Elektromos méregzsák koncepció a Nissantól
Íme a Nissan elképzelése az elektromos élményautók jövőjéről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elektromos hajtás, 3 kagylóülés, 770 Nm és drift mód. A Nissan nem viccel: a BladeGlider valóban vezethető koncepció, és már debütált Rióban.
A Nissan már a 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatta a BladeGlider koncepciót, mára azonban mozgás közben is vallott a jövő zéró emissziós élményautója. Míg a Toyota színes, mozgó ábrákkal és hihetetlen fogyasztási adatokkal teszi játékossá a fogyasztáscsökkentést, addig a Nissan élményekkel próbálja elfogadtatni az emberiséggel az elektromos autózást. Ennek első gördülő példánya a BladeGlider, ami amellett, hogy teljesen elektromos hajtású, versenyautókból ismert külsőt és belsőt hoz. Nyitott karosszériája leginkább egy Caterhamhez hasonlítható, merevségét szerkezeti erősítésekkel próbálják javítani, míg a hátrafelé nyíló sirályszárnyas ajtók inkább a fényűzés kellékei. A beltérben 3 ülést találunk nyíl alakban elrendezve, mindegyik négypontos biztonsági övvel szerelt. Mindenkinek jut elég lábtér, és másokkal is megoszthatjuk a versenyautós élményt. A műszerfal minimalizmusa a versenykapcsolókkal és az F1-eshez hasonlító váltásindikátoros, váltófüles sportkormánnyal telitalálat. A kormányon található kijelzőn az autó sebességét, töltöttségi állapotát, az aktuális regenerációs üzemmódot és nyomatékelosztást is láthatjuk, míg két kisebb képernyő is helyet kapott, amik az első kerekek mögül oldalra és hátrafelé is nézhetnek, így más szemszögből láthatjuk, ha épp elrúgjuk a hátulját. Máskor nem igazán ajánlott a képernyőket nézni az út helyett.
Gondolom, már kiderült, az elektromos koncepció hátul hajt, és úgy látszik, nem csak a Ford az egyetlen elvetemült márka, aki látja a jövőt a drift üzemmódban. (Az más dolog, hogy a Ford már közútra is dobta a fejlesztést, sőt mi is teszteltük a Focus RS-ben, amiről hamarosan érkezik a teszt.) A rendszert tehát nem arra tervezték, hogy átvegye az irányítást, inkább hozzáad a vezetési élményhez, ahogy a Fordnál is. Hajtása 100%-osan elektromos, teljesítményét a Williams Advanced Engineering akkumulátor- és motortechnológiájának köszönheti. Nem túl pontos adatok szerint az 1300 kilós élményautó végsebessége 190 km/óra felett keresendő, és kevesebb mint 5 másodpercet vesz igénybe a 0-100-as sprint. A hátsó kerekeket két, egyenként 130 kW-os villanymotor hajtja, így 268 lóerősnek állítja a japán gyár, amihez igen jelentős 707 Nm nyomaték párosul. Tisztára gokartérzés lehet. Fontos szerepet kapott az aerodinamika, és a DeltaWing sikertelen versenyszériája után is úgy látszik, bízik az elöl keskeny-hátul széles nyomtávú autók stabilitásában a Nissan. Azért segítség lehet az aktív nyomatékelosztó rendszer és a nagy teljesítményű, öt modulból álló, 220 kW-os lítiumion-akkumulátor rendszer, ami az energiát szolgáltatja.
Nagyon utos!