Újnak tűnik, de nem az – Volvo V60 Cross Country D4 AWD teszt
Volvo V60 Cross Country D4 AWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Viszonylag friss modell a Volvo V60 Cross Country, ami összkerékhajtással öthengeres dízelt kap. De vajon jobb az öt-, mint a négyhengeres?
Hat centivel nagyobb. Igen jelentős, 6 centiméteres futóműemeléssel készül a tavaly debütált Volvo V60 Cross County, ami rövidítve ugyanúgy CC, mint egy coupé cabriolet, vagy mint a Volkswagen Comfort Coupéja. Utóbbiak sorából, meg persze a hagyományos középkategóriás kombik sorából is kiemelkedik futóműemelése miatt a V60-nal szinte koppra azonos karosszéria, ám így sem magas. Egyterűből, szabadidő-autóból átülve épp a nem fájóan alacsony méret.
Hiába nagy, mégsem túl tágas. Viszont hiába méretes a magasságát tekintve, 4,64 méteres hosszával és főként belső helykínálatával ma már komoly elmaradásban van a középkategória átlagától. Oké, a V60 a Volvo kompaktabbik középkategóriás kombija, hiszen ott a gyakorlatilag azonos - a V60-hoz hasonlóan előző Ford Mondeo - alapú V70 is, ami persze már a nagyautók felé kacsint. Szűkösnek persze így sem mondható a V60, de a passzentos jelző rosszindulat nélkül mondható rá. Négy felnőtt elfér, de a lábtér, s még a fejtér is jelentősen elmarad a mai kategóriatársakétól. Pedig hátul még csak nem is nagyok, inkább rövidek az ülőlapok, s azok elöl is éppen csak elegendőek az átlagtermetűeknek.
Hátrafelé szűkül. Míg elöl nincs gond a helykínálattal, csak a lemaradás említhető, hátul a középső hely már egyértelműen kompromisszumos (a két szélső viszont opcióként még fűtést is ad). A csomagtér pedig egyértelműen kicsi, legalábbis ahhoz képest, hogy ez egy középkategóriás kombi. Tessék megkapaszkodni, 430 literes az alapmérete, aminél például még egy ötajtós Honda Civic is nagyobbat ad. A hátsó támlákat ledöntve sík padlójú, 1,75 méter hosszú, 1241 literes teret kapunk. Praktikus, hogy a hátsó támla közepe külön is lehajtható, így négy felnőtt mellé sícuccuk is könnyedén befér, praktikus, hogy az alapból bő 1 méter hosszú csomagtartó közepére szeparáló hajtható fel, hogy a bevásárlásból ne guruljanak az apróbb cuccok előre, de tér az bizony nincs elegendő hátul.
Ha nem nagy, akkor legalább finom? Mindig nehéz kérdés ez, hogy egy autó mennyire tartozik a prémiumligába. A Volvo egyértelműen ott kíván játszani. A V60 Cross Country a gazdagabbik, Summum felszereltséggel eleve bőrkárpitos, a tesztautó esetén ráadásul fekete/bézs sport bőrkárpit szerepelt, persze további (210 000 forintos) felárért. Az ajtókra apró szigetben még jutott, a műszerfalra már nem a bőrkárpitból. S bizony nem csak a helykínálaton, a kivitelen, az anyagok minőségén is látszik, hogy a V60 felett eljárt az idő, a sorozat bő 5 évvel ezelőtt debütált, s alapvetően bizony már akkor sem volt friss.
Ha összkerekes, akkor pláne konzervatív. Érdekesség, hogy a V60 Cross Country csakis D4 motorjelöléssel kapható, a D4 pedig az alapáras fronthajtás esetén az újabb, kétliteres, négyhengeres turbódízelt jelöli - 190 lóerővel és alapáron adott 8 fokozatú automataváltóval. Ha viszont a 450 000 forinttal adott (Haldex) összkerékhajtású verziót választjuk, akkor szintén 190 lóerővel, de csak 6 sebességes automatával a jó öreg 2,4 literes öthengeres turbódízelt kapjuk. Sokan esküdtek erre a motorra, régebben tényleg szebb orgánuma volt, mint a korabeli négyhengereseknek, ma sem egy kommersz négyhengeres hangját hallatja, hanem valami egészen különöset és induláskor lelombozóan hangosan.
Kétarcú. Míg városban elkeserítően hangosak az indulások, amiből ugyebár viszonylag sok van, s a váltó nem túl gyors kapcsolásai is kijönnek, országúton és autópályán már egészen kellemesen futhatunk. A hatfokozatú váltó természetesen nem olyan hosszúra áttételezett, mint a mai nyolcasok. A 130 km/órás utazótempó már csaknem 2500 1/perc fordulattal futható. Nyilván annak érdekében, hogy országúton is használható legyen a hatodik. A motor viszont autópályán sem zajos, csak egy kicsit szomjas. Ha tartjuk a 130 km/órás tempót, akkor bizony ugyanúgy 9 liter körül kortyol az öthengeres D4, mint városban. Fedélzeti számítógép szerint a tempó visszafogásával és jó sok országutazással sikerült ugyan 6,6 literre apasztani a tesztátlagot, ami persze már csaknem 1 literrel magasabb a katalógusértéknél, de még kedvezőnek számítana. A tankolás szerint kijött 7,6 liter viszont már csak az éppen csak elviselhető az amúgy dinamikus, 100 km/órára 8,9 másodperc alatt érő összkerekes terepkombitól. Igaz, a nullázás előtti tankolás nem saját volt, hanem egy másik újságíróé, ami valljuk be, nem sok jót jelent.
Védeni persze tud. Ha Volvo, a biztonságból természetesen jeles kell legyen, NCAP-csillagból megvan az öt. Itt is elérhető természetesen, s a tesztautóban benne is volt a távolságtartós tempomat. Álló helyzetre fékez, de például itt (szemben a frissebb XC90-nel) az automatikus motorleállítás csak akkor működik, ha magunk is nyomjuk a fékpedált. A holttérfigyelő még nem a tükörbe, hanem az ajtóburkolatba épített LED-del dolgozó. Na ezek mind-mind azt sugallják, illetve húzzák alá, hogy a V60 Cross County hiába új, nem egész egy éve debütált modell, maga a V60 koros.
Nagy hasmagasság, alacsony oldalfal. Bár a kombin nem látszik, egészen megdöbbentő, 20 centis hasmagassága van, az alapból adott 235/50 R17-es abroncsokkal, meg persze a túlnyúlásaival és a teljesen automata, fixre zárás lehetőségét sem adó összkerékhajtásával azonban nem lesz jó terepjáró. A Summum felszereltség 18 colos, 235/50-es abroncsokat hordó kerekeivel meg pláne nem. És be kell valljam, régen ültem ennyire gyér futóművű autóban. Oké, stabil, feszes, ahogyan ma minden. Viszont hiába van multilink rendszer az első sablon MacPherson mögött, fekvőrendőrön, keresztirányú úthibán kemény, hullámos úton pedig olyan szépen követi azt, s kezd még egy furcsa himbálózásba, hogy ritka módon émelygés fogott el.
Nehéz helyzetben. Csinos, mutatós, ráadásul eddig nemigen látott modell a V60 Cross Country, de mind az alapmodell 10 795 000 forintos, mint az összkerekes Summum bő 13 milliós és pláne a tesztautó 16,6 millió forintos ára láttán azt kell mondjam, hogy nagyon nagy Volvo-rajongónak kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt a modellt válassza. Nyilván lesznek szimpatizánsai, nyilván lesz, aki beleszeret majd. Aki viszont észérvek szerint kíván választani, az nézzen azért körül máshol is, mert ennyi pénzért nagyon sok jobb autót lehet kapni. De legalább egyet gondoljon végig feltétlenül: biztosan kell az összkerékhajtás? Ha meglesz nélküle, takarékosabb, csak egy hajszálnyit kisebb nyomatékú motort és jobb váltót kap, nem mellesleg olcsóbban, a Volvo persze akkor sem lesz olcsó.
Árak
Tesztmodell alapára
13 070 000 Ft (2015.10.12.)
Tesztautó ára
16 595 000 Ft (2015.10.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2400 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
420 Nm 1500-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4638 mm
Szélesség:
1899 mm
Magasság:
1545 mm
Saját tömeg:
1836 kg
Össztömeg:
2300 kg
Tengelytáv:
2774 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
430 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1290 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1090 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
980 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2400 cm3
Hengerek/szelepek száma:
5/20
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic)
Nyomaték:
420 Nm 1500-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Egyszerű a megoldás, szavak helyett itt a valóság!
https://www.youtube.com/watch?v=9ZjO90DVV-A
A “nehéz helyzetről”. Szerintem ennek a kocsinak egy igazán közvetlen konkurense van az A4 Allroad. Persze ott a Legacy outback és a Scout de nem lesz akkora lefedettség felszereltségben és motorizáltságban.
Az Alraod pedig elég meredek árakkal operál. Készletről 15 millás autók (2.0TDI Quattro) bőrülés nélkül. Biztos van rá rendesen kedvezmény mert öreg darab, de azért ez elég rendes ár…
10% különbség flottaátlagban azért már érezhető (közel 1 liter) különbség. Van amelyik kézis 6 alatt fut. Átlagban. Azt nem tudom hogy miként lehet 5 alá menni, de a hosszabb hatodik miatt pályán jobban teljesít mint a 2.0d…
A megoldás az, hogy próbálj ki egy D5-öst 205 lovast és az elmondások alapján nagy különbséget fogsz tapasztalni.
Nekem nem fájó ha jobb autónak érezted a Skodát a tiédhez képest, amiket írtam az enyémről azok valós tapasztalatok és a hallásommal semmi gond.
Ezek alapján jobb motor a dupla turbós változat. Gondolom a tiedben egy turbó muzsikál.
A fogyasztásról nem tudok mást mondani mint ami a valóság és leírom még egyszer, 6 liter fölé még nem vittem, jelenleg is 5.5-ön áll az átlagom. Volt egyszer egy Dombóvár – Érd utam oda vissza két személlyel amikor hoztam egy alkatrészt az egyik ismerősnek, 4.8-as átlaggal indultunk el (csodák pedig vannak) 4.7 átlaggal érkeztünk haza.
A tapasztalataid alapján nem vennék én sem Volvót de én nem tudok rosszat mondani az enyémről!
Van igazságod, de a Skoda a nekem jelentős szempontok fontos részét nem tudja: külső és belső megjelenés. Ez mondjuk szubjektív 🙂
A hamis biztonságérzetet nem vágom.
Az, hogy több, mint 4 hengeres, ennél az autónál semmi jót nem jelent. Vannak hasonló teljesítményű 4 hengeres dieselek is, amik finomabbak s talán még jobban is mennek, ilyen a Volvo 4 hengerese is. Összeszerelésben, általános minőségérzetben egy Octavia Scout Combi simán túllépi ezt a nívót, ráadásul nagyobb és a csomagtartója is másfélszer ekkora. Meg olcsóbb is.
Amiben ez jobb, az a hifi meg az ülés és persze a hamis biztonságérzet a szintén hamis presztízs értékkel.
Kiemelem azonban, hogy én is nagyon szeretem a Volvomat. Minden hibája ellenére nem lehet nem szeretni, mert egyszerűen szívdöglesztően jól néz ki és hatalmasat szól a hifi, mondtam már? 🙂
A szigetelés mindegyik azonos diesel modellben ugyanaz felszereltségtől függetlenül.
Ha nem hallod a motort, akkor szerintem meg kell nézesd a füleset. Nem bántásból mondom.
Céges az autó, biztosan nem tekergetett, ráadásul újonnan vettük, éjszakánként hidd el nem a km. órát tuningolom a garázsban.
Az enyém 170-nél már hangoskodik, de az az igazság, hogy annál gyorsabban nem mentem még vele soha. A turbót én is csak nyitott ablaknál hallom, annak tetszik a hangja. Menetdinamikára nem panaszkodtam, ez a 163 ló/400 Nm is remek, nem lehet rá panasz, de ez kevés a királysághoz.
A hazai ügyfélszolgálat pedig minden kritikát alulmúl. A kiszakadt ülés huzatait 100ezerért ajánlották kicserélni darabonként. Soha nem adnék ennyi pénzt egy ilyen autóért. Fájni fog tudom, de a Skodám sokkal jobb minőségű autó volt.
Viszont az ülése ennek jobb.
Minden relatív, de 12-13 misi körül nincs nagy választék olyan kocsiból, ami: emelt, jól néz ki, több mint négy hengeres, négykerekes, jó utazni, biztonsága példás, döntően jó minőségű, nincs negatív imidzse, ja és új. Szerintetek mi jöhet még szóba?
Hát amit kiadot az nem nagy törés szerintem, de kinek mi az… 😀
Persze kinek mi a normális közlekedés, de ahogy a spritmonitor is mutatja azért egy 2400-s dízeltől ahogy bár irob barátunk mondta kicsit necces az 5 alatti fogyasztás 😀
Vagy ha ő úgy közlekedik vele…hát akkor elég lett volna a 2.0D 🙂
persze én mit pofázom a nagyköbcentis benyával
Nem gondoltam volna, hogy ilyen különbségek vannak egy típusnál. A magasabb felszereltség lehet jobb hangszigetelést kapott.
Az enyém is automata de 4000 fordulaton sem igazán hallani a motort. 2300-on megy 130-at hangtalanul és 200-220-ig simán megy.
A tied lehet mozdony motoros verzió.
Ezek szerint a dupla turbós változat ami az enyémben van teljesen más tulajdonságokkal rendelkezik, nálam nincs turbóhang egyszerűen odalépek és megindul mint állat.
Lehet a tiedben +150.000 kilométer van!
Én is zárt ablakkal autózom. Hangos ez a blokk. Összehasonlítottam legutóbb a 177 lovas Avensis-szel, aminek sokkal finomabb volt a hangja. Szebben szólt az a blokk, de minden másban gatya volt a V60-hoz képest az autó, abban nem volt ez a tank érzés, mint a Volvoban. A bunker feeling valóban jó a Volvo esetében.
Az enyém Momentum felszereltség, nem vagyok tőle elájulva. Sajnos minőség tekintetében nekem a V60 az előző autómhoz képest csalódás.
A tied manuális? Az enyém kick-down-nál nem morog, hanem visszakapcsol és ordít, rettentő ronda hangon. Szerintem éppen nyitott ablaknál jó a motor hangja, ahogy sípol mellette a turbó, pont, mint egy NOHAB.
Van egy elég nagy törés a kézi és az Aut között. HA külön keresel eléggé eltérő átlagok jönnek ki. Kézinél a 8 már elég magas. Főleg ha van start/stop…
A motorhangról annyit, hogy általában felhúzott ablakokkal közlekedem és szinte nem is hallani motorhangot, akkor kezd morogni amikor padlózom és erőlködik de szép hangja van!
A tieddel ellentétben az enyémen semmi sem zörög. Summum felszereltséggel került hozzám 26.000 km-rel 1 éves korában.
A sajátomból kiindulva nehezen tudom elképzelni amiket írsz de ha neked ilyen tapasztalatod van akkor sajnálom.
A fogyasztásom a 6 literes átlagot soha nem kerülte el, jelenleg is 5,5 ön van de volt 4,7-en is (nem autópályázok)
Az óracsoport alatti műanyagok nem érdekelnek, a műszerfal anyaga kellemes puha anyagból van (az enyémen). Volt rá példa, hogy az autóban aludtam 1,80- vagyok és kényelmesen elférek.
A futómű kemény de stabil nagy sebességnél érzi jól magát (120 felett) a kanyarokat jól veszi.
A kormányom tökéletes, arra megy amerre akarom és a váltója kényelmesen észrevétlen dolgozik, nem rángat, csak a fordulatszám mérőn látom amikor kapcsol. Hirtelen gyorsításkor visszavált és kilő mint egy rakéta.
A tiéd milyen felszereltségű?
Én megvagyok elégedve az enyémmel, igaz most van benne 53.000 kilométer, idáig hibátlan és úgy néz ki mint egy új kívül-belül.
Szia Márkatárs!
Nos, nekem is 2011-es, de D3-as a V60 kombim.
Szerintem utazótempót leszámítva az 5 hengeres motor hangos, eleinte nagyon tetszett a hangja, mert olyan, mint egy folyami naszád, de utána, különösen városban idegesítővé vált.
A fogyasztása, bár közismerten spúr alak vagyok, átlagosan inkább 7,5 liter, mint ahogy neked 5. Tény, hogy országúton, ha szigorúan 90-et autózom, akkor meg lehet vele közelíteni az 5 literes értéket, de autópályán már inkább 7,5 liter, városban pedig inkább 8 liter az én autóm átlaga.
A műszerfalán én az óracsoport alatti anyagokat inkább gagyinak nevezném, mint ahogy te: kellemesnek. Ami nagyon szép, az a fémbetét, bárhova is nézel, minden másban mélyen Octavia alatti az össz minőségi benyomás.
A csomagtartó kimondottan kicsi, már hármunknak is alig fért bele a cucca síelésre menet.
A futómű idegesen kemény és a túlszervózott kormány miatt nem is nagyon van kedvem nagyokat kanyarogni.
Az Aisin váltó annyira ostoba szerkezet, amilyet még soha nem láttam. Különösen induláskor képes bicajosokra veszélyeseket ugrani.
A vezetőülés már 70ezer kilométernél kirepedt, mostanra, 134ezernél pedig több helyen kiszakadt, pedig teljesen konfekció méretem van
A kormányról a bézs bőrborításról egyszerűen lekopott a festék, pedig nem hordok gyűrűt.
A csomagtér ajtó összes műanyag takaróeleme zörög
CSERÉBE:
Fantasztikusan kényelmesek a combtámasz állítású ülések
Őrületesen jól szól benne a hifi
Utazótempónál nagyon csendes az autó
Nagyon szép a karosszéria formája
Jók a lámpák
Gyönyörűek a 17″-os felnik
Nagyon szép a fényezése
E cikk szerzőjével az ülés kényelmén kívül minden egyébben egyetértek!
Sok balesetmentes kilométert kívánok neked és mindenkinek!
Az előbb említett oldal szerint 7,6l/100km az átlag, ha itthon városban használod bőven a kocsit nyugodtan számolhat az ember 8l-el
“A futómű kemény de kanyarba annyival megyek amennyivel akarok és pontos, hibátlan” jajj te! csak bosszantani jöttél ide? 😀
Miért írsz hülyeségeket ember?? nem vagy elfogult inkább Te magad?
normális tempóban 5 liter a 2.4 D -vel….. 😀 persze, ha 70-el mész az alföldön, akkor persze nem lassítasz, nem gyorsítasz.
spritmonitor.de???
Nagyokat ferdítesz… 😀
A fogyasztási adat és szerintem az egész cikk egy “irigy” ember szüleménye!
2011-es évjárat V60, 2.4 D5-ös van 205 lovas automata, 1.8 tonna velem együtt (lemértem). Szóval a fogyasztása normális tempóval haladva nem éri el az 5 litert, motorhang kb. 0 , előzéskor hallani valami kellemes morajlást amit jó hallgatni. A műszerfala tökéletes, puha kellemes. A futómű kemény de kanyarba annyival megyek amennyivel akarok és pontos, hibátlan. A csomagtér akkora amekkora kell, hogy legyen. Nem teherautót vettem! A konkurencia méreteket lesz@rom, nem cserélném +20 literér egy porladó Passatra ami valóban 9 litert fogyaszt.
Katona Matyinak egy gondja lehet az autóval, nem VW embléma van rajta!
Pár apróság: “Cross County, ami rövidítve ugyanúgy CC, mint egy coupé cabriolet”: a cross (kereszt) rövidítése az X. TKP az XC a cross country rövidítése. Más kérdés hogy a Volvo kifogyott a rövidítésekből. Szal XC60 vs V60 XC 🙂
6 centivel magsaabb, nem “nagyobb”. Mivel nem szokták “leskodázni” az Audi TT-t, maradjunk annyiban hogy közös alapok vannak a Mondeóval. De ez inkább a Mondeónak volt kitérő. A Volvo jobba használta és azóta is többet fejlesztett.
A méretről: azt már párszor eljátszottuk, 430 liter persze kevés, mondjuk egy Loganhoz képest. Csak a konkurencia sem lesz több, legfeljebb jobban trükközik, mondjuk a pótkerékkel (BMW). A belsőnél meg végképp dőltem a röhögéstől, “nem jutott bőr a műszerfalra”, hát persze. Mintha ez általános dolog lenne. Jó lenne néha némi valóságfürdőt venni a tesztelőknek.
Ár: megint relatív. Ez egy dögös és újszerű autó, legalábbis a Volvo annak gondolja. Ennek megfelelően árazták. 10 milláért már lehet XC60asokat kapni. Jól felszerelve VAGY motorizáltan. Vagy X3as BMW-t (gyengén felszerelve ÉS gyengén motorizálva). De attól még egy V60-ast (vagy akár 1es BMW-t) ki lehet hozni sokkal drágábbra. Sosem az a művészet ha egy tesztautó drága, hanem ha jó az ára, nem tudom mekkora rutinja van a szerzőnek ebben a sportágban. 13 milla már egy jól felszerelt AUt AWD 2.4es. És gyanítom ez az irányár ahogy a legtöbb konkurens gyártónál.
2.4es hajtáslánc: nagyon szerettem a 2.4est de ez a hajtáslánc nem lenne a kedvencem. A 6seb GT és a Haldex (akármilyen hírhedten jó is), nem a szívem csücske. Szerencsére nem érint ez az igény, úgyhogy a dilemma kilőve.
9liter felfoghatalan érték. A VEA dízelt nem lehet 7 liter főlé vinni, 180nál se nagyon. 2 tonnás kasztniban sem. A PUG 2.0d is elment 6 körül. 9 rengeteg.
” A holttérfigyelő még nem a tükörbe, hanem az ajtóburkolatba épített LED-del dolgozó” Na ne vicceljünk. Ezt a rendszert a volvo találta fel, a többiek koppintották róla. Szerintem jobb helyen van mint a tükörben, főleg ha cserélni kell. Ami főleg remek: már nem a tükörházat használják a forgalomkövetésre, hanem a parkolóradarokat. Lényegesen olcsóbb egy esetleges tükörcsere, ráadásul a radarnak van cross traffic alert funkciója, ami remek dolog. EZ megint egy olyan dolog amit mások kevesen kínálnak.
“…amikor padlógázon előzgetem az Audikat”
Amekkora koromfelhőt azok a TDI-k kinyomnak, igazad van – jobb is előttük menni:)
Életszerű 🙂 ezekkel a nehézsúlyú bódékkal, amik mellesleg nekem nagyon tetszenek, (de nem épp a dinamizmusáról híres a Volvo…) van ellenben más amiben híres, és az pont elég neki 🙂
[i]“… amikor padlógázon előzgetem az Audikat”[/i]
Felnőtt dolog. 😀
És mindenképpen életszerű.
Egyszer próbáld úgy megírni a cikket, hogy teszel egy VW emblémát az autóra mintha abban ülnél!
Amúgy a motorhangot akkor hallani az autóban amikor padlógázon előzgetem az Audikat de akkor is kellemes morgó motorhang jön amit az ember szívesen hallgatna egész nap.
Köszönjük Emese!
Térj vissza a dízelbotrányhoz és húzzad le a többi dízelgyártót is a VW védelme érdekében.