Vajon meghódítják Európát a sportos Fiatok?
180 lóerős is lehet az Abarth 595, a Spider pedig 170, és hátul hajt!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Régen volt már utoljára, hogy a Fiat valamilyen sportos autóval próbált hódítani, most viszont a 124 Spider és az 500S is elérhetővé válik, de izmos Abarth-okat is kérhetünk.
Olyannyira bízik ebben a gyártó, hogy nemcsak a nagyobb országokban, hanem Európában, a Közel-Keleten és Afrikában is szinte mindenhol elérhetővé teszi. Kétféle felszereltségi szinten kínálják majd, alapból 16 colosak a kerekek, bőrborítású a kormány és kulcs nélküli az indítás, de tempomatot és bluetoothos rádiót is adnak hozzá. A Lusso felszereltség már a stílusra játszik ezüst szélvédőkeretével és 17 colos könnyűfém kerekeivel, de már ködlámpát, bőrüléseket és automata klímát is ad.
Ugyancsak a kínálat része a frissen megjelent Fiat 500S, a ráncfelvarrott stílusos kisautó sportosra hangolt változata. Vadabbak a lökhárítók, sötétítettek az ablakok és krómozott a kipufogóvég, ami viszont feltűnővé teszi a piros S-betűn kívül, az az új matt zöld fényezés. Motorjait tekintve a 0,9-es kéthengeres turbós 80, 85, illetve 105 lóerős, az 1.2-es 69 lóerős, az 1.4-es pedig 100 lóerős verzióban lesz elérhető. Ugyanakkor az 1.3-as Multijet dízellel is szerelik, az 95 lóerőre képes. Jár hozzá még a Fiat Uconnect rendszerével ellátott, 7 colos, HD érintőkijelzős TomTom navigációs fejegység, melyhez 8 hangszórós BeatsAudio rendszer is csatlakozik.
Végére maradt az igazi csemege, az Abarth 124 Spider. Már külsőben is elég sokat változtattak rajta, kezdve a különleges matricacsomaggal, amivel fekete motorháztetőt, fekete csomagtérfedelet, piros tükröket és az első lökhárítóba ugyanilyen színű betétet, meg persze sportosabb lökhárítókat kapunk. Na de nem minden a kinézet, főleg nem Abarthéknál, a géptető alatt 170 lóerőt teljesít a hosszában beépített 1,4 literes motor, ami 6,8 másodperc alatt repíti százra. A kipufogórendszert hagyományuk szerint öblösebbre cserélték, hogy ne csak erős, de hangos is legyen a ralilegendát idéző sportkocsi. Hangoltak a futóművén és a kormányzásán is a minél pontosabb kezelhetőség érdekében. Az Abarth 124 Spidert hatfokozatú kézi, vagy Esseesse Sports Sequential fantázianevű automataváltóval is szerelik.
A Fiat 124 Spider és az 500S értékesítése június 18-án, természetesen Olaszországban indul, de ugyanakkor az Egyesült Királyságban is megnyitják az előrendelést. Alapára 27 500 euró, azaz kb. 8,5 millió forint. Az Abarth modellek szintén 18-ától érhetők el, viszont az elsők csak valamikor szeptemberben kerülhetnek az új tulajdonosukhoz. Az 595 ára 18 000 eurótól indul, a vadító 124 Spiderért pedig minimum 40 000 eurót, nagyjából 12,5 millió forintot kell leszurkolni.