A gyári M3/M4 páros sem gyenge eresztés, ezen a képen viszont 1200 lóerőt rejtettek el összesen
Több tuningcég specializálódott kimondottan BMW-kre, mert nagyon jó kiindulási alapok, bármilyen irányba is szeretnék fejleszteni. A német G-Power is ilyen, legújabb alanyuk pedig az új M3 és M4 volt. Mindkettőben ugyanaz a 3,0 literes duplaturbós, soros hathengeres vadállat dolgozik, ami gyárilag is 431 lóerőre képes, de ezt sikerült megfejelniük 169-cel. Rengeteg tartalék van még ebben a motorban, így biztos, hogy tudnak még ennél komolyabbat is, ha a megrendelő úgy kívánja, de egyelőre ez a tuning-kit is bőven elegendőnek mondható. 600 lóerővel már csak oda lehet égetni azt a két hátsó gumit az aszfaltra.
Két új turbó, titán kipufogórendszer, sportfutómű és könnyített 21 colos felnik is kérhetők a G-Powernél, de szénszálas műanyag elemekkel is kidíszítik a kocsit, ha szeretnénk
A bődületes teljesítményt két nagyobb turbófeltöltővel, könnyített, titánium kipufogórendszerrel, meg persze újraprogramozott motorvezérlővel érték el. A változtatásokkal javult a gyorsulás is, 4,3 másodpercről 3,7-re csökkent a 100-as sprint. Ha ez nem lenne elég, és persze miért is lenne, ha van benne erő, had menjen a gép, potom 200 ezer forintért kiütik belőle a gyári 250 km/órás limitert, úgy a végsebessége 320-ra nő. Nagyjából 2,4 millió az átalakítás ára, és körülbelül még egyszer ennyit el lehet még költeni a G-Powernél keményített futóműre, 21 colos könnyűfém kerekekre és a rájuk való gumikra. De szénszálas műanyag karosszériaelemekre is, amikből még a kipufogó végekre is jut. Még amennyiben ehhez hozzávesszük az M3 és M4 nagyjából 25 millió forintos indulóárát, akkor sem tűnik olyan nagy összegnek, hogy egy 600 lóerős utcai versenygépünk lehessen.
mi a baj egy 340i-vel? újonnan 14-ért el tudod hozni. 5.1 sec 100-ra, 1600kg és emberi méretű. csippel az is 350-360le körül lenne.
Ha már annyira BMW-t akar a delikvens, akkor szerintem az M235i a „józan” vétel. Fapadosan kézi váltóval megvan 13ból. Aut. klímával, metálfénnyel, nagy navival, nagy hifivel már 14,5, de akkor rendesen élhető is már, és 9,5 millióval olcsóbb mint egy M4-es. Tény, hogy nem megy úgy, de 1530kg, 326le, 450nm, 5,0s 0-100km/h bőven elég az utakra, és a 12liternél nagyobb fogyasztás úgy is lezabálja a gatyát is, kis pénzért chipelve pedig 380 lóerős lesz, míg az új M2-es 1570kg, 370le, 465nm, 4,5s 0-100km/h szintén kézi váltóval, tehát ezt tudná egy chipelt M235i is, cserébe nem 17,4-ről indul az ára, és biztos, hogy sokkal olcsóbban lehet utólag karbantartani egy M235i-t, legyen az futómű, fékek, motor, bármi.
A hátránya a pici bömbinek, hogy picike, nincs roadpresence annyira, és nagyobb emberek hülyén néznek ki benne, mint pl. egy porsche boxster/cayman kontra 911. Egy 14,5mFt-os M235i szintjére felextrázott 440i coupe pedig már 18mFt, és abba nem ártana a presztízs érdekében még 1-2mFt-ot beleölni.
Mellékesen: közel 40%-os a g-power teljesítménynövelése, cserébe nem csökkent 3 másodpercre a 0-100 –> kevés a hátsókerék ilyenkor, mert a 200-300kg-mal nehezebb nissan gtr „csupán” 550 lóerővel 2,8s alatt futja papíron. Autópályán 130 felett viszont nem lehet akkora tapadáshiány már, és a kisebb súlynak hála remekelhet a bömbi, kár h kb. 200-240km/h környékén úgyis kijön valaki, aki miatt le kell fékezni, szóval sokat nem ér az addigra kialakuló kb. 2 kocsinyi előny, mert az semmi, így értelmesebbé válik a 0-100-as sprintelgetés, kár h a váltók ezt nem csipázzák, ill. ritkán is van kihasználva.
Eszembe jutott hogy Amerikában van a Dodge Challenger Hellcat ami alapból 700 lóerő, és ott kint kijön kb 13 millióból.. Aztán jobban utána nézve kiderült, hogy mire itthon beleülne az ember az is bőven 20 millió felettre jön ki. 😀