Nálunk turbós benzines, a németeknél elektromos. Vajon mi ez?

A magyar rendőrökhöz hasonlóan Mercedes B-osztályokat kaptak a németek is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak Porsche elfogóautókból áll a német rendőrségi flotta, már zéró emissziós modellek is találhatók benne.


Nálunk már tavaly év eleje szolgálnak az összkerékhajtású, 2,0 literes turbós benzinmotorral és automata váltóval szerelt Mercedes-Benz B 220 4Matic rendőrautók. Sem takarékosságukról, sem terepjáró-képességükről nem lettek híresek. Az viszont legendás, hogy a német rendőrségnek milyen komoly rendőrautóik vannak - ha máshonnan nem, hát legalább a Cobra 11 című, legendásan sok karambolt mutató sorozatból. Most viszont nem az elfogóautókról lesz szó, hanem inkább a lopakodókról. Azokról, amelyek sokkalta alkalmasabbak arra, hogy akár a belvárosokban, akár a kertvárosias részeken szolgáljanak.
Hirdetés

Szászország ugyanis 44 vadonatúj rendőrautót adott át a héten. A villanyrendőrautó-flotta része 24 darab Mercedes B 250 e, 15 Renault Zoe és 4 darab Renault Kangoo Z.E. Utóbbiak egyedüliként nem kaptak fényhidat és rendőrségi matricázást, ugyanis ügyintézői, szállítói autók lesznek. Még utóbbiak is képesek akár a 140 km/órás tempóra is, a Zoe és a B 250 e még gyorsabb, lámpától pedig villanymotorjuk azonnali nyomatékával mind nagyon jól indulnak. Az elektromos rendőrautókat Drezda és Lipcse városa között osztották el, mindegyikhez dedikált fali töltő is tartozik, melyekkel mindössze 2,5 óra alatt telíthetők a lítium-ion akkumulátorok. Mint azt Martin Dulig gazdasági miniszter elmondta, a német kormány nem csak támogatni kívánja (ahogyan korábban megírtuk, autónként 4000 euróval) az elektromobilitás terjedését, hanem jó példát is kíván mutatni, ezért szerezték be a rendőrség számára is a villanyautókat. Hogy a jövőben a rendőrségi flotta mekkora részét kívánják majd (helyi szinten) emissziómentesre cserélni, az még a jövő zenéje, a tapasztalatok fogják eldönteni - árulta el Markus Ulbig belügyminiszter.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:36
    Permalink

    Nem étem a cikkíró miért írja negatívan, hogy a 2000-es benzines hazai mercik nem a fogyasztás és a terepjárás bajnokai???? Mitől lennének azok??? Nem terep üldözésre vették, de ha el kell fogni valakit, biztos hamarabb elérik a bünözőt, mint a spórdiesel mercivel…miért kell már megint szapulni a hazai megújítás alatt lévö kocsikat??y

  • 2017.10.28. at 04:36
    Permalink

    Biztos nálunk is támogatni fogják majd, mint minden úttörő, környezetkímélőbb dolgot pl. LPG, CNG, etanol és az elektromos töltőpontok sokaságát.

  • 2017.10.28. at 04:36
    Permalink

    Biztos nálunk is támogatni fogják majd, mint minden úttörő, környezetkímélőbb dolgot pl. LPG, CNG, etanol és az elektromos töltőpontok sokaságát.

Vélemény, hozzászólás?