Eddigi legkomolyabb felújítását kapta meg a Hungaroring
30 évig húzta a Hungaroring eredeti burkolata, most újat kapott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aszfaltavatóval kezdődött meg az idei motorsport-szezon a 30 éves Hungaroringen.
Pontosan 30 évvel ezelőtt, 1986-ban adták át a Hungaroringet, ahol idén már a 30. Magyar F1 Nagydíjat fogják megrendezni. A pálya gyakorlatilag most először, tavaly ősz és idén tavasz között kapott komplett rekonstrukciót. A kopóréteget (vagyis az aszfaltcsík felsõ 3-5 centiméterét) cserélték le, ehhez összesen 5500 tonna aszfaltot használtak fel. A nem kicsiny, 57 m2 terület újraaszfaltozásán egyszerre mintegy 100 ember és temérdek munkagép dolgozott. Beépítettek 7500 darab vízelvezető szegélyt, 3962 méter hosszon cserélték a záróköveket, 2400 darab új rázókő is került a pályára, a szalagkorlátot 454 méter hosszon cserélték.
A munka mintegy 500 millió forintba került, ezt az elmúlt ötből négy évet nyereséggel záró Hungaroring Sport Zrt. saját maga gazdálkodta ki. Hogy a munka nem volt hiába való, azt bizonyítja, hogy 2026-ig aláírt (és a korábbiaknál jobb kondíciókat adó) szerződése van a Hungaroringnek az F1 futamok szervezésére, a minőségről pedig Charlie Whiting, a Formula–1 állandó versenyigazgatója, a Nemzetközi Automobil-szövetség technikai főnöke által a technikai átvételen mondott szavak a legtöbbet mondóak: „első osztályú munka”.
Az aszfalt a korábbi érdes helyett most sima, inkább apró bemélyedéseket tartalmazó, mint azt a sajtótájékoztatón levetített filmen Michelisz Norbi, Rob Huff és Tom Chilton is elmondta, biztosan érdekesek lesznek az idei futamok, hiszen az új burkolattal mindenki újra kell tanulja a pályát. Elsőként a WTCC versenyzői ismerkedhetnek majd vele, rögtön a következő hét végén, majd júliusban F1, augusztusban Kamion EB, szeptemberben DTM is lesz a Hungaroringen. A cég "kerítésen kívüli" programjaként pedig május 1-jén Nagy Futam, júliusban egy héttel az F1 Magyar Nagydíj előtt Red Bull Air Race feltétlenül említendő.
Az új aszfaltréteg feletti nemzetiszín szalag átvágását két autó átadása is kiegészítette. Ha nem is magyar autót, de a hazánkban is gyártó Audi két A6-os modelljét, egy Safety és egy Medical Car slusszkulcsát nyújtotta át Eppel János, a Hungaroring régi partnerének számító Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója Gyulay Zsoltnak.
Egy hét múlva tehát WTCC az új aszfalton, Gyulay Zsolt és dr. Seszták Miklós pedig már azt is megmutatta, hogy milyen díjat fog kapni annak győztese. A Hungaroring visszatért a porcelán serlegekhez, amelyeket a Herendi készített el a túraautós hétvégére, illetve készít majd el a Formula–1-es Magyar Nagydíjra is.
Így van, az idei a 31. lesz.
…. ja és valószínű, hogy nem a hatalmas 57 négyzetméteren dolgoztak százan hosszú hónapokig, hanem gondolom 57.000 négyzetméteren 🙂
Az 1. Forma 1 nagydíj 1986-ban volt, ennek alapján idén 2016-ban a 31. nagydíjnak kell következnie, nem a 30.-nak, mint ahogy a cikkben szerepel. Én úgy tudom, hogy eddig minden évben volt Forma 1, nem emlékszem, hogy kimaradt volna 1 év valamikor, valószínű, hogy inkább a matekkal van a gond 🙂
Végre új aszfaltréteg. Vasárnap a gyakorlatban is kiderül, az első motoros napon, hogy milyen érdességűre sikeredett. De, ha jól látom, csak az autós rajtrács került felfestésre (soronként kettő rajthely), a motoros valamiért lemaradt (soronként 4 vagy esetenként 3 rajthely)?!