Az autópiac legerősebb hónapja volt az október
Biztos növekedés: idén 13. hónapot kap az autópiac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Botrány ide, botrány oda, októberben is Volkswagenből fogyott a legtöbb itthon, éves szinten persze továbbra is az Opel a vezető a mind bővülő autópiacon.
Nagyot nőtt októberben a hazai autópiac, a teljes járműpiac többlete az előző év 10. havához mérten több mint tízezer példányos eladással 29,5%-os, a személyautók szegmense 33,9%-kal bővült. Az éves átlagot meghaladó szintű, 11,4%-os bővülést mutatott a kishaszonjármű szegmens, a buszoké pedig óriásit ugrott, csaknem négyszeresére nőtt, hiszen 29 helyett 130 autóbuszt helyeztek forgalomba. Papírforma, hogy a nagyhaszonjárművek esetén is hajszállal éves szint feletti a bővülés, a motorkerékpároknál pedig októberben már csökkent a piac, pedig éves szinten az is nőtt.
2015. 10. (db) | 2014. 10. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 8193 | 6118 | 33,9 |
Kishaszonjármű | 1584 | 1422 | 11,4 |
Nagyhaszonjármű | 574 | 486 | 18,1 |
Busz | 130 | 29 | 348,3 |
Motorkerékpár | 92 | 109 | -15,6 |
Összesen | 10 573 | 8164 | 29,5 |
2015. I-X. (db) | 2014. I-X. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 63 492 | 55 511 | 14,4 |
Kishaszonjármű | 13 353 | 12 346 | 8,2 |
Nagyhaszonjármű | 4413 | 3802 | 16,1 |
Busz | 404 | 309 | 30,7 |
Motorkerékpár | 1883 | 1725 | 9,2 |
Összesen | 83 545 | 73 693 | 13,4 |
A személyautó-eladásokon belül októberben márkaszinten hajszálnyi előnnyel a dízelbotránnyal összeforrt Volkswagen lett az első, éves szinten persze továbbra is stabil az Opel első helye. A modellek körében az előző hónaphoz hasonlóan októberben is a Suzuki Vitara lett az első, s a hazai SUV már az éves listán is a második helyen van. Amúgy az október egyértelműen a falugondnoki buszok átadásáról szólt, így került a Volkswagen Transporter és a lényegében egy autót jelentő Opel Vivaro és Renault Trafic a harmadik, negyedik helyre. Követői az év egészében is jól fogyott modellek, meglepetés nincs, ha csak annyi nem, hogy a Dacia Duster – eladásaiból a Vitara ellenében sokat veszítve – már csak a tizedik helyen volt októberben, hetedik helyre csúszott az éves összevetésben.
Top 10 márka és modell - 2015. október
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Volkswagen | 1047 | 1. | Suzuki Vitara | 722 |
2. | Suzuki | 1033 | 2. | Volkswagen Transporter Kombi | 472 |
3. | Opel | 1004 | 3. | Opel Vivaro Tour | 393 |
4. | Skoda | 655 | 4. | Renault Trafic | 373 |
5. | Ford | 642 | 5. | Skoda Octavia | 333 |
6. | Renault | 630 | 6. | Ford Focus | 286 |
7. | Toyota | 378 | 7. | Opel Astra | 246 |
8. | Dacia | 307 | 8. | Volkswagen Golf | 192 |
9. | Fiat | 275 | 9. | Volkswagen Passat | 187 |
10. | Hyundai | 249 | 10. | Dacia Duster | 157 |
Az éves eladási számokat nézve csaknem borítékolható, hogy november végére már eléri tavalyi éves szintjét az autópiac, így kap egy hónapnyi többletet. Remélhetőleg a szektorban dolgozók számára is fog jutni 13. havi ráadás, de azt persze tudni kell, hogy Kánaán még most sincs, a piac romjaiból tér magához. Messze még az egykori, persze irreális, éves szinten 200 ezer példány feletti, de még csak az autópark egészséges frissüléséhez elengedhetetlen, a személyautók esetén is legalább 100 ezer példányos eladás.
Top 10 márka és modell - 2015. január-október
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 7354 | 1. | Skoda Octavia | 3914 |
2. | Skoda | 6440 | 2. | Suzuki Vitara | 2841 |
3. | Ford | 6322 | 3. | Opel Astra | 2353 |
4. | Suzuki | 6082 | 4. | Ford Focus | 2072 |
5. | Volkswagen | 5852 | 5. | Suzuki Swift | 1718 |
6. | Toyota | 3200 | 6. | Volkswagen Golf | 1623 |
7. | Dacia | 2879 | 7. | Dacia Duster | 1405 |
8. | Nissan | 2735 | 8. | Fiat 500 | 1337 |
9. | Kia | 2734 | 9. | Opel Corsa | 1266 |
10. | Renault | 2635 | 10. | Suzuki SX4 S-Cross | 1231 |
Szerintem egy régi autó is lehet jó,ha van gazdája na de a legtöbb autót csak ütik vágják,szóval ha rendben van tartva egy autó kit érdekel ,hogy tizenéves.
Keress rá. 😀
Köszönöm! Sajnos az autók átlagéletkora valóban rossz tendenciát mutat. Mennyi lesz 2025-re? 16-17 év?
Tessék.
[url]http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=855[/url]
Valamikor még itt nálunk a Toyota kereskedésben 660 autót eladtak egy évben. Erre leszóltak fentről, hogy miért ilyen kevés 🙂 ? Most mit szólnak vajon? Sajnos kíméletlenül öregszik az autóparkunk a sok öreg használt autó behozatala miatt. Mutassanak egy átlagéletkor statisztikát is az elmúlt 15 évből, kíváncsi lennék rá.