Dugódíj helyett inkább bírságot fizethetünk?
Az is sokba kerülhet, ha nem lesz dugódíj Budapesten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Állítólag további néhány évig tolódhat a fővárosi dugódíj bevezetése, annak ugyanis túl nagy a politikai kockázata.
Lebeg a főváros felett a dugódíj bevezetése. A legújabb hírek szerint a városvezetés inkább a 4-es Metró támogatásának részleges visszafizetése mellett dönthet
Bár a 4-es Metró EU-s támogatási szerződése miatt már 2013-ban be kellett volna vezetni a fővárosi dugódíjat (aminek azonban sem mértéke, sem a díjjal illetett területe nincs rögzítve), a mai napig elmaradt az. Bár már több forrás szerint is 2017-re lett volna várható a sarc bevezetése, továbbá Tarlós István maga mondta legutoljára múlt csütörtökön az Amerikai Kereskedelmi Kamara eseményén, hogy "Ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz", most az Origo.hu úgy értesült, hogy tovább tolódhat a dugódíj. Ennek oka nem más, mint a politikai kockázat.
Nem írtam, hogy kaszálni akarnak, csak megtéríteni a kárt a büntetéssel. Tehát ne legyen kétségük, hogy mindez csak nekik veszteséges, sőt legyen nekik nullszaldós, de ne bármi áron nekünk!
Egyébként, ha forgalmat kellene csökkenteni, arra kiváló pl. a behajtani tilos tábla, de ott még a 10-es/Bécsi út, ahol szándékosan egy sávos maradt még az új elkerülő út is, abszolut forgalom korlátozó jelleggel! A kerékpár és buszsávok pedig mind ismertek…
A dugódíj szerepe nem elsősorban a pénzbevétel, hanem a forgalomcsökkentés. Anyagilag akár bukta is lehet, mert túl nagy összeget nem mernek majd megszabni, így az ellenőrzésre akár a teljes bevétel rámehet. Ha csak kaszálni akarnak, azt ahogy írtad, a jövedéki adó emelésével bármikor megtehetik.
Milyen az a „túlzott közfelháborodás”??? Van nem túlzott közfelháborodás is?
Köszönjük meg Demszkájnak!
Őt az Adrián nem érdekli…
Csak arról már nem szeretnek beszélni, hogy anno a mertószerződésben – amit ő írt alá – a dugódíj bevezetése is benne volt. Most meg ugyanők rinyálnak, hogy milyen genyóság bevezetni.
Budapesten akár 1, azaz egy forint literenkénti üza. áremelés kellhet és megvan az évenkénti bünti díja! Senki sem rokkan bele, minek itt foglalkozni bonyolult és ilyen súlyos üza. jövedéki adótartalom mellett már nagyon méltánytalan dugódíjjal! El vele!
Ha nagyon a mélyére nézünk, akkor a BKV utasoknak a sok, pl. ‘busz korom’ (nem lehet miatta élhetően kerékpározni), miegymás kibocsátásért akár különadó sem lenne ördögtől való! Sőt! 😉
Remélem a BKV kapacitása is felkészült a dugódíjra, mert már most tömegnyomor van csúcsidőben, ha sok autós lerakja a kocsit, még durvább lesz a túlzsúfoltság.
Azt a 15-20 milliárd büntit remélem azok fogják majd saját zsebből kipengetni akik az elnapolás mellett döntenek politikai okból. A dugódíjat meg csak a város közepére már rég ki lehetett volna tolni és mindenki jóllakott volna. Ez a határtól 1. zóna a Hungáriától már 2. zóna egy nagy baromság és csak sarc. Elég lett volna a Múzeum körúton belül fizettetni, tudniillik az a belváros. Rákospalota meg a hasonló külső környékek adóztatása totál alaptalan.