Szénszálas műanyag a Focusra emlékeztető burkolat, alatta csővázas versenyautó, az ülés mögött pedig a Nissan GT-R motorja 850 lóerővel
Hamarosan rajtot vesz az idei Pikes Peak verseny, előtte viszont mindenki megkezdi tesztelni idei járgányát. Ennek a szörnyetegnek Tony Quinn lesz az idomárja. Igaz, az áprilisi eset után, mikor Tanzániában egy földbuckának csapta Lamborghini Huracánját, sokan kicsit kétkedve fogadták, hogy egy erősebb géppel nekivág a versenynek. Mindenkinek lehet rossz napja, reméljük a hegyen vigyázni fog, ott nem olyan egyszerű korrigálni, mikor 200 km/h-nál megcsúszik az autó, a következő megálló pedig már a szakadék alja.
Hatalmas leszorítóerőre van szükség a versenyen, változó minőségű aszfalt és változékony időjárás várja a versenyzőket
Természetesen épp ennek elkerülése érdekében néznek így ki a Pikes Peak versenyautók, ahogy ez a "Ford Focus" is. Az ausztrál csapat rendesen felkészítette a kocsit, amin lényegében csak a külső vékony szénszálas műanyag burkolat emlékeztet egy lépcsőshátú Focusra, alatta minden egyedi. Kezdve a könnyű és merev acél csőváztól, a 850 lóerős, V6-os, dupla turbós Nissan GT-R motoron át a futóműig. A hatalmas szárnyak a megfelelő leszorítóerőt szolgáltatják, a hegyi versenypályát ugyan az elmúlt években a csúcsig leaszfaltozták, közútnak számít, és nem mindenhol tapad ugyanúgy. Meg kell felelnie a szerkezetnek az egész pályán, hogy egyáltalán célba érhessen.