Az Octavia részleges megújulásával érkezett az RS változat 2001-ben
Hosszú évtizedek alatt hozzászokott a szocialista autóipar vásárlóközönsége a gyakorlatilag egyetlen típust kínáló márkákhoz. Így már azt tátott szájjal szemlélhettük, hogy az 1990-es évek első felében a Volkswagen konszern részévé vált Škoda lassacskán átformálódó Favoritjából kifejlődött a Felicia. Hát még, amikor a semmiből egy vadonatúj típussal jelent meg a márka. Ám mivel ez is a józan praktikum jegyében fogant, ezért nem az ugrott be róla elsőnek, hogy sportos modellt kéne faragni az Octaviából. Emiatt durrant nagyot a kora legnagyobb csomagtartójával büszkélkedő típusból gyúrt RS modell. 15 éve kizárólag elsőkerék-hajtással debütált, később kombi karosszériával is megjelent az első Octavia RS.
2002-ben csupán 100 darabos WRC-replika limitált sorozat készült az Octavia RS-ből
Az Octavia RS hajtására a típus kínálatában 150 lóerővel már régebb óta megtalálható, kiváló győri 1,8 literes turbófeltöltős erőforrás 180 lóerős változatát választották. Ezzel nyolc másodperc alatti százas sprintidőt tudott az akkori legnagyobb, legerősebb és leggyorsabb Škoda. A siker nem is maradt el (ezen felbuzdulva a Feliciát váltó vadonatúj Fabiából is készült 2003-tól RS kivitel – 130 lóerős 1.9 TDI dízelmotorral). 2005-től az Octavia 2004-ben bemutatott új generációjában élt tovább az RS. Ez már kétliteres turbófeltöltős benzinmotort kapott, 200 lóerős teljesítménnyel, továbbra is elsőkerék-hajtással párosítva, ötajtós karosszériával vagy kombiként.
Az Octavia RS második generációjával kiszélesedett a modellpaletta
A második Octavia RS hozta el a modell életébe a dízelmotort és a DSG automatizált sebességváltót. A 170 lóerős dízel RS a benzineshez képest szerényebb gyorsulást és végsebességet, ám hetvennel nagyobb, 350 newtonméteres forgatónyomatékot és akár hat liter alatti átlagfogyasztást kínált. Volt annyira népszerű, hogy a jelenlegi harmadik generációs Octavia RS-ből is szülessen dízel változat. A kétliteres dízelmotor ebben már 184 lóerős és szintén rendelhető DSG váltóval, sőt, akár összkerékhajtással is. Benzines társa jelenleg csak elsőkerék-hajtású lehet, de szintén akár DSG sebességváltóval is elérhető.
A jelenlegi benzinmotoros Octavia RS kétféle kivitelben, 220 és 230 lóerős teljesítménnyel kapható, van mellette 184 lóerős dízel is
Megtudom mondani bárkinek, hogy melyik generációval mi volt a gond. Én cégnél használtam de közben teszteltük is a szakszervizeknek illetve a gyárnak mi küldtünk visszajelzést !
Én mind a négy generációt vezettem több tízezer kilóméteren keresztül de a legjobb a első széria volt !
„…ettől függetlenül egyszerűen túl nagy csapatni vele (mármint az octi rs-el)…”
Miről beszélsz? WRC is volt belőle! A jó öreg Armin Schwarz neve mond valamit?:)
megragadtad a lényeget
Superb. Nem Super b, vagy SuperB.
tetszik az új rs, bár, hogy bejött az új super b, az szerintem szebb. ettől függetlenül egyszerűen túl nagy csapatni vele (mármint az octi rs-el). a super b meg hatalmas nyilván. sokkal érdekesebb lenne a rapid , super b designnal és 220 lóval.
Nemrégiben egy tesztvezetés keretén belül alkalmam nyílt egy Octavia RS kipróbálására. OMG! Fülig érő szájjal szálltam ki a kocsiból!
Sokáig képben volt az RS, de a végén nem mellette döntöttem és szerintem nagyon jól tettem.
Nekem ma van 3 éve 😀