Csak erős idegzetűeknek: két halálos áldozat a Nürburgringen
Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember is megsérült. A Civic sofőrje hibázott.
Nagyon kegyetlen baleset történt most szombaton a Nürburgring touristenfahrten elnevezésű, némi belépőért mindenki számára nyitott játékidejében. Miként az a helyi Südwestrundfunk tévé felvételén látható, az enyhén nyirkos pályán egy 1991-1995 között gyártott Honda Civic a pályakarbantartók Opel Zafira Tourerjébe csapódott. A baleset két halálos áldozata a Civic sofőrje és utasa volt, ami a legalább 21 éves autó roncsát látva egyáltalán nem meglepő. Mit keresett a pályakarbantartók autója a pályán? Egy másik baleset kapcsán vonultak ki. Így a pályán épp sebességkorlátozás volt érvényben, igaz, a legutóbbi jelzőlámpa a baleset helyszínétől 2 kilométernyire volt. A Civic sofőrje viszont egyértelműen megszegte az előírásokat, úgy kezdett gyorsításba, hogy még nem kapott szabad utat jelző lámpát. Így csapódott - jelentős tempóval - a pályakarbantartók, illetve a korábban kicsúszó "versenyző" autójába. A Civic szabálytalansága miatt két karbantartó, illetve a kicsúszó autó sofőrje is megsérült, utóbbi sokkot is kapott, ám azóta remélhetőleg - a személyzethez hasonlóan - jobb állapotba került.
Az eset több fontos szabályra is rávilágít: nedves úton különösen fontos az előírások betartása, de az sem mellékes, hogy egy húszéves autó hiába mehet mai mércével is veszettül jól, biztonsági szintje már erőteljesen elmarad a manapság megszokottól.
nyugodjanak békében , sajnos 5 gen 3d nagyon kevés , ide már igen csak bukócső is elkellet volna :/
én mindig is hondáztam most 7genem van mérföldekkel erősebb a bódé mint az elődöké meg hát ott a 4 légzsák
Vékony lemez, könnyű autó nincs kasztni ,ezek voltak a 80-as,90-es évek japán autói,tök nem biztonságos…! Mint suzuki sift ,a régi évekig nyomták még a sorokon nálunk,amikor japcsiban már leálltak vele…sajnos sokan meghaltak bennük!
Mondjuk en puhap…. vagyok a nagyokhoz,de voltam iden a TT idomerojen
Hat azok a motorosok ugy ulnek fel es adnak csokot az asszonynak mintha az uccso
lenne.Sajna sokaknak az.De az is olyan misztikus palya mint a Ring az autosoknak.
De jovore is megyek oda,de mar a versenyre akarok kijutni majd ☺
Magaval ragadott az egesz…
95os Sunny-k is volt,tores mentes.
Kb 40el becsusztam az elottem mar allo autoba es nem nyilt az ajtom…
Sajna a Civic is hasonlo mint ahogy a videod is mutatja.
De azt nem ertettem hogy minek olyan orult pici legzsak bele???
Akkor ugy irom hogy jo par kiloval volt konnyebb 🙂
Ez egy ötödik generációs 3D Civic volt. Ez a típus 1991-ben jelent meg. Abban az évben amikor az Opel Astra első és a Volkswagen Golf harmadik generációja is. Nem sokkal volt könnyebb a német konkurenseknél tehát a vas benne van a Civicben is mégis meg lehet nézni mennyivel szarabbul törik mint az akkori európai autók. Még a 6gen is botrányosan gyenge a 7gen Civic az első amire azt mondom, hogy az már nem guruló koporsó.
Civic 5gen (1991-) [url]https://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA[/url]
Golf III (1991-) [url]https://www.youtube.com/watch?v=jyU7oqPEFxs[/url]
Astra F (1991-) [url]https://www.youtube.com/watch?v=ZPqEptPfXtM[/url]
A 150 lovas mocik félelmetesek a magyar közutakon, meg máshol is. A 200-as tempó az olyan sétagalopp, onnan még úgy húz, hogy hajaj, a vége 300 km/h közelében van. 🙂
Nem mennek, hanem mentek, de te már csak tudod a nagy élettapasztalatoddal. 🙂
“Módosulhat a szabály-, de akár a jelzőrendszer is”
Az ilyen konzervdobozok ne mehessenek többet nyolcvannál! Talán az utasok is megúszták volna. Repesszen egy H1-es Hummerral és túléli.
Nem mennek korántsem olyan jól ….
és az sem igaz, hogy első kerék hajtás miatt instabil lenne padlógázas, 190-es kanyarban ….
Volt 1.5-ös tuning Civic a tulajdonomban, versenyeztem vele, szép volt és jó idők voltak,
de már elmúlt.
Utána érdekes módon egy ugyancsak kis köbcentis, 1.3-as 16 szelepes (2002) tuning Swiftem lett, és
hiszitek vagy se (aki nem hiszi csalódás éri), erősebb volt az összes leharcolt Hondánál, kivételt képezett a CRX, de nem jelentősen erősebb 120-ig az sem.
A rtuning autók mellett motorokkal (főleg) is “foglalkozok”, nem lassan megyek 150 lovas mocikkal,
higgyétek el, azok erősek 🙂
mellesleg sajnálatos ami történt …
főleg úgy, hogy még csak verseny sem volt …
nyugodjanak békében az elhunytak, az élőknek pedig legyen példa, “hogy ésszel nyomjad tökig, ne pedig idegből, felelőtlenül” ….
… én is pont ez miatt törtem el a kezem, és dobhatom a kukába a nyarat …
szóval, aki nem járta meg és azt hiszi, vele nem történhet meg, hát higgye el, csak idő kérdése az egész.
..sokáig én is sebezhetetlennek éreztem magam, de egyszer szólt a sors, és jött egy orbitális motorbaleset, aminek csak szerencse, hogy egy csuklótörés lett a vége, mert simán meghalhattam volna …
… nincs sok élettapasztalatom, mert csak 22 vagyok, de már tudom, hogy ha azt hiszed Te vagy a mindenható, akkor előbb vagy utóbb téged is utolér a baj, ezt hidd el!
nem úszhatod meg, aki nem hiszi, az majd megtapasztalja … 🙁
.. pont akkor jön a fekete, amikor nem gondolnál rá, hisz Te vagy az ego, egekben jársz, csak röhögsz a baleseteken, hogy talán akkor motorozol életedben a legjobban, egykerekezel a négysávoson, előzgetsz kocsikat mm-re, a pénzéhes, anyuci kedvese 18-20-as kislányok kedvence vagy ….. és hidd el … na pont akkor amikor nem számítanál rá, na akkor jön a feketeleves …
…ezt csak azért írtam le, hogy hiteels forrásból is megtudja a beképzelt apuci fiú (már ha olvassa),
nem úszod meg Te se, csak idő kérdése, szóval inkább gondolkodj el magadon még időbe ….
.. a fölösleges kommentet egy kézzel írtam, így perszew van benne némi hiba, de érthető ….
A CRX meglepő módon nem votl könnyű. Csak nem volt merev és még alapvető biztonsági elelktronikával sem bírt (pl ABS).
Ellenben gyönyörű volt, sportos,és akkoriban példátlan lóerőket lehetett előcsalni ha pörgette az sofőr.
Ugyanakkor elsőkerekes volt, így ha kanyarban besokallt vagy határon volt, gázelvételre nemcsak abba hagyta az orttolást de le is fékezte, és a hirtelen kitörő far bizony meglepte a wannabe pilótát.
A kocsi a 80-as évek átlagos törésbiztonságát hozta, sajnos a forradalom a 90-es években következett be, így a CRX is ment a levesbe, ahogy a képen szereplő gyönyrű hondát is egy kevésbé látványos utód követte, alig 4-5 év után…
Semmi extra könnyítés nem volt bennük.
A motorjuk viszont sokkal erősebb volt mint a versenytársaké, azért mentek olyan jól.
Reszvetem,de azert szerintem mindenki tudja hogy ezek a Civicek nem egy eletbiztositasok.
Foleg a CRX-ek azok mar a nezestol is kepesek voltak elgorbulni.
Sajnos annak hogy olyan piszkosul menjenek nagyon piszkosul konyitettek oket.