Színházjegy helyett – Audi A4 teszt

Audi A4 Limousine 2.0 TDI (190 LE) S tronic Sport S line teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem quattro, de ez teljesen mindegy, mert az új Audi A4-es annyira lehengerlő, hogy szinte mindegy is, mi hajtja. 16,3 millióért tökéletes.


Kezdődik az előadás, tessék helyet foglalni! Az Audi tavaly mutatta be a legújabb középkategóriását, az A4 B9 generációját. Az 1994 óta futó A4-ből ez csak az ötödik, de volt előtte 1972-től még öt sorozat 80-as is, így ez a kilencedik széria a középkategóriás Audikból. A tradíció pedig nem szakadhat meg, esetleg egy kicsit formálódhat. Lehet, hogy öregszem, mert bár tisztán emlékszem a B6, a B7 és a B8 bemutatójának idejére is, de azok talán nem gurítottak ekkorát. Mert csak jó autók voltak, de ez a B9 meg egyenesen menő is lett. Nekem bejött az előd is, főleg ha quattro és Avant kombi volt, de ez az új sokkal durvább. Engem percek alatt kenyérre kent.
Hirdetés


Úgyis erre fogsz gerjedni. Hiába főúri a Mercedes-Benz C-osztálya, hiába zseniális a 367 lovas kisebb AMG sportváltozat, ha stílusával így is idegen a 35 év alattiaknak. A mai fiatalabbaknak meg már nem jön be az ősöregnek érződő, persze úgy is szerethető 3-as BMW. A német prémium középkategóriásoknak ma is az a legsportosabbika, de minek is? A világ változik, hogy ez jó vagy sem, azt most hagyjuk. Az Audikat kitalálók viszont nagyon érzik ezt, így az A4 pont olyan autó lett, amilyennek lennie kell: a megtestesült tökély harmincasoknak és a vágy tárgya a nem crossover után áhítozó huszonéveseknek.


Mi változott az A4-en? Az előző A4-esre azt mondtuk, hogy nagyon minőségi, kiegyensúlyozott, szinte kikezdhetetlen, és emiatt talán túl szenvedélytelen, azaz steril is. Nos, az új meg még jobb anyagokból, érzésre még precízebben lett összerakva, de ezúttal mintha nem német könyvelők, hanem olasz dzsigolók ihlették volna a formáit. Különösen igaz ez erre a sportos hangulatú tesztautóra, olyan megoldások vannak rajta, amik pár éve még egy Alfa Romeónak is a tisztességére váltak volna. A fricska itt nem ér véget, mert az avatatlan szem ennek ellenére sem a nagyobb A6-ostól sem a típuselődtől nem tudja megkülönböztetni az amúgy nagyobbra nőtt új A4-est.

Tovább megy a vetítés. Átverésről szó sincs, de az A4-re kifejezetten igaz, hogy az előadásmóddal hódít. Amit tud, az is nagyon rendben van, na de ahogy vászonra viszi, attól vakulhat a nép. Senki nem tippelte 20 milliónál olcsóbbnak, úgy sem, hogy kaján mosollyal az arcomon olcsónak tituláltam a valójában 16,3 milliós tesztautót. Valódi ellenfelei mellett a házon belüli kvázi konkurenseihez is érdemes lenne odaállítani. A 17 milliós csúcs Volkswagen Passat emléke máig élénken él bennem, mert olyan jó autó. Az A4-hez képest maga az ócska parasztbarokk. Egy bevásárlóközpontban direkt behuppantam a hatalmas és ár/érték arányban közel verhetetlen Skoda Superbbe.

Megvető fanyalgással szálltam ki belőle és túlvilági mosollyal ültem vissza az A4-be.

Hogy lehet ez? Tudják, mint az a bizonyos gyorsétterem, aminek termékei azért rettenet finomak, mert a különböző kemikáliák rögtön oda hatnak, ahova kell - a finom kaját érző agyrészünkbe. Nehezen tudom megmondani, hogy mivel kezelték az A4-est Ingolstadtban, de hatásosabb lehet, mint a neten árult feromonos hódítóparfüm.


Hogy megy? Az automataváltónak nagyon ügyes funkciója a vitorlázás. Onnan tudjuk, hogy ezt az üzemet kapcsolta, hogy ilyenkor menet közben a D és a fokozat száma helyett csak egy árva D-betűt mutat a kijelző a fordulatszámmérő közepén. Az igazi plusz, hogy elképesztő intelligensen tud váltani a motorféküzem és e között. Egyszer nem hibázott. Úriember átlagautón - pláne ha prémium is – nem kapcsol ki menetstabilizálót. Itt viszont az ESP megengedőbb sport módja azt a hatást kelti, mintha orrtolás helyett az elkönnyülő fenekét akarná kidobálni az A4 a kanyarból. A lényeg persze nem ez, hanem, hogy a normál üzem, azaz a tempós haladás mellett szinte megingathatatlan. A kormányzása nincs annyira élénk, mint a 3-as BMW-ben, sőt. Még a Mercedes C-ben sem ennyire könnyű a tekerése, mint itt - még a sportmódban is kétujjas.

Milyen vele utazni? Ahogy már megszokhattuk, hogy a quattro összkerékhajtás egy dinamikai plusz, itt semmi hiányt nem érezni a mezei elsőkerékhajtás miatt. Kanyarban is nagyon jól áll az úton. Abszolút kiszámítható viselkedést ad az A4 futóműve, csak kemény rugókkal és ültetve kicsit ráz a rossz útjainkon. Komfortossá teszi az utastér csöndje is, de ezen a szinten a 130-nál mért 65 decibelnél talán többet mond az, ha leírom, hogy nagyon durván nem érezni benne a sebességet. A kétliteres TDI persze alapjáraton kerreg, nagy gáznál kicsit hangos is, de közepes gyorsításnál viszont van egy nagyon kellemes, a valódi erejét érzetre megsokszorozó öblögető torokhangja.

Hiányzik belőle valami? A Sport kivitelhez jár külső díszlécezés, a kerek közepű kormány és a minden irányban állítható combtámaszos, pazar sportülés. Az S line lehet csak optika, de itt a belső is az, így a teljes csomag felára egész pontosan 756 920 forint. Ezért félbőr kárpit és bele nyomott logók, meg külső plakettek mellett mélyebb első kötény, hátsó diffúzor és küszöbtoldat jár a 18 colos könnyűfémfelnik mellé. Meg még lapított aljú kormány, világító küszöbdíszlécek és fém pedálok is. Ettől esünk térdre, de az igazi különbség, hogy a Sport kivitel alapvetően komfortos futóművét itt két centis ültetéssel és felkeményítve kapjuk meg. A 16,3 millióba belefért még a ráfutásgátló és a holltérfigyelő, az alapnál jobb, de nem a legdrágább hangrendszer, az olcsóbb, tehát nem LED-Matrix, csak sima LED fényszóró, a head-up display és a háromzónás klíma. Volt még díszvilágítás, navigáció az MMI fedélzeti rendszerhez, fűthető ülés és madzag nélküli telefontöltő a kartámasz alatt.

Nem csak pozőröknek. Fura elegy, nem ez a fapad, de ennyi pénzért több vezetéssegédet várnék, persze a prémiumgyártók már csak ilyen fukarok. Az egész autó így egy nagy show. Ámulatba ejtő előadás a futófényes indexe, az érintésre érzékeny gombsora, a vezeték nélküli telefontöltése, az írásfelismerős szövegbevitele vagy a keret nélküli visszapillantó tükre is. Már az alapmotorja is 210-et megy és 8,7-et gyorsul ez a közepes dízel meg még állatabb. Az A4 - súlyos felárért, persze - mindent tudhat, amit a nála nagyobb autók, de talán mégis az benne a legjobb, hogy távolról sincs annyira fennhéjázó, mint egy prémium szabadidő-autó. Lehet belőle Avant kombit és allroad quattro terepkombit is venni, és az alapjain jön mindjárt a következő generációs A5 kupé és kabrió. Nincs kétség afelől, hogy igazi bestseller lesz.
Értékelés
Pozitív
Dögös külső, minőségi kidolgozás és anyaghasználat, remek menetteljesítmények, bolonbiztos fékek és futómű
Negatív
Magas alapár, drága extrák, a magyar utakra túl kemény S line futómű, hidegen hangos dízelmotor
Árak
Tesztmodell alapára
12 119 990 Ft (2016.03.23.)
Tesztautó ára
16 336 390 Ft (2016.03.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3800-4200 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
237 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4726 mm
Szélesség:
1842 mm
Magasság:
1427 mm
Saját tömeg:
1555 kg
Össztömeg:
2075 kg
Terhelhetőség:
520 kg
Tengelytáv:
2820 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
18 mm
Ülőlap hossza elöl:
51-56 mm
Ülőlap hossza hátul:
48 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér magassága:
40 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
360 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1750-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3800-4200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
237 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
113 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Öööö, izé, megint h….vagy fiam.
    [i]“Egészen amíg a Volkswagen el nem kezdett csillagászati összegeket költeni mérnökgárdára, a modern platformokra és a marketingre, szépen megismételve azt a középkategóriában, mint anno a kompaktok között a Golffal. Egy nagyon jól eladható- és konfigurálható autót. Ez volt a kupola-Passat. Aztán jött a következő, majd még x, és ma – a nyolcadik generációnál – eljutott odáig, hogy tulajdonképpen nem Volkswagent, hanem Audit gyárt VW-logóval. Ezzel a gőzhengerrel pedig egyszerűen senki nem bírta tartani az iramot…..
    De sajnos megpróbálták, a középkategóriának pedig reszeltek, úgy, ahogy van. Hirtelen a Passat lett az etalon, mindenki meg akarta csinálni a magáét, a nemzeti büszkeség háttérbe szorult, a szakembergárda feladata pedig arra korlátozódott, hogy a lehetőségekhez képest megpróbálják lemásolni. Feszes, szinte kemény futómű, precízen illesztett, drága és puha beltéri anyagok, csillió választható extra, nulla karakter… “[/i]

    Tényleg jobb ha lépsz és kicsit összeszeded magad az állas után csalfarittyentőcske. Na, ki írta e sorokat pávián?

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Nagyon szelektív a memóriád. Ugyan a 3er valóban 40 éves, a mai értelemben vett prémium és a kategóriában is átütő BMW az E36 volt, ami bizony 90-es. Egy 86-os évjáratú 320i és egy korabeli Audi 80 kb egy piacon vadászhatott, csak ez a piac nem volt annyira kiforrott…

    Nagyjából a BMW-vel egy időben, a 90-es években ugrott nagyot az Audi is, és hozta ki az utsó gömbölyő 80-ast, ami elég jól sikerült. Amúgy 80-as audi már 1972 óta van, csak ezek a BMW-k és Audik azért nem ugyanazt jelentették, mint 25 évvel később…

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Akkor én hülye vagyok de lesz egy még hülyébb aki 10 évesen megveszi majd,mert akkor már olcsó lesz.
    Ahogy a mondás tartja -Új autót megvenni,régit fenntartani drága-

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    “Amiket írtál, azok inkább az USA-ban elterjedt márkák, Európából nem nagyon van rálátásunk.”

    Hogyne lehetne rálátásunk, csak utána kell nézni, olvasni, kérdés, hogy Téged ez érdekel-e vagy ráfogod, hogy Amerika messze van, nem érdekel, mi van ott… Pedig az ittenitől sok szempontból különböző az amerikai piac összetétele. Zöld is belinkel néha olyan grafikonokat, ami mutatja, hogy mekkora piaci részesedése van az egyes prémiummárkáknak odaát. Az amerikai autórajongók is utána tudnak nézni, hogy milyen szereplést mutat be a 3 francia gyártó világszerte – közben meg, ha kimennek az utcára, nem látnak tőlük egy autót sem.

    A Jaguarhoz: remélhetőleg a potenciális vevők nem fognak annyira kukacoskodni, mint az autós újságírók, és az XE/XF, ill. az F-Pace végre most már komolyabban tolhatja a Jaguar szekerét, mint eddig bármikor. A 3 németnek azért fájó pont lehet, ha vevőket halásznak el tőlük a britek. Az Audi tényleg egy tökéletesre csiszolt valami, de gyorsan öregszik, főleg belül, és vezetési élményben az XE megverte(ezt is olvastad biztos). Más célcsoportnak szólnak. Ezért sem értem, miért hasonlítottad a Passathoz. Jó, hogy a Superbhez azért nem:)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    A Jaguárban azért bízom valamennyire, sokan mondják, hogy a beltere nem prémium minőség, de a presztízs és a külcsín azért hozhat valamit.
    Lexus SUV Ukrajnában sok van, nem csak olyanok, amiket mi ismerünk, gyakran látok Land Cruiserhez hasonlókat, amik Magyarországon nem kaphatók. Meg Nyugat-Európában is van azért már Lexus kínálat.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Nézd, lehet valaki igényes, attól, hogy nem szereti a hátsókerékhajtást. Pl sok igényes hölgy van, aki a biztonságosabb elsőt választja. De ismerek férfiakat is, akik nem vennének hátsókerekest, mert egyszerűen nem szeretik. Mondjuk én kimondottan szeretem, főleg a régebbieket próbáltam, még elektronikák nélkül, hát mit mondjak, végig vigyorral megyek olyankor 😀 Direkt bírom, ha kifarol, hogy aztán lehessen ellenkormányozni, stb. Szóval abban egyetértek, hogy tényleg nagyon jó a hátsókerékhajtás. Az Auditól pedig volt egy ideig quattrónk. Hát az valami fantasztikus. És ez az autó is kapható quattró hajtással, az igényesebb vevőknek. Azok úgyis nagyobb motorral és összkerékkel veszik (3.0 V6 TDI Quattro például). De az átlag céges autónak szerintem tökéletesen megfelel a 2.0 literes és elsőkerékhajtásos modell.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Aha 20 éve semmit. A B5 meg a B9-ben annyi a közös, hogy négy karika van rajta (meg 4 kereke van). 😀
    De vegyük sorra. B5 után jött a B6, bárki meg tudja különböztetni, az eleje is változott, a hátulja végképp, nagyobbnak hat az egész autó (szerintem nagyobb is) és csinosabb formát kapott. A B6 faceliftje volt a B7, az emgkapta a Singe Frame maszkot, ezzel bárkinek elsőre egyértelműen felismerhetővé vált, a hátsó fényszórók csak annyiban változtak, hogy mostmár a csomagtartón folytatódnak, de -bár ez csak egy facelift – ezzel egyértleműen elkülönül egymástól a két autó. Összességében férfiasabb, robosztusabb lett a külseje. A B8 megint más, élesebb vonalak, másak a fényszórók, modernebb forma, ez megintcsak rögtön felismerhető. Aztán jött a facelift, ami megintcsak profilból azonnal felismerhető. A B8 faceliftje az ami tényleg hasonlít erre a B9-re. Szóval mondhatni az első az A4-esek között ami annyira hasonlít, hogy egy hozzá nem értő nem tudja megkülönböztetni. (Vagy ha idevesszük a 80-ast és a B4-est, akkor nem az első, csak az elmúlt 20 évről volt szó).

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Valóban szép lett,izgalmas beltér,hatásvadász villogó csecsebecsék.De azért ne hasonlítgassuk a Mercedeshez,mert aki valamennyire is igényes,az tudja jól,hogy AZ AUTÓ HÁTUL HAJT.Az alap,őskövület 2.0TDI motorral sem vigéckednék,hiába húzták fel 190LE-re.És óriási hátránnyal indul a konkurrenciához képest a magas alapár,és a méregdrága extrák miatt.16millió Ft-ért kapható egy Mercedes E220CDI Avantgarde,közepesen extrázva,avagy 2db jól felszerelt Peugeot 508.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Nem vagyok nagy német-fan, saját kocsim jelenleg is egy francia és az előző is az volt. Az igaz, hogy cégesként némettel járok, a saját franciát nem én használom, inkább csak hétvégén vezetem néha. Ettől függetlenül jók a németek, különösen a 3 prémium. Amiket írtál, azok inkább az USA-ban elterjedt márkák, Európából nem nagyon van rálátásunk. A Jaguár nem nagyon lesz ellenfél, nem az a szint, még a Passatnak sem, nemhogy egy Audinak. A teszteket olvasva az XF még csak-csak, de az Audi A4-essel méret szerint egy kategóriás XE-ről elég vegyeseket írnak. A belsőt és egy-két műszaki megoldást erősen lehúznak.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    [i]“…ezúttal mintha nem német könyvelők, hanem olasz dzsigolók ihlették volna a formáit. Különösen igaz ez erre a sportos hangulatú tesztautóra, olyan megoldások vannak rajta, amik pár éve még egy Alfa Romeónak is a tisztességére váltak volna.”[/i]
    Ez most komoly?? Hol van ez a 20 éves szappantartó forma egy Alfa Romeo-tól?? 20 éve szinte semmit sem változott, ezeket a képeket nyugodtan fel lehet majd használni a következő két generáció cikkeiben is… 🙂

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Van de attól hogy tvben nézed meg vagy élőben tapasztalod meg a Helsingborgi életet nem mindegy, az meg pláne nem hogy a külföldi fizuhoz vastag nyugdíj is társul-e, vagy épp ká európai luxus nyaralás legrosszabb esetben ami belefér a költségvetésbe.
    Nem beszélve a jövőképről, meg nálam az is játszik hogy hajlandó vagyok-e belenyugodni vagy igába hajtani a fejem…és akkor még nem beszéltünk a családról akiknek felelősséggel tartozol.
    900 dollár nem is sok ha más szempontból vizsgálod a témát, ha magyar viszonylatból nézed Debrecent lehet hogy az elfogadható akár megfizethetetlen.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Ezt a Te nézőpontod szerint is lehet nézni, meg az enyém szerint is. Vannak gyártók, amelyek kezdettől fogva ragaszkodnak az akkor bevezetett típusnévhez és nem változtatják meg, pl. a VW és a Golf esete, a Corolla, a Civic – nyilván úgy gondolják, hogy állandó értékeket képviselnek, felesleges a névváltás.
    Mások viszont egy típus fennállása során többször is nevet változtatnak, pl. a franciák ebben nagymesterek – Citroen GS > ZX > Xsara > C4. Akárhogy is nevezték éppen, egy dolog volt a közös: mind a Golf ellen lett csatába küldve. Vagy a Peugeot-nál: Talbot Horizon > Peugeot 309 > 306 > 307 > 308. Ezek is az épp aktuális Golf-generációk ellenfelei voltak mind.
    Ilyen még: Opel Ascona > Vectra > Insignia; Daewoo Nubira > Chevrolet Lacetti > Cruze; Ford Taunus > Sierra > Mondeo. Sok ilyet lehetne még írni. De attól, hogy névváltás(ok) volt(ak), ezek még egymás egyenesági leszármazottai.
    Van több olyan modell, ahol a történeti visszatekintést elég nehéz lenne levezetni: Renault Talisman – ami a Lagunát és a Latitude-öt is váltotta egyszerre…Vagy a Peugeot 508-as.
    Nyilván a piaci helyzet is indokolja a névváltást – a riválisok elhúztak, piacra kellett dobni egy nagyon ütős modellt, ami már más filozófia szerint készült, máshogy kellett rá tekinteni, ezért új nevet is kellett, hogy kapjon: jó példa az első Focus. Gondolom, Te se tudtad volna “Escort” felirattal a hátulján elképzelni, ugye?:)
    Én így gondolkozom erről, de abban is van logika, ahogy Te látod. Úgy látszik, az igazság odaát van:)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Én bármely termék születését onnan datálom, ahogy azt a kiválasztott piacnak tudatosan elkezdik gyártani, majd fejleszteni és így tovább. Attól, hogy valamit átcímkéznek, mondjuk VW Polo-ból Audi 80-ra (lehet, hogy nem, de valami ilyesmi lehetett) az csak pótcselekvés. Egyébként már a típus név váltásból is kiderül, hogy a termékkel gond van, volt, mert rákényszerültek, hogy váltsanak. Szerintem pedig nem kellene figyelembe venni, azért más a név, mert mást akarnak vele kifejezni, más célközönségnek szánják, valamit feledtetni akarnak, egy korszakot lezártak. Ha így nézzük, akkor egybe lehetne venni a világon legyártott összes gépjárművet és egy számmal kifejezni, hisz autó- autó:)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Én egyből értettem, amit leírtál, viszont: annyi az egész, hogy az Audinál típusnév-váltás történt – az A4-es elődje a 80-as volt, és így már más megvilágításba kerülnek a dolgok – az 1966 óta van, tehát még nagyobb múltra tekint vissza, mint a 3-as BMW. Nyilván persze más stílust képviselt a 80-as és a 3-as, ez vitathatatlan.
    Azt ne felejtsük el, hogy az ilyen történeti áttekintéseknél a más néven futott elődöket is figyelembe kell venni: Astra+Kadett, Focus+Escort, Mazda 3+323, Renault 19+Mégane, Citroen C4+Xsara, stb…

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Na akkor, hogy megértsd! 3-as bemutatása 1976, pont 40 éve. Audi fogorvos (csak, hogy ezt is értsd A) 4 bemutatása 1994-95 talán, magyarul közel 20 éves lemaradással jött a piacra. Így már fele annyi idős? 20 év alatt 5 generációnál tart, még a BMW 40 év alatt 6-nál. Erről beszéltem. Késve jöttek és kapkodnak, de nagy innovációt nem tudnak felmutatni.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Az Audihoz nem is szóltam hozzá, de a kommentek azért érdekelnek. Öreg, olvasd már vissza magad – muszáj neked minden kommentre valamit reagálni? Mindegy, hogy mit, csak lássák, hogy a zsernyák megint itt járt és megpróbált rendet vágni a kommentfalon?:) Megáll az eszem, de komolyan. Rászolgáltál az “AN zsaruja” címre:)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    A megbízhatósági listák érdekesen készülnek.
    Ezzel nem akarom kisebbíteni azon gyártó érdemeit, akinek elöl helyezkdnek el az autói, de nagyon sok múlik a tulajokon.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    “Megbízhatósági listák élén amúgy soha az életben nem láttam német kocsit,”
    A Porschék pedig elég gyakran vannak ott (persze ezzel nem akarom kicsinyíteni a Lexus érdemeit, mert nagyon szimpatikus márka számomra).

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    “Tegnap az E Merci, most meg ez az új A4.”

    Nemrég meg a Jaguar XE és az új XF, az Infiniti Q50 és a Lexus GS faceliftes változata. Nagy cucc. Ne akard a németek előnyét ilyen butasággal szemléltetni. A németautó-fanokon egyébként ezt vettem észre: ugyanazt a fölényes, lekezelő, nagyképű viselkedést veszitek magatokra, mint a németek(ahol ez teljesen megszokott). Lélekben germánnak hiszitek magatokat?:)

    “…a 3 német prémium egyre jobban ellép mindenki mástól…”

    Én pont azt látom, hogy kezdenek a fejükre nőni. A modellpaletta szélességét és az értelmetlen kategóriák számát tekintve valóban magasan vezetnek mások előtt, ez kétségtelen. Ha a három német a visszapillantójába tekint, a Jaguart, a Volvót és a Lexust mindenképp látni fogja ott. Ha Amerikában néznek bele, a Caddy, a Lincoln, az Infiniti és az Acura is ott lesz. A Hyundai Genesisével kaptak egy újabb riválist, szintén ott. Megbízhatósági listák élén amúgy soha az életben nem láttam német kocsit, a Lexus viszont megingathatatlanul trónol még mindig. Szóval sokak számára az autózás sava-borsát jelentő területen még bőven van mit tanulniuk Hanséknak:)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Vastagon megkérik mindennek az árát, de ha megtehetik, miért ne.
    A tömeggyártók meg úgy tudnak létezni, ha viszonylag olcsón adják az elérhető extrákat.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Álló helyzetben igen, menet közben azért annyira nem.
    A három gyártó ebben most szerintem eléggé túllőtt a célon, de be kell ismerni, az sem könnyű, hogy egyértelműen “Audi” is legyen az autó, meg a sok modellből mégis mindegyiknek külön “arca”.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Így van, mindenkinek van választása!
    Én pl. csak azért nem választom, mert ebben nem fér el a család. Sógorom dettó, pedig használhatna egyet szolgálatinak…
    Az meg, hogy ki hogyan keres jobban, mint más, nem csak a fizetéspapíron mutatott számon múlik. Elég hozzá nézni a “Nemzetközi házvadászokat”, Helsingborgban egyszobás kis lakás bérleti díja 900 dollár havonta – Debrecenben mennyi lenne?

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Mit tett érte, hogy ne lopják el? Így első olvasatra az jön le, hogy kb. semmit (“mindig ellopták”).
    Szóval nem is törődött vele, de olyan jó ezt mindenhol hangoztatni… (Ld. még: Cayenne-lopás legutóbb.)

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Kivulrol nagyon joett, pont annyival az elodhoz kepest, hogy mar nevezheto szepnek vagy erdekesnek. A belseje viszont katasztrofa azzal a faltol falig szellozovel. Ha mar a Maserati ihlette oket ezen a teren, akkor legalabb csinaltak volna olyanra, hogy izleses legyen.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Tegnap az E Merci, most meg ez az új A4. Mit lehet erre mondani? Egyre inkább úgy tűnik, hogy a 3 német prémium egyre jobban ellép mindenki mástól. Hibát nehéz lenne találni (ugyanúgy, mint a Mercinél). Nyilván nálunk nem lesz népautó, de nem is mi vagyunk a célpiac. A 12 és főleg a 16 millió nyilván sok pénz, de a cikkben egy 190 lovas DSG váltós S-Line-ról van szó sport felszereltséggel. A belépő típus induló ára 8,9 millió. Ez is sok persze, de mégsem 16.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Ez a belső elképesztően ízléses, nagyon eltalálták.
    Kívülről meg tény, hogy hasonlít az elődre, de én mondjuk simán meg tudom különböztetni. Az előző A4 és az A6 közötti különbség szerintem kisebb volt, bár ha az ember jobban megnézte azt is meg lehetett különböztetni. A nemrég megjelent Q2 például eléggé kilóg a sorból, azt azért könnyű lesz megkülönböztetni, nagyobb testvéreitől.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Én meghagyom azoknak ezt az autót akiknek elég az ha úgy érzik jó autóban ülnek ennyi pénzért.
    Aki pedig nem csak érzi hanem tudja is biztosan az nem ilyenben ül.
    Kicsit ez olyan mint a munkahely ahol fizetnek jól úgy tudja az illető az átlaghoz képest ő előbbre van, de talán sosem derül ki hogy a kollégái még itthon is jobban keresnek, külföldi viszonylatban meg majdnem éhbér ez ahhoz képest.
    Igazi parasztvakítás.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    szeretem az audikat, de ez rohadt uncsi már, van egy csücsök a lámpában és ennyi…ettől kellene hasoncsúszni? veszel egy B8at és még mindig frissnek hat a verdád (vagyis, frissnek hat az A4-ek közt)…ez inkább gáz, de nettó a vevők hülyének nézése és kihasználása.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Nagyon nem szoktad követni az autókat. A BMW vagy a Volvo minden évben frissít, csiszol, vagy az elektronikán.

    Miért is fele annyi idős mint a 3er? Az A4-est 2007-ben mutatták be, 9 évig gyártották (a kupénál lesz az 10 év is). Miről is beszélünk?

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Fele annyi idős, mint a 3-as BMW, de már több modell váltást, sorozatot megélt, legalább is papírom, mert külsőleg 12 egy tucat, mind egyforma! Nem jelent jót, ha egy típust ilyen sűrűn módosítanak, még mindig van hová fejlődni.

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    csatlakozom csalfaromeo-hoz . Azt felejtik el a audiék, hogy ez az autó sosem lesz a mindennapok része. De hadd kinlódjanak, majd rájönnek a csőd közelében. 16 millió ??? ez röhej

  • 2017.10.28. at 07:06
    Permalink

    Bevallom töredelmesen, először nem tudtam, hogy újautó- vagy használttesztet fogok-e olvasni:)

    Lépek is, ez az izé nagyon nem az én világom…

Vélemény, hozzászólás?