1,2 millió forintos kedvezményt kapnak a villanyautók vásárlói
Németország bejelentette villanyautó-vásárlási programját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon még várnunk kell a villanyautók terjedését serkentő kedvezményekre, Németország azonban bejelentette: minden vevőnek 4000 euró kedvezmény jár.
Józan kedvezményrendszert jelentettek be a német kormány: az elektromos autók esetén 4 ezer eurós, a plug-in hibrideknél 3 ezer eurós ártámogatást kínál, ám a nettó 60 ezer eurós listaár feletti autókhoz nem jár semmi. A villanyautók terjedését célzó programot a gyártók és a német állam közösen, fele/fele arányban finanszírozzák. A gyártók eredetileg csak a negyedét kívánták, végül úgy bólintottak rá, hogy az állam az ártámogatásra szánt 300 millió euró mellé ugyanannyit különített el a töltőhálózat fejlesztésére is. Utóbbi várhatóan 15 ezer töltőállomás, köztük 5 ezer gyorstöltő berendezés telepítésére lesz elég. További 100 millió eurós ráfordítással legkevesebb 20 százalékra emelik az elektromos autók arányát az állami autóflottában.
A kedvezményprogram májusban indul, és a források kiapadásáig vagy legkésőbb 2019-ig tart - mondta Wolfgang Schäuble pénzügyminiszter. Mint arról az MTI beszámolt, a nagyjából egymilliárd eurós program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne - tette hozzá Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter. Eddig a német gyártók, a BMW, a Daimler és a Volkswagen jelezte, hogy csatlakozik. Németországban a 0,5 százalékot sem éri el az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma. Tavaly mintegy 25 ezer tisztán elektromos és 130 ezer hibrid autó volt üzemben. A kormány 2009-ben elfogadott elektromobilitási fejlesztési stratégiájában azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra egymillióra emelkedjék a részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók száma. Ez a most bejelentett ösztönzőcsomaggal reális célnak is mondható.
Soha.
Ausztriába ugyanezt a húzást 5000Eur honorálják……………
Emlékszem amikor az üzemanyagárak elszálltak, sokan LPG üzeműre alakíttatták a járművüket, majd jött a feketeleves és az autógáz jövedéki adóját felemelték. Kíváncsi vagyok mikor jön az elektromos autókra is a lehúzás.
Ezzel szemben idehaza a Kedves Vezető a hozzáértésnek és a tehetségnek még az árnyékát sem mutató minyonagyú holdudvarával együtt adott nekünk rettenetesen sok mellébeszélést, Jedlik Ányos programot, Jedlik Ányos cselekvési tervet, Jedlik Ányos klasztert meg néhány városban azt a hihetetlen nagy kegyet, hogy a mocskosul lehúzó és elsősorban a lerablást szolgáló parkolási sarcot elengedték a zöld rendszámosoknak (de azt is csak fél évig, mert utána „kiértékelik” az eredményeket! LOL :). Belengették hogy itt biza rakétasebességgel Európa élvonalába kerülünk és még 2015-ben 150 gyorstöltő állomás létesül. Semmi sem lett belőle.
Az óriási erőlködés és elképesztő szájtépés közben miközben majd összetojják magukat attól, hogy annyira sugározzák hogy ők milyen irtózatosan támogatják az elektromos járművek elterjedését arcizom rándulás nélkül meghagyták a 27%-os horrorÁFÁ-t az elektromos járművek esetében. Erre mondja az angol, hogy F U. 😉
Máshol nem kerítenek ekkora feneket az egésznek, nem hülyítik az embereket teljesen haszontalan totál vizfej álszervezetek létrehozásával, meg nem hazudnak folyamatosan a támogatásról amiből szinte semmi sincs, hanem cselekszenek ami nem csak hogy abban merül ki, hogy más rabláncokat egy kicsit meglazítanak, hanem konkrét, kézzel fogható anyagi segítséget nyújtanak az ilyen járművek megvásárlásához. Ez az ami messze a leghatékonyabban össztönözné az elterjesztésüket abban az átmeneti időszakban amíg jelentős a vételárkülönbségük az olajos foshalmazokhoz képest. Na ez az ami itt nincs.