Most már biztos: emelkedik az üzemanyagok jövedéki adója

Októbertől a benzin és a gázolaj jövedéki adója is magasabb lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Túl olcsó volt nemzetközi szinten az olaj, ezért aztán nálunk drágábbak lesznek az üzemanyagok, nő a jövedéki adójuk októbertől.


Korábban is tudtuk, hogy október 1-től nőhet az üzemanyagok jövedéki adója, de most már biztos is, hogy nőni fog. Jövő hónap első napjától a benzin jövedéki adója literenként 5 forinttal, a gázolajé pedig 10 forinttal kerül feljebb.
A NAV kedden közzétette honlapján, hogy a kőolaj hordónkénti átlagára - amely meghatározza az üzemanyagok jövedéki adójának október elsejétől hatályos mértékét - 45,551 dollár volt a vizsgált időszakban. Az Országgyűlés által júniusban elfogadott új jövedékiadó-törvény a kőolaj világpiaci árához köti az üzemanyagok jövedéki adóját. Az új szabályozás szerint, ha a Brent olaj hordónkénti világpiaci ára 50 dollár alá süllyed, a benzin és a petróleum esetében a jövedéki adó literenként 5, a gázolajé literenként 10 forinttal emelkedhet. Ha azonban 50 dollár fölé emelkedik a világpiaci ár, az adómértékek visszaállnak a korábbi szintre.
Hirdetés
Ötven dollár feletti világpiaci árnál az adó mértéke az ólmozatlan benzin esetében továbbra is literenként 120 forint lenne, októbertől viszont - mivel a világpiaci ár 50 dollár alatti volt - 125 forint lesz. A gázolajnál a magasabb ár mellett 110,35 forint az adó, az alacsonyabbnál 120,35 forint, az ólmozott benzin és a petróleum esetében pedig 124,20, illetve 129,20 forint.
Az adómértékek a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente módosulhatnak, azaz az október 1-jétől meghatározott mértékek az idén már nem fognak változni. A január 1-jétől érvényes adómértékeket 2016. december 22-ig teszi közzé honlapján a NAV. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) korábban közölte: egy esetleges októberi jövedékiadó-emelésnek nem lesz piaci áremelő, inflációs hatása, mivel a fuvarozók és a mezőgazdasági termelők kereskedelmi-gázolaj adókedvezménye is emelkedik. A bérből és fizetésből élő átlagemberek, azonban drágábban fognak tankolni, és mi nem zárnánk ki annak lehetőségét, hogy mindez egyéb termékek és szolgáltatások árait is befolyásolja majd. A magasabb adó vélhetően egy az egyben megjelenik majd a kiskereskedelmi árakban is, amelyek október 1-jéig természetesen még többször, akár még e héten is módosulhatnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:44
    Permalink

    Helyes!
    Amennyi idióta kolbászol az utakon. Támogatnám az 500+ üzemanyagárat, mert akkor kényelmesen lehetne közlekedni, a sok világtalan pedig menne vonattal meg busszal.

  • 2017.10.28. at 01:44
    Permalink

    Elviekben a hazai márkaszervizek nem tagadhatják meg egy más, uniós tagországból érkező gépkocsi javítását. Persze előfordulhat hogy a szerviz saját elgondolásból nem fogadja a verdát, de az importőr nyomást tud rá gyakorolni hogy köteles fogadni.

  • 2017.10.28. at 01:44
    Permalink

    Az Opel is ad gyári gázost bizonyos modellekhez, 120LE-s turbóval ráadásnak.
    Olyan felárral, hogy inkább gázolajost eszel..

    A legtöbb hazai importőr megtűri/megtűrte azt, hogy a márkaszervizben vagy annak megbízásából utólagosan szereljenek bele gázt a gyári benzines modellbe (pl Skoda), de ez sem nagyon jellemző, egyedül a Fiatnál kaptam érdemi választ ezzel kapcsolatban, de ott is erősen ködösítve (gyári garancia megtartása mellett tudnának Medic Carban Landit beépíteni, külön díj ellenében élne a biztosítás a garancia időtartalma alatt)

    Már azon is filóztam, hogy Olaszországban veszek új autót nettó értékben, idehaza kifizetem rá az ÁFÁ-t, itt kap rendszámot, de kérdés, hogy a gyári gázos Fiatot fogják-e szervizelni idehaza vagy elhajtanak a fenébe.

  • 2017.10.28. at 01:44
    Permalink

    “Szerencsére” megint megfeledkeztek arról, hogy bevonják az adóemelés körébe. Ez számukra, LPGvel autózoknak jó hír, már vsak azért is, mert 166 HUF/liter helyenként 🙂

    Köszönöm a segítséget.

    (Szaklapként esetleg nem terveztek egy cikket arról, miért nem lehet új, gyári LPG/CNG autót venni idehaza, illetve milyen új/pár éves benzines autóba lehetne berakatni utolag, mert ahogy néztem eleg siralmas a helyzet)

  • 2017.10.28. at 01:44
    Permalink

    Hihetetlen, hogy ezeknek nem elég semmi, az autósok bőrét is lenyúznák. Nem is zavarna annyira, ha az utakra költenék, de nem tudom, hova megy a pénz. Ahol lakom, a városból alig lehet kimenni, és tele van az út harmincas, meg hatvanas táblával külterületen. Tavasszal virágokat ültettünk a kátyúkba.

Vélemény, hozzászólás?