Pofás kisautó Indiából. Naná, hogy olcsón. Íme, a Tata Zica
Nem a filléres Nano, az Indica utódja a Tata Zica
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
India piacán, a miniautók szegmensében indul jövőre a Nanónál egyel nagyobb Tata Zica.
A szinte mopedautó, kéthengeres, alig több mint 600 köbcentis motorral hajtott Nano még India piacán sem lett akkora sláger, mint azt a Tata remélte, az egyel nagyobb kategóriában versenyző Indica nevű miniautó azonban a helyi piac, illetve autópark meghatározó modellje. Utódjaként hozza jövőre a márka a Zica nevű modellt, ami a nálunk Spark néven ismert Chevrolet Beat, meg persze a Suzuki Celerio ellen kell majd helytálljon. A Zica nem teljesen új modell, alapját a most futó India adja, de a helyi sajtó szerint új motorokkal érkezhet. Az alapverzió 1,2 literes, háromhengeres benzines lehet, de 1,05 literes dízelt is várhatunk, illetve várhat a helyi piac. Idővel egy nagyobb benzines is érkezhet, váltóból pedig állítólag nem csak manuális, robotizált is elérhető lesz.
A Zica műszerfaláról, utasteréről egyelőre nincsenek fotók. Állítólag az első légzsákok és az elektromos első-hátsó ablakok is meglesznek már az alapverzióban is, miként az ABS és az audiorendszer sem lesz feláras. A magasabb felszereltség alufelnit, ködfényszórókat, osztottan dönthető, fejtámaszos hátsó ülést és tükörházakba épített oldalsó irányjelzőket vethet be. A Zica forgalmazása India piacán már jövő év elején várható, európai megjelenése pedig később sem.
Sorry, valóban kimaradt az “elektromos”. Köszönöm az észrevételt!
A Zest és a Bolt belteréről már egy ideje vannak fotók, szerintem elfogadható. Abból lehet némileg következtetni a Zica enteriőrjére is.
A belteret jelenleg azért úgy nézd, hogy nem biztos, hogy idehozzák. Ha pedig nem hozzák, az olcsó hatású belsőre már van is magyarázat, pl. az új Mitsu Space Star is ilyesmi szerzet. A formája szerintem is jó, bár nekem az Indicával sem volt bajom, talán a kissé esetlen, magas építésmódja volt furcsa. A kombi, az Indigo Marina SW meg egész jóra sikerült.
Az Euro NCAP-n néha nagy nevek is elvéreznek, másrészt tudják ott a Tatánál is, hogy ez kemény dió. De Kínából is érkezett már biztonságos autó, elég csak a Qoros-ra gondolni.
Ja, és az oldala is kifejezetten tetszik, a domborítások miatt 🙂
Jók az arányai (talán kicsit magas, de ennek is oka van), jó az összhatás is.
Nincs az a hátul seggberúgott formája sem. Én a beltérre leszek kíváncsi majd ezek után.
Nagy suzukis voltam régen, de el kell ismerni, a celerionál sokkkal-sokkal jobban néz ki… Bár a suzuki nem teheti meg, hogy csinál 3 kb ugyanakkora méretű autót (mint ahogy jelenleg is teszi), és a legolcsóbb is jól néz ki, ezzel piacot venne el a drágább (szebb) modellek elől.
A másik dolog a biztonság… Egy euro ncap teszt úgyis kötelező lesz, ha itt is akarják forgalmazni. Ez lesz a végső teszt
Ez az autó van annyira esetlen, béna, mint ez.
[url]http://www.automobilesreview.com/auto-news/vw-fox-style/19679/#&gid=1&pid=1[/url]
[url]http://www.automobilesreview.com/auto-news/vw-fox-style/19679/#&gid=1&pid=2[/url]
Ha már lopniuk kell, akkor miért nem valami szebbet lőnek ki maguknak?
Aki szerint szép, annak jó sok benne eltöltött kilométert kívánok.
Rendezhetnénk egy gyűjtést csalfaproliromeonak hogy az öreg escortot lecserélhesse egy ilyen új utódra. Illene hozzá!
Megjegyzés a szerzőnek: a Tata miniautója nem India, hanem Indica névre hallgat.
Örülnék, ha visszatérnének Európába – vannak erre utaló jelek. Az olaszoknál, spanyoloknál elértek a korábbi modellekkel egy viszonylagos népszerűséget(főleg a pick-upjaikkal), viszont pl. Németországban sosem forgalmazták a Tata típusait. Jó lenne tisztán látni, mik a Tata céljai – ezt, illetve a Zest/Bolt párost már el lehetne sütni itt is, viszont nagyon kellene legalább egy SUV a lehetséges sikerhez. Én drukkolok nekik.
Azért ne költözz Indiába ha ez tetszik , nagyobb autóba nem férsz be ?
Valóban pofás,még finnyás európai szemmel nézve is,kár hogy hozzánk nem jön,inkább ez kéne,mint a gnóm Celerio.