintem előbb utóbb alapít a JLR egy gyárat még valahol, addig is jó a Magna. Ők gyárottták (volna) az Aston Rapide-ot is (viszonylag sokat is láttam Bécsben), de asszem elvitték a gyártást a kereslet hiánya miatt.