Nem titkoltan kis Talismánként fejlesztették az új Megane Grandtourt, de szerintem túllőttek a célon
Ismerjük már az új
Renault Megane-t, ám tudott még meglepetést okozni a Grandtour, vagyis a kombi hazai bemutatóján. Pedig minden úgy kezdődött, mint máskor, az autóválasztásnál nekem egy teljesen alapfelszereltségű és „alapmotorizált”, azaz 90 lóerős 1.5 dCi dízel példány jutott. Mivel a tesztautókat általában a legmagasabb felszereltséggel és még azon is túl, extrákkal teletömve adják, ezért igazi kuriózumként tekintettem a hozzám került autóra – végre egy alapváltozat! Extralistáján csupán a 35 ezer forintos ködfényszórók és a 25 ezer forintot kóstáló tejes értékű pótkerék szerepelt. Persze a Life alapváltozathoz ezenkívül csak metálfényezés és plusz garancia vásárolható még, semmi egyéb.
A kipróbált Megane Grandtour még semleges fehér színével is igyekezett duplán ráerősíteni arra, hogy ő bizony nem több egy alapváltozatnál
A drágább Grandtour modellekhez is elérhető az ötajtós Megane-nal megismert extrák színe java, 4+1 felszereltség és 6+1 erőforrás közül választhatunk. Azért +1 felszereltség és motor közül, mert a csúcsot képviselő, 7,999 millió forintos GT kizárólag a legerősebb, 205 lóerős benzinessel párosítható és viszont. A legolcsóbb az 1,6 literes, 114 lóerős benzinmotorral hajtott Life kivitel, 4,999 millió forintért. A csak 100 lóerős, de turbós, így nyomatékosabb 1.2 TCe 150 ezer forinttal drágább, a kipróbált 90 lóerős 1.5 dCi pedig 5,499 millió forintba kerül. Ugyan mit tudhat a leggyengébb motor a legnagyobb, 4626 milliméter hosszú és 1,4 tonnás Megane-ban, ráadásul autópályán, hiszen egyből az M7-esen indult a menetpróba?
Októbertől gördül a hazai szalonokba az új Renault Megane Grandtour, a kínálat egyik végén a GT-vel
Teljesen mindegy, hogy a gyári adat szerint 14,1 másodperc alatt küzdi magát százas tempóra a kipróbált modell, hiszen az autópályán nagyjából egyenletesen autózik az ember – hacsak nem szorul teherautók mögé a zsúfolt forgalomban. Pedig ez is megtörtént, de a 220 newtonméteres nyomaték jóvoltából nem okozott gondot a gyorsítás az előzéshez, sőt, lazán húzott a csekket érő sebességtartományba ez az erőforrás is. Rugalmasságát tekintve tehát elegendőnek bizonyult az alapmotor, és dízelsége ellenére sem bizonyult hangosnak. A gumik surrogása jutott el leginkább az utastérbe, a szélzaj nem tűnt jelentősnek. Összességében kiváló utazóautót ismertem meg már a kombi Megane legkisebb dízelmotoros változatában is.
Telepakolt csomagtérrel nyilván kevésbé virgonc a Megane kombi, hiszen még pótkerékkel is 521 literes a csomagtere, sőt, bővítve 1504 literes
Nem csupán megjelenésében, hanem tudásában is a Talismanhoz igazodik a Megane, és ez a hasonló karakterű kombik esetében érhető tetten leginkább. Drágább kiviteleinél a Megane-hoz is elérhető az akár ötféle vezetési módot kínáló Multi-Sense rendszer, a GT-hez pedig sok más mellett rajtautomata és négykerék-kormányzás is jár. Igaz, ez már 7,999 millió forintba kerül, míg a legolcsóbb Talismanért 7,8 millió forintot kérnek a 110 lóerős dCi motorral. A Megane Grandtour helyett épp egy ilyesmi Talismannal sikerült hazaindulni, így adta magát a kérdés, hogy vajon melyik éri meg jobban? Az M7-eshez vezető úton hamar kiderült, hogy a Megane-énál nagyobb kerekeken gördülő Talisman hiába ringott át nagyvonalúan az úthullámokon, az úthibákat nem tudta olyan finoman kisimítani, mint odafelé az alap-Megane. Üresen alig 30 kilóval nehezebb a Talisman Grandtour, mégsem érződött érdemben erősebbnek a 20 lóerővel gyengébb Megane-nál, ám ettől még ezzel is magabiztosan autózhattunk autópályán. Magabiztosan, de jelentősebb szélzaj társaságában, így összességében zajosabbnak tűnt az utastér, mint odafelé a kistesóban. Mindez csak megerősítette az első benyomásokat, miszerint nagyon jól sikerült az új Renault Megane Grandtour.
Az új Megane-ban 1.2-es Tce-ből két változat van a 100 és a 131 lovas. A Clioban az 1.2-es Tce 120 LE-s változatban érhető el (a neve pedig TCe 118 :). A Capture-ben pedig azt írja a Renault oldala, hogy 118 LE 🙂 A Kadjarban 130 LE-nek írja a Renault.
1.2-es tce-nél nem történt valami elírás? Mert abból a leggyengébb változat is 115 lovas volt.
Egy rakás teszt meg cikk volt már róla, amikben mindent leírtak amit lehetett. Ez annyiban más, hogy eltérő az ötödik ajtó.
de most komolyan,ez egy milyen egy semmit mondó cikk volt?Leülhetsz Tibor, egyes.