Most már biztos: emelkedik az üzemanyagok jövedéki adója
Októbertől a benzin és a gázolaj jövedéki adója is magasabb lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Túl olcsó volt nemzetközi szinten az olaj, ezért aztán nálunk drágábbak lesznek az üzemanyagok, nő a jövedéki adójuk októbertől.
Korábban is tudtuk, hogy október 1-től nőhet az üzemanyagok jövedéki adója, de most már biztos is, hogy nőni fog. Jövő hónap első napjától a benzin jövedéki adója literenként 5 forinttal, a gázolajé pedig 10 forinttal kerül feljebb.
A NAV kedden közzétette honlapján, hogy a kőolaj hordónkénti átlagára - amely meghatározza az üzemanyagok jövedéki adójának október elsejétől hatályos mértékét - 45,551 dollár volt a vizsgált időszakban. Az Országgyűlés által júniusban elfogadott új jövedékiadó-törvény a kőolaj világpiaci árához köti az üzemanyagok jövedéki adóját. Az új szabályozás szerint, ha a Brent olaj hordónkénti világpiaci ára 50 dollár alá süllyed, a benzin és a petróleum esetében a jövedéki adó literenként 5, a gázolajé literenként 10 forinttal emelkedhet. Ha azonban 50 dollár fölé emelkedik a világpiaci ár, az adómértékek visszaállnak a korábbi szintre. Ötven dollár feletti világpiaci árnál az adó mértéke az ólmozatlan benzin esetében továbbra is literenként 120 forint lenne, októbertől viszont - mivel a világpiaci ár 50 dollár alatti volt - 125 forint lesz. A gázolajnál a magasabb ár mellett 110,35 forint az adó, az alacsonyabbnál 120,35 forint, az ólmozott benzin és a petróleum esetében pedig 124,20, illetve 129,20 forint.
Az adómértékek a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente módosulhatnak, azaz az október 1-jétől meghatározott mértékek az idén már nem fognak változni. A január 1-jétől érvényes adómértékeket 2016. december 22-ig teszi közzé honlapján a NAV. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) korábban közölte: egy esetleges októberi jövedékiadó-emelésnek nem lesz piaci áremelő, inflációs hatása, mivel a fuvarozók és a mezőgazdasági termelők kereskedelmi-gázolaj adókedvezménye is emelkedik. A bérből és fizetésből élő átlagemberek, azonban drágábban fognak tankolni, és mi nem zárnánk ki annak lehetőségét, hogy mindez egyéb termékek és szolgáltatások árait is befolyásolja majd. A magasabb adó vélhetően egy az egyben megjelenik majd a kiskereskedelmi árakban is, amelyek október 1-jéig természetesen még többször, akár még e héten is módosulhatnak.
Nem lehet. BIZTOS!
A sok idióta mind szépen buszra szállna. De finom is lenne az élet!
Lehet tényleg ez kellene már.
Helyes!
Amennyi idióta kolbászol az utakon. Támogatnám az 500+ üzemanyagárat, mert akkor kényelmesen lehetne közlekedni, a sok világtalan pedig menne vonattal meg busszal.
Elviekben a hazai márkaszervizek nem tagadhatják meg egy más, uniós tagországból érkező gépkocsi javítását. Persze előfordulhat hogy a szerviz saját elgondolásból nem fogadja a verdát, de az importőr nyomást tud rá gyakorolni hogy köteles fogadni.
Az Opel is ad gyári gázost bizonyos modellekhez, 120LE-s turbóval ráadásnak.
Olyan felárral, hogy inkább gázolajost eszel..
A legtöbb hazai importőr megtűri/megtűrte azt, hogy a márkaszervizben vagy annak megbízásából utólagosan szereljenek bele gázt a gyári benzines modellbe (pl Skoda), de ez sem nagyon jellemző, egyedül a Fiatnál kaptam érdemi választ ezzel kapcsolatban, de ott is erősen ködösítve (gyári garancia megtartása mellett tudnának Medic Carban Landit beépíteni, külön díj ellenében élne a biztosítás a garancia időtartalma alatt)
Már azon is filóztam, hogy Olaszországban veszek új autót nettó értékben, idehaza kifizetem rá az ÁFÁ-t, itt kap rendszámot, de kérdés, hogy a gyári gázos Fiatot fogják-e szervizelni idehaza vagy elhajtanak a fenébe.
Dacia is, de tudtommal csak a 0.9-es turbós 3henger 90lóval.
Ha jól tudom a Fiat kínál gyárilag kettős üzemű gépkocsikat, LPG és CNG változatban.
“Szerencsére” megint megfeledkeztek arról, hogy bevonják az adóemelés körébe. Ez számukra, LPGvel autózoknak jó hír, már vsak azért is, mert 166 HUF/liter helyenként 🙂
Köszönöm a segítséget.
(Szaklapként esetleg nem terveztek egy cikket arról, miért nem lehet új, gyári LPG/CNG autót venni idehaza, illetve milyen új/pár éves benzines autóba lehetne berakatni utolag, mert ahogy néztem eleg siralmas a helyzet)
Információink szerint ott nincs változás, ahogyan a CNG-nél sem tudunk róla.
LPG-vel kapcsolatban sehol semmi információ, vagy csak nekem nem sikerült megtalálnom, lehet tudni valamiféle emelésről?
Hihetetlen, hogy ezeknek nem elég semmi, az autósok bőrét is lenyúznák. Nem is zavarna annyira, ha az utakra költenék, de nem tudom, hova megy a pénz. Ahol lakom, a városból alig lehet kimenni, és tele van az út harmincas, meg hatvanas táblával külterületen. Tavasszal virágokat ültettünk a kátyúkba.
Ez csak a jövedéki adó emelkedése. Emiatt október 1-től 6 ill. 13 forinttal emelkedik a benzin és a gázolaj ára.