Bandázásra fel! Mini Clubman teszt

Mini Cooper D Clubman Steptronic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly megújult, és végre teljes értékű hátsó ajtóval bír a hatajtós maxi Mini. Nagy és tágas, de mi kerül benne közel 13 millióba? Mutatjuk!


A második. A Mini 2007-ben dobta először piacra a Clubman változatot. Az akkori háromajtóshoz képest lényegesen nagyobb hátsó teret és csomagteret kínáló modell érdekes megoldású hátsó ajtókat kapott. Lényegében egy fél ajtón keresztül lehetett ki- és beszállni, melyhez először az első ajtókat kellett kinyitni, cserébe B-oszlop sem volt, ami valamelyest könnyedséget jelentett. Úgy tűnik, nem lett az igazi a koncepció, hiszen a tavaly második generációjába lépett maxi Mini immár hagyományos ajtókat kapott hátra is. Végre egy teljes értékű, jól használható autó lett belőle!
Hirdetés

Megszépült. Az előző Mini Clubmannek nem csak a félig nyitható hátsó ajtaja volt fura. A tető színében díszelgő, a hátsó lámpákat körbeölelő dizájn - szerintem legalábbis - eléggé gagyi hatást keltett. Az új változat teljesen más feneket kapott. A lámpák lényegesen megnőttek, és álló helyett immár fekvő helyzetben töltik ki a hátsó ajtókon korábban szabadon hagyott területet. A belső is sokat változott. A óriási középre helyezett sebességmérő közvetlenül a kormány mögé került, az aktuális tempó leolvasásához nem kell elfordítanunk a fejünket.

Prémium. A Mini lényegében elsők között jelent meg a piacon, mint divatautó. Fekete, fehér vagy egyéb dizájnnal ellátott tető, csíkok a motorháztetőn, színes felnik és még sorolhatnám a véget nem érő variációkat. A beltérben ugyanezzel a sokszínűséggel hódított. Aztán időről-időre egyre több versenytárs jelent meg hasonló lehetőséggel, egy dologban azonban a mai Minikkel nehéz felvenni a harcot: a prémium belső és extrák. Annyi csilli-villi dolog van benne, hogy sokan szinte csak ezek miatt szeretnek bele, és nem is tudnak maguknak mást elképzelni.

Elférünk benne. A Clubman csak nevében Mini, a valóságban ez már kevésbé jellemző rá. Furcsa is először rápillantani, főként ha oldalnézetből látjuk. Először azt gondolhatnánk, hogy káprázik a szemünk, hiszen lényegesen hosszabb a tengelytáv és maga az autó is, mint a jól megszokott háromajtós Mini. Valamit valamiért. A hátsó lábtér szinte már nagyobb is, mint kellene, a csomagtér pedig végre használható méretű. Az egész család vagy baráti társaság kényelemesen elfér, indulhat a buli, avagy csapatostól utazhatunk hosszabb távokat. Mindenki kényelmesen elfér, és a csomagnak is marad hely bőven.

Így is élményautó? Igen! Tény, hogy a háromajtós változat, abból is a Cooper S vagy John Cooper Works a csúcs, ami a vezetési élményt illeti, de a Clubmant is nagy élvezettel lehet terelgetni. A hosszabb tengelytáv miatt természetesen nem fordul olyan szűken, a futómű és az úttartás ugyanakkor hibátlan. Akárcsak a 2,0 literes négyhengeres 150 lóerős dízel is, amelynek 330 Nm nyomatéka 1750 1/perctől rendelkezésre áll. A nyolcgangos automataváltó hibátlanul működik együtt a motorral. Utóbbi a legkisebb gázadásra is veszi a lapot, meglepően dinamikus már az alsó fordulatszám-tartományban is. A kormány a Miniknél jól megszokott közvetlenséget hozza, a módválasztót sportba pöccintve pedig még nehezebbé, gokartosabbá válik. Ilyenkor az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futómű is keményebb lesz, megváltozik az autó karaktere. Ebben az esetben sokkal inkább sportautós viselkedést kapunk, mintsem egy családi, komfortos utazókombira jellemzőt.

Pro és kontra. Az új Clubman egy jól összerakott, minden földi jóval felszerelt Mini lett. Mostantól nem kell kompromisszumot kötni azoknak, akik egy jól kihasználható, tágas élményautót szeretnének. Megjelenésben, anyagminőségben, helykínálatban, menetdinamikában, vezetési élményben egyaránt sokat kapunk tőle, ráadásul még jól is fogyaszt. Szinte kizárólag városban használva 7,2 l/100 km adódott, ami a hideg idő és az automata váltó ellenére korrekt értéknek mondható.

Kinek lesz megfelelő? Elsősorban azoknak, akiket szíven talált a Mini által nyújtott fíling, és nem tudják elképzelni a mindennapokat nélküle, ugyanakkor már családosak, nagyobb autóra van szükségük. A Mini valóban trendi még így Clubmannként is, ezt el kell ismerni. A dízelváltozatot ugyanakkor csak akkor javaslom, ha hosszabb távokat autózunk. Ellenben tökéletesen megfelel a bemutatón próbált háromhengeres benzines. Az automataváltó jó dolog, igaz, hogy kb. 600 ezres felárral kell számolni. Ennek köszönhetően méretéhez képest az alapár is magasnak mondható, 8,25 millióról indul, míg egy jól felszerelt változat, mint a tesztautó is, már jóval többet, jelen esetben 12,9 milliót kóstál. Szépség ide, egyediség, prémium minőség oda, ez az összeg bizonyára elgondolkodtató.

Értékelés
Pozitív
Vezetési élmény, dizájn, prémium minőség, nyomatékos motor, kedvező fogyasztás, helykínálat
Negatív
Magas ár, 30 km/h alatt nem működő távolságtartós tempomat
Árak
Tesztmodell alapára
8 253 000 Ft (2016.01.07.)
Tesztautó ára
12 919 000 Ft (2016.01.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
330 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.50 s
Végsebesség:
212 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4253 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1441 mm
Saját tömeg:
1435 kg
Össztömeg:
1945 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
360-1250 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
870-970 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1880 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
710 mm
Motor és váltó
Motor:
dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
330 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
212 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.50 s
CO2-kibocsátás:
109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

17 thoughts on “Bandázásra fel! Mini Clubman teszt

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezt az ajtókárpitból világító mini logós szemfényvesztést kínából kb. 5000 forintért lehet beszerezni bármilyen autótipushoz…hol van ez a mérnöki csodától?!

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Sajnos ez egy -szerintem hibás- koncepció alanya. Az egykori sikeres autók, MINI, VW Bogár, stb. külső jegyeinek felhasználásával készített, az eredetihez képest bazi nagy modern kocsik amelyekből pont az hiányzik ami anno kedvessé és barátságossá tette az őseiket.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Az alapváltozatokkal nincs problémám, sőt, szeretném, ha a Renault 4-es és a Citroen Kacsa is visszatérne ilyen formában. Talán van is remény, hogy ez bekövetkezik:

    [url]https://www.google.hu/search?q=renault+4+concept&client=opera&hs=9LX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjwhpjV5ZfKAhXKkywKHcqxBP4Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=citroen+2+cv+concept&client=opera&hs=qNX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiz6pGH5pfKAhUFFSwKHYGLDvoQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    Sőt, ez is jöhetne:

    [url]https://www.google.hu/search?q=fiat+127+concept&client=opera&hs=sOX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNpoym5pfKAhVG_SwKHSJNBfsQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A Beetle nekem is bejön, örülök neki, hogy van, ahogyan a Fiat 500-as is, mokas kisauto.
    A Minitöl nekem erdekes modon, inkabb pont ezek a „Gnom” valtozatok tetszenek, mintsem a hagyomanyos 3 ajtos verzio. Ugyanugy mint a Ssangyong Actyon meg a Rodius…olyan csunyak, hogy mar szepek. 🙂 Azokat is birtam.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem, ahogy a Coupé, a Paceman, a Countryman, és a többi ilyen-olyan „man” sem:)

    A Fiat ugyanezt csinálja, amitől szintén égnek áll a hajam. Az a néhány szál, ami még megmaradt:)

    Most fura lesz, amit mondok, mert a VW mellé állok: ők legalább nem „erőszakolták meg” a Beetle-t – nem csináltak belőle pl. haszonjárművet, mint pl. a Mini:))) De ezt is már csak félve merem leírni, mert lehet, hogy volt ilyen…A Beetle Dune verzió nálam még belefér.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    És lássunk akkor most egy szokásosan jól sikerült és önálló távol-keleti formát, amit természetesen nem a Mini bumfordi vonalai ihlettek. No, ettől nem lett szebb amúgy. Ordít róla, hogy önálló gondolat… 😀

    [url]http://autopult.hu/autoszalonok/harom-kulonc-koncepcioval-erkezett-a-toyota-tokioba.html[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    „Mini Clubman: úgy néz ki, mint valami, amit a tenger az éjjel a partra mosott, és legalább két hete nem él már, de az biztos, hogy előtte megevett egy Szaratov hűtőszekrényt.” Vályi István

    Mit is mondhatnék…találó:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    8,250 millioert valasztanek bizony egy jo kis Mazda 6-ot…igaz nem ekkora geg a hatso ajtok nyitasa a Mazdanal.
    Nagyon jol nez ki szerintem meg az 5 ajtossaga ellenere is, bar anyukak, meg plazacicak inkabb a 3 ajtosokat reszesitik elönyben az utcakep alapjan.
    Itt a nemeteknel viszont a Countryman soförök gyakran 35-50 korosztalyu hölgyek, akik zömeben egyedül- masodik autokent a csaladban- vezetik.
    Nekem tetszik, de ha lenne 10-12 milliom, biztosan nem vennem meg, ha autot vasarolnek belöle.

Vélemény, hozzászólás?