Ki mondta, hogy csak üzemanyagtartály lehet a repülők szárnya?
Lassan, de biztosan terjed az elektromos hajtás a személyautók körében, többek között az immár hazánkban is bevezetésre kerülő
állami támogatás jóvoltából. A károsanyag-kibocsátás szempontjából leginkább szennyező haszonjárművek esetében viszont még nem ilyen rózsás a helyzet, inkább csak
próbálkozások zajlanak. Ám valójában ezeknél is szennyezőbbek a nap mint nap a fejünk fölött közlekedő repülőgépek, amelyeknél - a haszonjárművekhez hasonlóan - szintén az akkumulátor mérete és tömege jelenti a legnagyobb kihívást az elektromos hajtás elterjedéséhez. Luke Workman szerint azonban létezik megoldás a repülők és más nagyméretű járművek villamosítására, sőt szerinte minél nagyobbak, annál hatékonyabb lehet az akkumulátoruk.
Luke Workman elméletben egyszerű elképzelése szerint a szárnyakat óriás akkumulátorrá formálná, amelyek egész felülete elektródaként funkcionálna. Kétségtelen, hogy az akkumulátor hűtése megoldott lenne, de szakértők szerint ezen túlmenően is figyelemreméltó Luke Workman ötlete. Ráadásul nem csak repülőgépeken alkalmazható, hanem minden egyéb nagyméretű járművön, így buszon és kamionon is. Csak az a kérdés, hogy ki és mikor valósítja meg. Igaz, Kecskeméten a Magnus Aircraft Zrt. a Siemensszel közösen már fejlesztett egy kis elektromos hajtású repülőgépet, amelynek éppen a közelmúltban tartották hivatalos bemutatóját.
Régen volt ilyen ötlet, hogy atomerőművet tesznek rá és akkor az örökké repülni fog. Na ez kb nekem most pontosan ugyanilyen fikciónak tűnik. Repülőgép = könnyű, akkumulátor = sár nehéz……….
Menet kozben megoldott a hutese, es amikor all a gep, akar tobb oran keresztul is a tuzo napon? Viszont a szarnyak felulete akkor lehetne napelem. 🙂
Most már csak az a kérdés miért egy sugárhajtóműves gép van a képen … 😀