Mint egy tuningautó a hetvenes évekből – az Abarth 124 Spider

Genfben mutatták be az új Abarth 124 Spidert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyedi hangulattal, 170 lóerős motorral, ráadásul hátsó sperrdifivel toldották meg a Fiat a 124 Spider legerősebb Abarth változatát.


Amióta ismerjük a Fiat 124 Spidert, azóta várjuk a gyárilag felhúzott sportváltozatát. A Fiat-Chrysler régi célja, hogy az Abarth név semmit nem érő kivitelváltozatok helyett megint vérbő sportkocsikat jelöljön. Ennek a törekvésnek az eredménye, hogy a Fiat régi-új sportkocsiját, a legendás nevet feltámasztó 124 Spidert is megcsinálták Abarthként. Az olaszok a Genfi Autószalonon rögtön két változatot is mutattak belőle. A Mazda MX-5 műszaki alapjaira épített legerősebb olasz roadster is az alapverziók 1.4-es négyhengeres turbómotorját kapta meg, de itt 170 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal.
Hirdetés


Az új Abarth 124 Spider külseje az egykori Fiat 124 Sport Spider Abarth raliváltozatától merít. A hetvenes években elért sikereket vele talán megismételhetik. A dögös külső egy dolog, az sem elhanyagolható, de fontosabb, hogy erős és könnyű legyen a kocsi. Az Abarthosok most nem vicceltek; a gyári specifikáció szerint 50:50 százalékos a tengelyek közti tömegeloszlás, egy kilogrammnyi súly jut 6,2 lóerőre, és csak 1060 kilós a bódé. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros multilink futómű itt úgy van hangolva, hogy játszani is lehessen. A biztonsági elektronikát kikapcsolva is jól uralhatónak és gázzal könnyen irányíthatónak ígérik az Abarth 124-est. Alig várjuk, hogy kipróbálhassuk, de még egy pár hónap kell a forgalmazás kezdetéig.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:45
    Permalink

    @Mx-5 tulaj

    [i]“Miért élek tévedésben? Nekem inkább úgy tűnik, hogy te vagy lemaradva pár újsághírrel. A közös fejlesztésről megállapodtak, majd az olaszok visszaléptek, hogy nincs erre most pénzük. Emiatt majdnem új mx-5 sem lett és emiatt lett három(!) ráncfelvarrása az NC-nek végül. Végül a beleölt pénzek és a jó gazdasági helyzete miatt úgy döntöttek, hogy megcsinálják egyedül. Aztán kb. két éve a Fiat visszajött, hogy akkor mégis beszállna.”[/i]

    Mi a forrása ennek a hírnek? Az ANE nem tért ki erre a külön útra.

  • 2017.10.28. at 07:45
    Permalink

    Miért élek tévedésben? Nekem inkább úgy tűnik, hogy te vagy lemaradva pár újsághírrel. A közös fejlesztésről megállapodtak, majd az olaszok visszaléptek, hogy nincs erre most pénzük. Emiatt majdnem új mx-5 sem lett és emiatt lett három(!) ráncfelvarrása az NC-nek végül. Végül a beleölt pénzek és a jó gazdasági helyzete miatt úgy döntöttek, hogy megcsinálják egyedül. Aztán kb. két éve a Fiat visszajött, hogy akkor mégis beszállna.

    De szívesen meghallgatlak mik azok a közös fejlesztések, mert a fékek, a részben alu futómű, a teljesen új módon merevített és zajcsökkentett váltó, a ppf, stb. mind-mind Mazda fejlesztés. A Fiat annyit csinált, hogy a saját motorját/váltóját(?) belerakta és e szerint módosították kicsit a felfüggesztést (de itt sincs semmi új, csak hangolták, mert erre volt idejük). Emellett a design miatt kicsit nőtt a csomagtartó, hogy ne legyen aránytalan (ez négy lemezt jelent). Vagy szerinted annyira dolgoztak rajta, hogy a nagyobb tömeghez nem volt idejük nagyobb féket tervezni és még az infotainment rendszerre sem maradt idejük? Vagy nem inkább arról van szó, hogy pl. a nagyobb fékhez már nem jó a mostani részben alu futómű és az infotainment rendszer átalakítása is több időt/pénzt igényel?

    A beltér pont annyira Alfás amennyire az lenne ha megkérsz átlag tuning céget, hogy csinálják meg egy tetszőleges ND belsejét Alfásra.

    A Fiat meg miért derogálna? Egy Ferrari, Maser vagy Alfa tulajt derogál talán? Na ugye.

  • 2017.10.28. at 07:45
    Permalink

    Tevedesben elsz!
    2012-ben irta ala a Fiat es a Mazda a szerzodest, hogy kozosen fejlesztik az Alfa Spider es az MX5 utodjat, azzal a kitetellel, hogy Hiroshimaban keszul mind a ketto, de idokozben az Alfakra az a belso utasitas van ervenyben, hogy csak otthon, Olaszorszagban ehet gyartani, igy aztan az Alfa visszalepett, es a helyet atvette a 124.
    Ugyhogy, ha tetszik ha nem kozos fejlesztes volt, csak gondolom MX5 tualjkent derogal a tudat, hogy az utodhoz koze van a Fiatnak is.
    A belterben nem keves az Alfas forma egyebkent. 🙂

  • 2017.10.28. at 07:45
    Permalink

    Mit fejlesztett közösen a Fiat? A fejlesztés elején visszaléptek, majd amikor már gyakorlatilag kész lett a kocsi, akkor megint kitalálták, hogy beszállnak. Nem véletlenül nincs semmi érdemi difi, még a beltéri képek alapján is inkább egy tuningnak tűnik, de arra már nem volt igény/pénz, hogy bármin is komolyan változtassanak. Akkora volt benne a Fiat részvétel, hogy még a fedélzeti elektronikát sem cserélték a Fiat/Chrysler sajátjára, hanem a Mazdáé kapott egy új skint.:) Fékek is ugyanazok, ami érdekes, mivel a Fiat nehezebb lett. Az egyetlen érdemi dolog amin változtatott a Fiat, az a nagyobb csomagtartó, ami a gyakorlatban csak annyit jelent, hogy 4 panelt más alakra formáznak.

Vélemény, hozzászólás?