Már kombiként is piacon a Skoda Superb. Ez a legjobb cégautó?
Nagyon nagy, nagyon okos és árával is takarékos - ez az új Skoda Superb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Köztudott, hogy józan választás a Skoda Superb, a már kombiként is kapható legújabb azonban még több: okos és dögös is.
Tavasszal már láttuk, s megmutattuk már a genfi közönségpremier előtt is az új Skoda Superb ötajtósát, ami elhagyta az előző nemzedék négy- és ötajtósként is nyitható twin door hátsó ajtaját - szerencsére a praktikusabb ötajtós nyithatóságot megtartva. Aztán a nyáron egy rövid hazai próbára is volt már lehetőségünk. Most pedig itt a kombi, a Skoda nyelvén Combi is, ami 660 literes csomagterével ugyanúgy nem csupán a felső-középkategóriás modelleknek, hanem akár a nagyautóknak is konkurense lehet, ahogyan az ötajtós az ő 625 literesével.
Oké, nem egy E-osztályos Mercedes a Superb, hiszen az T-Modell kombijával már alapból is 695 literes csomagteret ad, de a bővített tér már a csehek zászlóshajójánál nagyobb, s a hátsó lábtér is veri az összes nagyautóét. Igen, tudom magam is az ötajtósból, hogy némi trükkel: a hátsó ülőlap nem túlzottan hosszú, de azért elegendő. És igazából a tökéletes méretezés, annak eltalálása viheti nagyra a Superb legújabb kiadását, hogy bár mindenben nem nőhet konkurensei fölé, a piac által nagyra tartott jellemzőkben pont eleget, illetve talán még annál is többet ad. Persze nem a nagyautókhoz kell mérni, bár méretei alapján akár azokhoz is lehet, de a Superb eredetileg a középkategóriás autók vevőire vadászik, nekik ad kezdetek, az első generáció óta némi többlet teret. Míg az első még felismerhetően Passat volt, a második már önálló modell, de nem túl karakán megjelenéssel. Most viszont itt a harmadik, ami olyan kiállású, hogy nem csupán a Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat által fémjelzett cégautó szegmensben, hanem egyel följebb, akár a prémium nagyautók körébn is jól mutat. Ezt a Superbet már senki sem fogja kinézni akár az Audi A6, a BMW 5-ös vagy a Mercedes E-osztály mellől sem. Főként kombiban nem.
Egyrészt magukért beszélhetnek a képek, másrészt az adatok is, íme alább az említett modellek, és ezek még csupán a külső méretek, plusz a csomagtér alapmérete. Nem lehet vitás, a Superb úgy pipálja le középkategóriás vetélytársait, s ad egy nagyon komoly versenyzőt a nagyautók szegmensébe, hogy a többiek csupán pisloghatnak. Ez persze nem újdonság, újdonság, viszont a dögös formán túl az a technikai arzenál, amivel az új Superb debütált. Szinte mindent megkaphatunk hozzá, amit az alapjait is adó Volkswagen Passat B8-ban megismertünk. De itt például van esernyő is az első ajtókban, megvannak továbbá a Skodára jellemző Simply Clever ügyességek. És van persze temérdek mai technikai cucc is: például távolságtartós, araszolófunkciós, dugóasszisztenses tempomat, adaptív, "világító szempillás" Xenon fényszóró, s a Skodánál elsőként adaptív lengéscsillapítás is. A rögzítőfék alapáron elektromechanikus, felárért van kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint "virtuális pedál", azaz láblendítésre elektromosan nyíló csomagtérajtó is - nem csak a kombinál, az ötajtósnál is.
Az új Skoda Superb Combi és legfőbb konkurensei
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Skoda Superb Combi | 4856 | 1864 | 1477 | 2841 | 660 |
Audi A6 Avant | 4926 | 1874 | 1461 | 2912 | 565 |
BMW 5 Touring | 4907 | 1860 | 1462 | 2968 | 560 |
Mercedes-Benz E T-Modell | 4895 | 1854 | 1515 | 2874 | 695 |
Ford Mondeo Kombi | 4867 | 1911 | 1501 | 2850 | 525 |
Opel Insignia Sports Tourer | 4913 | 1856 | 1520 | 2737 | 540 |
VW Passat Variant | 4767 | 1832 | 1477 | 2791 | 650 |
A motorpaletta természetesen az ötajtós esetén már ismertetett 1.4 TSI - 125 LE, 1.4 TSI ACT (hengerlekapcsolós) - 150 LE, 1.8 TSI - 180 LE, 2.0 TSI - 200 és 280 LE benzinesek, valamint 1.6 TDI - 115 LE, 2.0 TDI - 120 LE, 2.0 TDI - 150 és 190 LE turbódízelek kaphatók. Összkerékhajtás és DSG-váltó a Superbtől megszokottan van, két év múlva a Passatból ismert ikerturbós, 240 lóerős dízelt is megkaphatja majd a Superb. Elődjénél könnyebb és takarékosabb természetesen, de kapaszkodjon meg mindenki, még olcsóbb is.
A 7,4 millió forintos új Superbhez ugyanis 900 ezer forintos bevezetési kedvezmény jár. Hogy meddig, azt egyelőre nem tudni, de nem lenne meglepő, ha állandósulna. A Combi verzió felára nagyjából 325 ezer forint, ennyit szerintem a plusz tér, a jobb variálhatóság, az ötajtósnál valamivel nagyobb karosszéria és még a forma is megér. Nem lenne meglepő, ha az eddigi - mintegy 30%-os - hazai kombiarány emelkedne a Superb eladásainál.
Nekem nagyon tetszik a Skoda! Csak a motorokkal van baj! Tsi -tfsi soha! Dízel meg Orosz tengeralattjáróba kell! Nem a közutakra!
Csak ne lenne ennyire gagyi a belseje!