Olcsón is lehetsz menő! Ford Mustang teszt
Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost A6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Stílusához, erejéhez és menetképességeihez mérten a Ford Mustang egy olcsó autó. És bizony nem kicsit menő. De vajon elég bele a 2.3-as motor?
Négyhengeres? Aztán persze jön a motorkérdés. A turbós négyhengeres hallatán mindenki zsémbelődik. Bár továbbra is tartom azt, hogy aki meghallja egyszer is a Mustang V8-asának hangját, az jó eséllyel meg fogja fizetni annak 1,75 millió forintos felárát, de azért az is igaz, hogy a 2.3-as EcoBoost is untig elegendő ebbe az autóba. Nem volt olyan elégedetlenkedő, aki végül nem fülig érő vigyorral szált volna ki a volán mögül, ha egyszer bejutott oda.
Mit tud a kismotoros? Bár a 2,3 literes EcoBoost a valaha Mustangba szerelt legkisebb motor, messze nem a leggyengébb. Réges régen ugyanis ugyanekkora szívómotorral is szerelték az ősöket, ez pedig itt 317 lóerős, változó szelepvezérlésű, kiegyensúlyozótengellyel szerelt. Literteljesítményben sokkalta jobb a több mint kétszer ekkora és alig több mint 100 lóerővel izmosabb V8-asnál, úgyhogy az erőt nem, legfeljebb a motorhangot hiányolhatjuk, de 1,75 millió forintért, meg persze a valamivel szerényebb fogyasztásért talán le lehet mondani arról.
Gyorsulgatni ezzel is bőven lehet! A szerényebbik Mustang 100 km/órás szintideje 5,8 másodperc, a V8-as pedig 4,8 másodpercest tud. De ennél is fontosabb talán, hogy gyárilag jár a versenyszámítógép már az "alapváltozathoz" is. A menürendszerből a "Track Apps"-t kiválasztva indíthatjuk is a stoppert, akár automatikusan, a gázpedál taposásával. Ezért aztán a Mustanggal nem bosszúság, kifejezetten élmény, ha épp megállhatunk egy lámpánál. Jöhet a versenyzés, ha nincs mellettünk senki, akkor saját korábbi legjobb időnkkel, hiszen a komputer azt is mutatja. Tetszik látni, a Mustang még a sárgán, narancssárgán áthajtás problémájára is frappáns megoldást ad, közlekedésbiztonsági szempontból is javallható.
Élmény- vagy utazóautó? Hátul hajt és ráadásul sperrdiffivel. Ha ezt nézzük, a Mustang klasszikus élményautó, s annak ellenére lehet is vele élményautózni, hogy csaknem 1,7 tonnás és közel 4,8 métere hosszú, több mint 1,9 méteres tepsi, gépházteteje pedig ping-pong asztalként nyújtózik a sofőr előtt. Amennyiben normál üzemmódban, higgadtan hajtjuk, akkor annak megfelelően egy higgadt utazóautó. Még városban is el lehet vele férni, s igényes, elöl kettős ágyazású MacPherson, hátul multilink futóművével még 19 colos kerekeivel is egészen komfortos. Ha pedig elkezdjük egy kicsit intenzívebben taposni a gázpedált, netán Sport vagy Track módba tesszük a menetmódkapcsolót, már némi motorhangot, meg persze igencsak élénk viselkedést kapunk. Élményautó is tud lenni a Mustang, meg persze utazó is. Amennyiben utóbbi üzemmódban használjuk, a fogyasztása 10 liter alatt tartható - országúton. városban inkább 12, de egy kicsit is örömködve már 15, forszírozottabban pedig akár 18 literes fogyasztással számolhatunk. Ez nem szerény, de a kapott gyorsulási élményhez illő.
Az ára viszont szerény. A Mustang 11,9 millió forintos alapára az autó formájához, stílusához, felszereltségéhez, illetve erejéhez mérten is szerény. Az automata váltó felára 650 ezer forint, a kézihez hasonlóan hatsebességes bolygóműves szerkezet ráadásul nem is túl gyors, mégis megéri a felárát, ehhez az autóhoz ez passzol. A Convertible kialakítás 1,3 millió forint többlet a Fastbackhez mérten. Elektromos tetőmozgatással, extra zajszigeteléssel és úgy, hogy a vászontető lehajtása egyáltalán nem szűkíti a csomagteret, ami ráadásul egészen nagy: 1 méter mély, meg a kerékdobok között is ilyen széles, persze lapos, így 332 literes.
Milyen az utastér? Elöl tágas és kényelmes, hátul már passzentos, de átlagtermettel még mindig egészen kényelmes, süppedős üléses. Alapáron jár a viszonylag olcsó hatású bőrkárpit, nem csupán fekete, hanem bézs vagy barna árnyalatban is, opcióként pedig ülésszellőzés és persze fűtés, Recaro sportülés és prémium kárpitozás is kérhető. Bámulatos és elismerésre méltó, ahogyan a Ford egyszerűbb, kemény műanyagokból is minőségi hatású belteret épített. Krómozott, de műanyag, mégis stílusos kapcsolókkal, bőrbe húzott műszerfallal, meg persze a Mustang több mint 50 éves múltjára emlékeztető plakettel.
Sikerre ítélve. Hogy az Európában most először hivatalosan is kapható Mustang hatodik generációja eltalált, azt nem csupán az elismerő pillantások, a modellre vonatkozó átlag feletti várakozási idő is jelzi. Az idei kvóta már a debütálás előtt elkelt, aki viszont most, még novemberben rendel (a frissen nyílt, kifejezetten e modellnek, valamint a Vignale-kínálatnak szentelt Ford Store-ok egyikében), az jövő májusban már át is veheti autóját. Addig van idő spórolni rá, és érdemes is. A Mustang olyan különleges élményautó, ami bár egyáltalán nem filléres, valójában sokkalta drágább autók exkluzivitását hozza, így mégis egy olcsó belépő a menőség világába.
Árak
Tesztmodell alapára
13 859 000 Ft (2015.11.23.)
Tesztautó ára
14 875 100 Ft (2015.11.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2300 cm3
Teljesítmény:
231 kW (314 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
434 Nm 3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
Végsebesség:
234 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
10 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4784 mm
Szélesség:
1916 mm
Magasság:
1394 mm
Saját tömeg:
1651 kg
Tengelytáv:
2720 mm
Karosszéria-kivitel:
cabrio
Csomagtér:
332 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1200 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
110 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
200-370 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Raktérnyílás szélessége:
650-1020 mm
Raktérnyílás magassága:
390 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2300 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic)
Nyomaték:
434 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény:
231 kW (314 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
234 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
CO2-kibocsátás:
234 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
10 l/100km
Fogyasztás a használónál:
17,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Szép, és örülök neki, hogy rendhagyó módon őrzi a Mustang saját egyediségét, stílusjeleit. Bár megagyom – tényleg nem lett volna rossz inkább a Probe feltámasztása egy ilyen motorral.
szép kis autó , bár játékszernek drága , megveszem Kínai kiadásban , úgy sokkal occsobb A képek a Pál-völgyi-barlang előtt készültek , ki tudja ?
Nekem pirosban sokkal jobban tetszik, mint sárgában. És a Fastback típus is valahogy jobban bejön, mint ez a cabrio. A pirosnak a hátulja is valahogy szebbnek tűnik. Jó lehet ez a 2,3-as Ecoboost, az 5 literes V8-at kicsit soknak tartom (persze nem az, főleg, hogy sporkocsi és amerikai). Jó lenne a két motor közé egy harmadik, egy 3 ezres, 3500-as 6 hengeres. Annak is nagyon szép hangja és elegendő ereje lenne és mégsem 5 ezres. De a gyártó biztos tudja az igényeket. Élmény lehet menni vele.
hiába,a V8 az akkor V8 marad. nem rossz,de csak régit vennék,mondjuk egy 1970-est. vannak gyönyörű állapotúak,igaz nem olcsók azok sem. de az akkor is igazibb mustang,mint ezek a műanyagosok.
V8 vagy a feletti hengerszámmal rendelkező autóval kötelező úgy közlekedni hogy más is jól hallja … szóval zajterhelésről felesleges beszélni ebben az esetben . A 2.3 turbó motor sem fog kevesebbet enni ha rúgod neki elvégre 1800 kilós autót mozgat és csak 50 kilóval nehezebb a v8 … ráadásul a teljestmény nem feltétlen van összhangban a hengerszámmal .. szóval 330 lóerőt ugyan annyi üzemanyagból állít elő egy 8 hengeres mint egy 4 hengeres maximum a 4 hengeresnek kevesebb a súrlódása mint a 8 hengeresnek … viszont a 4 hengeres turbós motor és bármilyen meglepő de ha jól meghajtod az elektronika hogy ne melegedjen túl a turbó többlet üzemanyagot fog befecskendezni kipufogó ütemben és az üzemanyag párolgásával hűti le a kipufogó oldali turbinát… szemben a V8 szívóval ahol ezt nem kell alkalmaznia ergó oda a kisebb fogyasztás . Ha meg nem hajtod meg a kocsit nincs értelme 330 lóerőnek arra elég az 1.1 es Suzuki is a különbözet 10 millión meg elvihetsz egy luxusprostit nyaralni … Szóval vagy a v8 vagy a Suzuki luxusprosti kombináció én csak ezt a 2 opciót látom … sor 4 esélytelen ebbe a kocsiba .
Én is azzal venném, de a méreggel óvatosan… a vényolcak sem olyan egyszerűek már mint régen 🙂
Kár egy ilyen ikonikus autót elrontani egy picike motorral. Naná, hogy kell a V8 hangja! Másodsorban pedig mérget vennék rá, hogy a nagylöketű társa élettartama többszöröse lesz ennek a kis sorosnak.
Fogyasztásban sem hiszem, hogy sok különbség lenne vegyes használatban.
Nem baj, van még hely a gépháztető alatt, mehet be egy 351-es blokk, a jelenlegi meg jó lesz önindítónak 🙂
Veszek rá mérget, ne aggódj!
“Mert minden v8 elavult es kulturalatlan, mi? Nem is tudom miert szereltek inkabb luxus utazautokba.” a luxus világa a nagyzásról szól. Azokba a vasakba pontosan azért raknak V8, V10, V10 és társait, hogy ezt kihangsúlyozzák. 🙁
Fejlődtek, fejlődtek ez tény, de eljárt már felettük az idő.
“A környezettudatosság itt sok szerepet nem kap” látod itt kezdődik a probléma. Igenis kapjon szerepet itt is!
“rövidebb élettartam viszont 100 %.” erre légyszíves valamilyen tudományos igényességű statisztikai elemzést linkelj be, s ha lehet, akkor ne totalsaros fiúkákra hivatkozz! A zajterhelés minden esetben zajterhelés, akkor is ha tetszik a fülednek. Kérdezz meg majd egyszer egy olyan embert, aki autópálya közelében él. Szóval ha te ettől érzed magad egészséges férfinak, akkor gratulálok hozzá! 😀
“kisebb a zajterhelése és kulturáltabb a járása is”
Erre azert ne vegyel merget 🙂
Mert minden v8 elavult es kulturalatlan, mi? Nem is tudom miert szereltek inkabb luxus utazautokba.
Meg az amcsi v8 asok is sokat fejlodtek,nezd meg az aktualis corvette v8asat! Teljesitmenyben,fogyasztasban,technologiaban
Sportkocsit azért leginkább a teljesítmény és a vezetés élménye miatt vesznek. A környezettudatosság itt sok szerepet nem kap. A kulturáltabb járás egyáltalán nem biztos, a rövidebb élettartam viszont 100 %. Zajterhelésről meg ne beszéljünk, mikor a V8 minden rezdülése zene a fülnek. Szóval azok a maradi őskövületek és tahók ebben az esetben egészséges férfiemberek:)
Ennyi erővel úgy is fogalmazhatunk, hogy azok veszik Ecoboosttal akik környezettudatosak. Kevesebbet fogyaszt, jóval a alacsonyabb a káros anyag kibocsátása, kisebb a zajterhelése és kulturáltabb a járása is. A maradi őskövületek meg a tahók meg vigyék az elavult V8-at. 😀
Hmm kíváncsi leszek 10 fokozatú automata váltó hogyan szerepel … 2015 re ígérték de ahogy látom nem lesz belőle semmi … talán majd 2016 ban . Egyébként meg aki ezt sor4 turbóval veszi és azt gondolja majd a fogyasztáson spórol vele az a legnagyobb balek .. elvégre ez nem családi autó , hogy az 1-2 literes fogyasztás különbségeken szarakodjunk … Mondjon bárki bármit ebbe bizony a V8 kell és nem egy sor4 turbó ami mellesleg ha taposod neki annyit fog fogyasztani mint a v8 maximum városban alacsonyabb a fogyasztása ..viszont ez nem városi autó , hanem túra kocsi és annak megfelelően kell használni .
Nekem van egy nagyon jo tippem a mernokoknek, ingyen:
Tegyenek bele 800 kobcentis matiz motort meg 4 turbot, azzal is meglehet a 317 loero, es lehet, hogy 2 decivel kevesebbet fog fogyasztani alapjarat kozeleben. Vagy ott a ford fele 1.0 ekobooszt is 🙂
Sot, ha lehetne LPG-vel is venni, az lenne a legkiralyabb.
Mustang + ecoboost = kepzavar
Szellőzők meg a daciából valók mi 😀
Kinek mire kell egy ilyen autó?
A legtöbbeknek krúzolni és kivagyiskodni.
Aki valóban az igazi érzést keresi, az a V8-cal veszi.
Én ha már Mustángot vennék, akkor már inkább a Shelby GT500-ra szavaznék.
Az már igazán méltó a megjelenéséhez. 🙂
Mindegy, a lényeg az, hogy a férfiak V8-assal veszik, a turbós moci p*nciknak való:)
Értem a problémád, bár nekem ez nem oszt, s nem szoroz. Egy hang generátort bele “oszt jó lesz az” -ahogy egy kedves autókereskedő ismerősöm mondaná- 😀
Persze nyilván tudják ezt a Ford-nál is, ezért rendelhető bele a V8-is. Az én igényeimet ez az Ecoboost is bőven kielégítené. 🙂
[i]“…hát nem elfelejtették megsózni?”[/i]
Jó a példád, mert a só az, amiből mindenkinek más mennyiség az elég. Van, akinek a kevés is sok, úgyhogy a kijelentéseddel csak aláhúztad annak a tényét, hogy semmi gond nem lehet ebben az autóban ezzel a motorral. Fogadd el, hogy van, akinek a kevesebb is elég ahhoz, hogy jól érezze magát. 😀
Tudom, neked a Tce mellett az Ecoboost a másik nagy kedvenced. Nem is rossz motor – de mondjuk ha visszahoznák a Probe-ot(megvan a Probe?), abba el tudnám képzelni. Ennek olyan utólagos kendács-szaga van, és a legnagyobb baj, hogy hiányzik a Mustang-féle hangorkán – az egy olyan védjegy, ami nélkül szerintem a Mustang nem aladható. De lehet, hogy az eladások rám cáfolnak majd.
Hülye kérdés! Ha 314 lóerő és 434 Nm nem elég, akkor semmi sem lesz az! A takarékosság és emisszió oldaláról nézve, meg főként elég lesz ez a blokk.
Micsoda szerencse, hogy az amerikai gyártóknál általánosságban fontos szempont a megfizethetőség. A Camaro is jó áron van, ez is.
De nem tudok napirendre térni a 2.3-as Ecoboost-motor felett – nyilván szükség volt erre is, de a feeling olyan, mint amikor az étteremben hozzák az ínycsiklandozó főfogást, belekóstolsz, és – a francba – hát nem elfelejtették megsózni?:)