Lengyel győzelmet hozott az Eger Rally

A Herczig Norbi - Igor Bacigál lett a legjobb magyar páros Egerben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományokhoz hűen Egerben vette kezdetét az Országos Rally Bajnokság. Herczig Norbiék hozzák tavalyi top formájukat, és győzelemmel nyitottak.


Legvégéig szoros és izgalmas küzdelemmel vette kezdetét az Országos Rally Bajnokság első futama, amit jó szokás szerint Egerben rendeztek meg. A várost és a szakaszok környékét ellepték a nézők, a csapatkamionok és a versenyautók. A hangulat most is hibátlan volt. Az Eger Rallye abszolút győzelme idén újra a lengyel Grzyb-Hundla kettősé lett, igaz, mindössze fél másodperccel szorította le a dobogó legfelső fokáról a magyar címvédő Herczig- Bacigál duót. A dobogó legalsó fokára a cseh bajnokság sztárjai, Valousekék állhattak. A Skoda Fabia R5-tel versenyző páros második lett a szlovák értékelésben. Az ORB második helyéért járó trófeát a kiegyensúlyozottan teljesítő Hadik, Kertész és a Ford Fiesta R5 alkotta trió vihette haza, a márkatárs Kazárék elől. A mitsubishisek bérelték ki a következő helyeket sorban: Vinczéék, Spitzmüllerék és Botkáék.
Meg kell említeni, hogy Ifj. Tóth János, a hétszeres abszolút rally bajnok Peugeot-pilóta a második gyorsasági után még a második helyen állt, mégis be kellett fejezniük a rallyt. A harmadik szakaszon lassú defektet kaptak, de itt nem volt vége a balszerencsés sorozatnak. „A szerviz után, az ötödik szakaszon terveztünk gyorsítani” – árulta el a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája. – Ám nem sokkal a rajt után fura hangok kezdtek jönni a 208-as motorjából. Mintha csak három henger ment volna, és elfogyott az erő is.” A csapat mégis boldogan hagyta el Eger városát: „A tavalyi szezonhoz képest nagyon sokat fejlődött az autó, és versenyképesebbek is vagyunk vele. Az egyik szemünk sír, a másik nevet, és gondolatban már a Miskolc-ralin járunk...”
A szakaszok legnagyobb sztárja - persze a Ladákon kívül - Bútor Robi volt, aki bár mindig elmondta, hogy ő abbahagyja és nem akar már ebben a bajnokságban részt venni, azért idén újra autóba ült. Nem is akármilyenbe. Minden rally fan szívét megdobogtatta a Peugeot 306 Maxi KitCar látványa és legfőképp a hangja. Robi elmondta: „Ezek a szakaszok nem ennek az autónak valók. Közel 300 lóerő és első hajtás nem a legjobb párosítás ide.”
Persze most sem úszta meg a mezőny komolyabb baleset nélkül. A cseh Ondřej Bisaha árokba esett a nyolcadik gyorson, igen komolyan összetörték a Skoda Fabia S2000-et. Nekik szerencsére nem lett bajuk, a gyorsot viszont etapnak nyilvánították. A versenyzők megállapított időt kaptak arra a szakaszra. Kiemelendő egyébként, hogy az R4-es Mitsu technikával induló Botka Dávid - Bazsó Attila párosnak a power stage pontjait is sikerült begyűjteni.
Hirdetés
1. Grzegorz Grzyb - Robert Hundla Ford Fiesta R5
2. Herczig Norbert - Igor Bacigál Škoda Fabia R5
3. Pavel Valoušek - Veronika Havelková Škoda Fabia R5
4. Hadik András - Kertész Krisztián Ford Fiesta R5
5. Jaroslav Melichárek - Erik Melichárek Ford Fiesta RS WRC

1. Herczig Norbert - Igor Bacigál Skoda Fabia R5
2. Hadik András - Kertész Krisztián Ford Fiesta R5
3. Kazár Miklós - Ferencz Ramón Ford Fiesta R5
4. Vincze Ferenc - Kuti Péter Mitsubishi Lancer EVO IX R4
5. Spitzmüller Csaba - Béres László Mitsubishi Lancer EVO X
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?