Magával ragadó egyéniség, pláne matt ezüstben, ugyanakkor megosztó: vagy nagyon tetszik az utca emberének, vagy ellenkezőleg
A tükör nem elég. Első utamon rám dudáltak, amint a CLA-val sávot próbáltam váltani, mert nem vettem észre a majdnem mellettem haladó másik autót. A
„honnan került ez ide, semmit nem láttam belőle” gondolatok közepette észrevettem, hogy a holttérfigyelő piktogramja is ott virít a visszapillantó tükörben. Megfogadtam, hogy komolyan veszem minden villanását, és erre hamarosan szükség is volt, mert egy másik sávváltásnál megint csak neki köszönhetően észleltem a mellettem haladót. Mégsem kell feltétlenül komolyan venni a holttérfigyelő minden villanását, mert például az úthoz közel eső bokrokat is bőszen jelzi, mintha tudná, milyen nehezen átlátható a CLA karosszériája. A vastag oszlopok közötti keskeny oldalablakok önmagukban sem segítik az oldalirányú tájékozódást, a hátsó üvegek fóliázása meg csak ront a helyzeten. Sötétben olyan, mintha zárt furgonban ülne az ember, már ami a láthatóságot illeti hátrafelé, bár egyéb tekintetben is vannak haszonjárműves jegyei a CLA-nak.
A holttérfigyelőn, a parkolóradaron és a tolatókamerán nem érdemes spórolni a CLA felszereltségének összeállításakor
Fiatalokra hajt. A CLA megújulása mit sem változtatott eredeti stílusán, karakterén, amellyel a márka legfiatalosabb típusa maradt, és vásárlóközönségét tekintve is a fiatalokat célozza meg vele a Mercedes. A dögös külső-belső megjelenés és a személyre szabhatóságot támogató extrák láttán ők nyilván jobban tolerálják a korlátozott láthatóságot a vezetőülésből, csakúgy, mint a szűkös – de mindenképpen passzentos, kimért helykínálatú – utasteret. Különösen a hátul utazók nem terpeszkedhetnek a CLA-ban, cserébe főleg ők élvezhetik a hatalmas üvegtetőt, ami a térérzeten is javít. Szintén fiatalos extra a fejtámlákba is épített – külön menüpontból állítható – hangulatvilágítás, amely több árnyalatban, akár azokat folyamatosan változtatva színesítheti az utasteret.
Itt is az ajtóra kerültek a motoros ülésállítás gombjai, mint minden Mercedesben, de miért kell végig nyomni a memória számát az elmentett üléspozíció visszaállításához?
Elöl és hátul egyaránt a háttámlával egybeépítettek, így nem állíthatók a fejtámlák, viszont hangulatvilágítás is került beléjük. Ugyanakkor kifejezetten kellemetlen, hogy indítás után erősen meghúzza a biztonsági öveket ez a Mercedes is, még jó, hogy utána enged a szorításon
Tipikus Mercedes. Örvendetesek és jól működnek a tipikus mercedeses kiegészítők, így például a Stop-start rendszer és a kúszást-elgurulást megakadályozó Auto-hold funkció egyszerre is tudja a dolgát. Vagyis lámpánál megállva és padlóig taposva a fékpedált, álló motorral lecövekel az autó. Sok más modelltől eltérően, akkor sem indul be a motor, ha levesszük lábunkat a fékpedálról, sőt nem is gurul el az autó, gázadásra viszont old a fék, simán indulhatunk. Ugyanakkor a távolságifényszóró-asszisztens néha akkor sem fókuszálja a fényszórót a távolba, ha senkit nem vakítana el vele, a vezető meg hiába szeretne messzebb látni a koromsötétben. Szintén nem illeti dicséret a navigáció grafikáját, ám ennél is zavaróbb a rendszer lassúsága, néha percekig kellett várni indítás után, hogy megjelenjen a térkép. Ezenkívül viszont csak a zajkomfortot illetheti kritika, bár sportmodellnél szinte természetes, hogy a kipufogó mély tónusú monoton búgása hosszú távon nem kellemes, például autópályán. A mért zajértéken ez persze nem érhető tetten, hiszen nem a hang erőssége, csak a frekvenciája zavaró.
Egy kupén szinte kötelezően használandók, hiszen egészen más hangulatot árasztanak a keret nélküli ajtók, mint a hagyományosak
Fekvőrendőrt ne! Kényelmesek az állítható hosszúságú ülőlappal is kényeztető sportülések a CLA-ban, de kár, hogy a fejtámlát egybeépítették a támlával, így az nem állítható. Mindenkinek ideális üléspozíció így nem alakítható ki, mert ha azt akarjuk, hogy ne érjen folyamatosan fejünkhöz a fejtámla – átadva az autó rezgéseit – akkor nem ülhetünk egyenesen, vagy a támlát hátradöntve nem támasztja hátunkat az ülés. Márpedig a feszes futómű jóvoltából rezgésből, rázkódásból bőven kijut a bennülőknek. Keresztbordákon merevtengelyes pickupokat és furgonokat idéző mértékben „ugrik” a CLA hátulja, miközben jó úton persze mesésen kanyarodik, élvezetesen irányítható. Ehhez jön a Sport üzemmódban, fokozatkapcsoláskor durrogó kipufogó és máris kialakul az emberben a szerpentinvadász ösztön.
Világító küszöb, bőrbe csomagolt és Alcantara-betétes műszerfal, piros cérnás öltésekkel és mindehhez piros biztonsági övek. Van stílusa a CLA-nak, annyi bizonyos, és ez egy ilyen autóban bőven feledteti például a csomagtér szűk nyílását
Még nem AMG. Kiváló hatásvadász elem a CLA-ban a kipufogó durrogtatása, de érdekes módon ezt csak gyorsításkor tapasztaltuk, visszakapcsolásnál nem, ellentétben például a BMW sportos modelljeivel, amelyek összességében is dögösebbek hangélmény tekintetében. Ugyanis a Mercedes négyhengeresének orgánuma sem éppen sportos, bár a sportkipufogó ezen persze sokat javít. Különösebben mégsem kívánatos a motor bömböltetése, pedig Sport-módban előszeretettel tartja folyamatosan magasan a fordulatot a duplakuplungos váltó. Padlóig taposva a gázpedált villámgyorsan pakolja egymás után a fokozatokat, más helyzetben – például lassítás után kigyorsítva – viszont már nem ilyen ügyes, érződik, hogy sprintre hangolták.
Alapjaiban ugyanez a motor dolgozik az AMG CLA-ban is
Vagány. Hibái – vagy inkább jellegzetességei – ellenére továbbra is kétségtelenül a CLA a Mercedes legvagányabb típusa. Ennek megfelelően árával sem szerény, hiszen a nála valamelyest nagyobb – belül legalábbis biztosan –
C-osztállyal vetekszik a hasonló motorizáltságú CLA modellek ára. A CLA 250 Coupé négy változatban elérhető, hiszen a
legutóbb tesztelt hátsókerék-hajtású mellett összkerékhajtású is lehet, valamint mindez Sport kivitelben is létezik. A Sport és a 4MATIC feliratokkal járó tartalomnövekmény egyaránt körülbelül 1-1 millió forinttal dobja meg a CLA alapárát, így a most nálunk járt CLA 250 Sport 4MATIC Coupé alapára 12 831 660 forint. A 218 lóerős Sport egyebek mellett 7 lóerővel erősebb és 1 tizedmásodperccel hamarabb ugrik százra, mint a „mezei” CLA 250 4MATIC, továbbá a 240 helyett a 250-et is megfutja. Igaz, átlagfogyasztása is több – gyárilag 6,7 helyett 6,8 liter/100 kilométer, bár nálunk 10,6 litert evett városi és M0-ás furikázással – pedig alaktényezője kedvezőbb, 0,29 helyett 0,28. Megéri? Ha az alapárat nézzük, a 16 035 870 forintos, 381 lóerős Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC-hoz képest talán.
Értékelés
Pozitív
Vagány, stílusos és abszolút személyre szabható külső-belső megjelenés, élvezetes vezethetőség
Negatív
Rosszul átlátható karosszéria, kényelmetlen futómű, zajos utastér
Árak
Tesztmodell alapára
12 831 660 Ft (2016.09.29.)
Tesztautó ára
18 310 860 Ft (2016.09.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Teljesítmény:
160 kW (218 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1200-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kupé
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
840-920 mm
Belmagasság hátul:
860 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1300 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
780 mm
Raktérnyílás magassága:
440 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú duplakuplungos automatizált
Nyomaték:
350 Nm 1200-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
160 kW (218 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Meg mondtad a frankót GRAT!!!
Ezek féligazságok.Akkor az ötödik ajtót is fel kell támasztani, mert sokkal többet van nyitogatva, mint a motorház tető.
Ekkora ökörséget, régóta használok gázost elöl hátul azt semmi baja sincs, nem néztem milyen gyártmány a gázteló, de még teszi a dolgát és nem jutott még eszembe egyszer se, hogy a fejemre esik.Egyébként meg a C klassz MB-nek a motorház tetején van még egy plusz szervíz állás is amivel függőlegesbe lehet állítani és ez fixálható!!!Ezt hány márka tudja azt nem tudom, de hasznos az biztos.
Most komolyan, hogy lehet, hogy egy autós újságíró nem veszi észre, hogy egy elsőkerekes platformra épített autóban ül? Még akkor is, ha ez most éppen 4matic. Még menni sem kell vele, csak rá kell nézni. Az, hogy a másik hasonló kaliberű hozzáértőnek sem tűnik ez fel, aki a „hátsókerék-hajtású változatot” tesztelte (ami valójában elsőkerék-hajtású), az már csak hab a tortán.
Ez nagyjából az szint, amikor egy állatorvos nem tudja megkülönböztetni a kutyát a macskától.
A CLA műszaki szempontból egy A-osztály kicsit csicsázva, keresztmotorral, elsőkerék hajtással, a C-hez azon kívül, hogy az is Mercedes nem sok köze van.
Igen ez szerintem is egy baromság. Egy ismerősőm vesszőparipája volt ez, de soha nem csinát az autóival semmit azon kívűl hogy tőnkre vágta őket, de a gázos motorháztető az szerinte is ciki volt ha nincs.
Én is így gondoltam, az első gázteleszkópos motorháztetővel rendelkező autómig. Azoknál ugyanis úgy kezdi a gyári service manual, hogy támaszd ki, mert a gázteleszkóp bármikor feladhatja. Egyébként csak plusz súly, sok értelme nincs a parasztvakításon kívül. Amit felszoktak hozni mellette, hogy esős időben a piszkos motorháztetőt nem kell annyira összefogdosni pl. ablakmosó töltésnél. Hát sajnos kell, csak nem nyitásnál, hanem csukásnál.
Ez igaz, erről én is olvastam. Az tény hogy a Mercedesnél a PR első osztályú, de ha tudnák a tulajok milyen stiklik vannak az imádott CLA-k körül……. De tudnék mesélni.
„Sokkal inkább ez vigye a hírünket mint a mutyuki stift…”
Amerikában az egyik legrosszabb autónak választották nemrég. Viszi a hírünket:)))
Abszolút rendben van a forma, Mercedeses árakhoz mérve felszerelten gyönyörű darabokat lehet összekonfigurálni. Belül is teljesen elfogadható.
Sokkal inkább ez vigye a hírünket mint a mutyuki stift…
Viszont az új C klasse azért egy meggyőzőbb autó, ráadásul hátul kapar, ami sokaknak előny (mondjuk van akinek meg semmi szüksége rá).
motorikusan itt nincs probléma. külsőre lehet megosztó ja, de én azt mondom, hogy a C oszlopig rendben van, nagyon jól néz ki, de a fara…..ez a banán forma kicsiben elég béna. az első képen úgy szemből/sréhen..hát hogy néz ki az a hátsó rész? 😀 iszonyat idétlen, persze az aero mindenek felett…de én nem erőltetném ennyire. ettől függetlenül jól fogy, a többi része ellensúlyozza ezt a kis dolgot, a többi szögből rendben van. belseje mondjuk inkább kisautós, meg attól az odabigyeszett „kinaitablettől” nem tudnak elszakadni…
Azért egy alsó hangon 12 milliós kocsinál elvárható lenne a gázteleszkópos motorháztető tartó.
A Rőzsike-mobil:)
„…vagy nagyon tetszik az utca emberének, vagy ellenkezőleg…”
Vagy ellenkezőleg:) Emellett pedig hangos, hihetetlenül szűk és ráz. Volt hozzá szerencsé(tlensége)m:)