A Porsche még lejjebb “süllyed”

A Macannál is kisebb SUV-t tervez a Porsche

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szégyen vagy sem, a Porsche nagy valószínűséggel a Volkswagen Tiguan és az Audi A3 műszakiságán is fog építeni egy SUV-t. A piac, ugye.


Hiába, az autóeladás sem jótéti intézmény, hanem üzlet. Mi autórajongók meg kiegyezhetünk abban, hogy ha minden ötödik Porsche SUV-ra juthat egy igazi sportmodell a mai gazdasági helyzetben és a szigorú emissziós normák mellett, akkor már örülhetünk. A Porsche már több mint egy évtizede készíti a Cayenne-t, legújabb középkategóriás szabadidő-autója az Audi Q5 alapú Macan, és ha igazak az iparági híresztelések, akkor egy annál kisebb kompakt modellt is fog pár éven belül készíteni.
Hirdetés

A Volkswagen-konszern nagy családján belül persze mindez nem akkora kihívás, hiszen a legmodernebb műszaki alapokhoz a Porsche is hozzáférhet. A BMW X4 ellenfelének szánt kocsi szerkezetét tekintve lenne rokona a következő generációs Volkswagen Tiguannak és Audi Q3-asnak. A további részletek még nem tűnnek túl biztosnak, de ha a cégvezetés valóban a kínálat lefelé bővítése mellett döntött, akkor az évtized végén megjelenhet a Macan kistestvére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Magadat olyan vénnek állítod be, amilyennek csak akarod. 😀

    Semmi nem gáz. Semmilyen autó nem gáz. Tudod mi a gáz? Amit a helyi trollok művelnek semennyi valós tapasztalattal, nagy megmondásokkal. Na az gáz. Azon kívül szerintem semmi nem az, mindenki olyan autót vesz, amilyet akar. Szerintem az, aki másokat ismeretlenül minősít, netán szigorúan külső alapján minősít, az nagyobb gáz. Nem akarlak megsérteni, de amit a fehér nadrágos úriemberekről írsz, az elég gáz.

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Az még mindig nem egy motortűz – az öngyulladó Ferrarikat meg Lambókat mikor hívják vissza a mélyen tisztelt digó/germán urak? Veled kapcsolatban meg: csak nem Kempelen egy újabb “énjéhez” van szerencsé(tlensége)m?:)

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Már annyi vagyok 🙂 éppen 40- és 50 között. De ha választanom kellene, hogy egy sportautó vagy egy SUV, akkor egyértelműen a SUV. Lehet, hogy ez csak azért van, mert korábban több kombim és egyterűm volt, és szeretem, ha legalább 500 liter a csomagtartó és lehet bele pakolni. Jelenleg nem választhatok, szerencsére a cég által “rámsózott” autót használom, ami egy német középkategóriás szedan. Ez éppen tökéletes nekem, bár sokszor jól jönne, ha kombi lenne. A sportautó meg a kabrió lehet, hogy nem is a mi korosztályunknak gáz, hanem a kicsit idősebbeknek. Néha látni olyat, hogy egy láthatóan 60 fölötti ősz hajú, kicsit már kopaszodó úriember száll ki egy kabrió sportkocsiból. Ha esetleg fehér nadrágban is van, akkor még rá is tedsz egy lapáttal. Ezeken az embereken inkább mosolygok, mint irigylem őket. Ha ugyanez az ember egy E Merciből száll ki egy sötét öltönyben, teljesen más a hatás. De eze lehet, hogya csak az én véleményem.

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Azért remélem, odáig nem süllyed, mint a Lambo(vroooomm…vroooomm…b*sszus, ég a kocsim!:). Bár ezt nem lehet kizárni, hiszen Volkswagen-Volkswagen. A minőség netovábbja:)

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Nekem személy szerint a Macan nagyon tetszik, nagyon elegáns, és Kempelen szavaival élve “huncut” kis autóra sikeredett (mondjuk sajnos nem volt szerencsém hozzá, csak képeken), és most ha építenek egy kisebb modellt…hát istenem, csak kihasználnak egy növekedőben levő piaci szegmenst. Jól írták a cikket, az autógyártás nem jótéti intézmény.

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    “a Tiguan és a Q3 alapjaira épül, hiszen éppen ezek a kategória legjobbjai”. Melyik kategóriáé? Már csak azért sem mert a kettő sem egy kategória. Akárhogy egyik sem a Porsche kategóriája volt.

    Ezen felül, elég vicces lesz elsózni a Porsche vevőkre a Golf platformos haldex hajtású Luxusautót (mondjuk épp egy MLB-platformos Macannal próbálkoznak 🙂 ). Azért eddig a Porsche nem a prémiumligában hanem egyel felette játszott, és ez nem annyira méretkérdés.

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Hát éppen elmúltam 40,de eggyáltalán nem érzem ,és a későbbiekben sem érezném magam rosszul egy sport autóba. Azért mert a születési anyakönyvi kivonatom kezd sárgulni, attól még a lelkem lehet fiatal,sőt fiatalokat megszégyenító módon vagyok képes zenét halgatni a kocsiba (nem magyar nótát).

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Azért a helyzet a sportautó üzletben nem annyira rossz. Jól meg lehet abból élni, csak a crossover és SUV – SAV szegmens meg nagyon dinamikusan nő. Butaság lenne nem kihasználnia a VW konszern adta lehetőségeket. Üzlet ez, a profit mindenek előtt.

    Azért 40-50 évesen egyáltalán nem gáz sem a sportautó sem a cabrio. A célpiaca ezeknek a kategóriáknak éppen az általad “gáznak” tartott korosztály, akiknek a gyerekei már felnőttek, még aktívak, jól keresnek, megengedhetnek maguknak kevésbé praktikus autókat is. Majd megtapasztalod, ha annyi leszel 😀

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Kénytelen volt a Porsche is bővíteni a termékpalettáját, hiszen a hagyományos sportautó eladásból nem vagy csak nagyon nehezen lehetne megélni. A Porsche eddig mindig jól oldotta meg a feladatot, mindig jót alkotott. Kiváló lett a Panamera, és ami a lényeg a vevők körében is sláger. A SUV vonalon is jól indultak, hiszen telitalálat a Cayenne, ezt is szeretik a vevők. Még ennél is szebb lett a Macan. Nyilván az új kisebb SUV is szép lesz. Semmi gond azzal, ha a Tiguan és a Q3 alapjaira épül, hiszen éppen ezek a kategória legjobbjai.
    A sortautókkal meg az a helyzet, hogy nagyon kevés fiatalnak van rá pénze, még tőlünk nyugatabbra is. Amire meg a tehetősebb embereknek lenne rá keret, addigra már 40-50 évesek. Ennyi idősen meg már éppen olyan gáz egy sportautó, mint egy cabrió 🙂

  • 2017.10.28. at 12:08
    Permalink

    Engem már a Macan is teljesen lenyűgözött. Sokkal huncutabb autónak éreztem, mint a Cayenne-t, ugyanakkor élvezetesebb vele a “vadulás” is, pedig eddig ebben a szegmensben az általam vezetett modellek alapján méretkategóriától függetlenül a Cayenne volt az etalon. Kíváncsian várom az újdonságot.

Vélemény, hozzászólás?