Egy Corvette Z06 volt a kiindulási alap, dobták a V8-ast, 600 lóerőnyi elektron került az orrába, 330-at megy, ezzel rekorder, ráadásul kéziváltós, iylet nem sűrűn látni
Mivel a horvát sportkocsi, a
Rimac egyelőre még nincs kész, és csak papíron tudja a 354 km/órát, ez a Corvette lehet a rekorder. Bizony, egy izmaitól megfosztott izomautó, ugyanis ebben a Chevyben már nincs V8, helyette rengeteg elektron zizeg a motorterében. Hétliteres és 505 lóerős volt a kiindulási Z06-os Corvette motorja, helyére egy 600 lóerőt és 637 Nm nyomatékot leadó villanymotor került. Hangja az nincs, mint egy némafilm, viszont bitangul megy, és ugyanúgy lehet vele kereket füstölni.
A Genovation Cars Corvette-je saját bevallásuk szerint
drivers car, azaz igazi sofőröknek készült, akik szeretnek vezetni. Éppen ezért meghagyták a hatfokozatú kéziváltót, ugyanúgy kell kuplungolni, mint egy normál kocsiban. Egészen szürreális lehet a vezetési élmény. Amellett, hogy tökéletesen jó driftelésre, megfutotta a 330,8 km/órás tempót, így a leggyorsabb rendszámos villanyautó lett a világon. Még szerencse, hogy Amerikában bármire kerülhet rendszám, így az ilyen átalakításokkal is csapathatnak közúton, Európában nem sokat érnének vele.
Értem mire gondoltál. 🙂
Az előbbiekben alapfogalmakat vetettem fel, nem személyeskedi akartam. Csak ez kaphat szerepet jelen esetben, mert az autót nem ismerjük.
Úgy értettem, hogy nem a nagyobb nyomaték igénye miatt maradt – nyilván az áttétellel az is változik, ez egyértelmű.
[i]„Szóval itt a váltó nem nyomatékváltóként működik, hanem csak simán az áttétel változtatás végett maradt benne.”[/i]
Ne veccelj! 🙂
Minden áttétel változtatás nem más, mint nyomaték változtatás! Tehát műszaki (fizikai) értelemben véve a pontos megnevezés a nyomatékváltó, és nem sebességváltó! A közérthetőség miatt hívják sebességváltónak.
Ez, és sok más hasonló kérdés pontos ismerete egy olyan alap, ami nélkül műszaki szemlélet nem is létezik!
Ezt gondolt át még egyszer, mert nagy hülyeség.
Egy ponting valószínűleg nincs értelme a váltónak, mert a villany nullától leadja max nyomatékot, viszont talán a villanymotornak is van egy maximális fordulatszáma amit hajlandó elviselni. Szóval itt a váltó nem nyomatékváltóként működik, hanem csak simán az áttétel változtatás végett maradt benne, hogy a maximális sebességnél se forogja szét magát az elektromotor. Nekem ez a tippem.
A sebváltó fizikai értelemben nem más mint nyomatékváltó. Direkttől alacsonyabb fokozatokban a villanymotor meglévő nyomatékának (637 Nm) a többszörösét teszi a kerekekre.
Gondolom váltóval alacsonyabb a villanymotor fogyasztása és ha váltó van, akkor kuplung is kell. A benzines motort egyszerőan kicserélték egy villanymotorra, meghagyták a hajtásláncot.
Gondolom váltóval alacsonyabb a villanymotor fogyasztása és ha váltó van, akkor kuplung is kell. A benzines motort egyszerőan kicserélték egy villanymotorra, meghagyták a hajtásláncot.
Ez elég kacsának tűnő hír. Villanyautóba váltó? meg kuplung?
Minek is?