Videón a VÉDA rendszer működése. Tényleg élesen lát?

Rendőrségi videó a VÉDA rendszer működéséről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt héten indult a VÉDA rendszer éles üzeme. Bizonyára sokakat érdekel, hogy miként működik, maga a rendőrség adott közre videót róla.


Pontosan egy hete indult el a rendőrség új csodatraffipax-rendszere, a VÉDA, ami a tavaly üzembe helyezett 160 darab újfajta mobil sebességmérő, illetve Közúti Közlekedési Ellenőrző Pont (KKEP) mellé további 365 "varázsszemet" hozott. Tudjuk, hogy már üzeme első két órájában több millió forintos "bevételt termelt", azaz bírságot osztott ki, de azt is, hogy az előzetes információkkal ellentétben a kézből telefonálást nem nézi automatikusan, arra nehézkes bizonyítása miatt "nem képezték ki". Az egyértelműen azonosítható szabályszegések kapcsán, miként az az alábbi videón is látható, gyakorlatilag automatikusan (persze némi felügyelettel) küldi a bírságot az autó tulajdonosának.
Hirdetés

Miként azt a rendőrség közleményében is megerősítette, a változtatható helyű és fix telepítésű Közúti Közlekedési Ellenőrzési Pontok összesen kilenc közúti szabályszegést képesek dokumentálni, amelyek közül hat az objektív felelősség hatálya alá tartozik. Ezek az alábbiak:
  1. a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó előírások megszegése
  2. a vasúti átjárón való áthaladásra vonatkozó előírások megszegése
  3. a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó előírások megszegése
  4. a leállósáv igénybevételére vonatkozó előírások megszegése
  5. a behajtási tilalomra vonatkozó előírások megszegése
  6. a kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megszegése


A KKEP-k nézik továbbá a biztonsági öv használatát, a buszsávok igénybevételt, illetve a záróvonal átlépését is, de utóbbiakat nem automatikusan szűrik ki.
A Dunántúlon, illetve a Budapesten elkövetett szabályszegések esetén a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság, míg a Dunától keletre, valamint Pest megye területén elkövetett szabályszegések esetén a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le a járművek üzembentartóival szemben a közigazgatási hatósági eljárásokat. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálatának épületében található a Közlekedésbiztonsági Automatizált Feldolgozó és Információs Rendszer, amely a jogszabályban meghatározott technikai eszközökkel készített fénykép- és videofelvételeket, így különösen a VÉDA rendszerhez tartozó kamerák által rögzített szabályszegéseket fogadja és tárolja. Az újonnan beérkező szabályszegési vélelmek (fénykép-, illetve videófelvételek) feldolgozása az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező rendőri szervhez történő beérkezését követően kezdődik meg.

A feldolgozásban részt vevő ügyintézők feladata a vélelmezett szabályszegést dokumentáló képi felvételek elemzése, megerősítése. Amennyiben az így rendelkezésre álló információk kétséget kizáróan alátámasztják a szabályszegés elkövetését, az ügyintéző felügyelete mellett a döntéshozatal automatizált módon történik meg.

A határozatok postázásra előkészítése szintén automatizált módon történik. Az autósnak pedig két lehetősége marad: felebezhet vagy fizethet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    Telefonálást nem érzékeli/bünteti akkor nagyon érdekelne hogy csak riogatás a be nem kapcsolt őv ??
    Személyessen már átmentem két hete “őv nélkül” de a csekk nem érkezett….

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    És akár gyorsítasz a buszsávon, akár kanyarodsz, az előre pontosan látszik.
    Ezt a 60 km alatt nem lehet csak leállósávon menni baromságot hol hallottad? Gyorsan felejtsd el.
    [url]http://www.kreszabc.hu/para.php?para=39[/url]

    Hát igen, nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik fiam.

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    Már nem azért de úgy tudom busz sávot használhatok kanyarodásra és gyorsító sávnak nem?
    Vagy lemaradtam valamilyen módosításról?
    Éppen az erre vonatkozó példa felvétel nem bizonyít semmit, vagy a leállósávban haladás sem mivel pl. (meghibásodott járművel) autópályán 60km/h alatt csak a leállósávot használhatom és a videóban még az elakadásjelző is ment!!!
    Ilyenkor ugrik a fellebbezési pénzem?

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    Vajon mire kótyálják el a behajtott pénzt? … biztosan nem a közlekedés biztonságára, az utak javítására, parkolóhelyek létesítésére ! … de akkor mire????? Újabb VÉDÁkra? Sosem lesz már elég? Ki keres ennyit? Miből fizesen? Nem normálisak, azt hiszik mindenkinek pénz van a bőre alatt? Ha magukból indulnak ki, akkor tévednek. Nincs a bőrünk alatt pénz, mégis nyúznak amig vér nem folyik.

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    Meg kellett, hogy büntessék, mert a VÉDA rendszer az illetékesek elmondása szerint teljesen automata, a csekk küldésével bezárólag.Utána reklamálhatnak, hogy ezé meg azé, a bírság kiment szerintem.
    Ki mit mutyizik az már más kérdés és lehet-e cégeknek ejnye-bejnye, ki tudja majd lesz infó előbb-utóbb.

  • 2017.10.28. at 06:12
    Permalink

    Kár, hogy a “bajuszkapcsoló rendeltetés szerű használatának” figyelésére nincs felkészítve. Abból lenne még csak igazán nagy “bevétel”.

Vélemény, hozzászólás?