Lassan elmondható, hogy az Opelnél minden lehetséges. Hiszen a GM leányvállalata eleve széles körben igyekszik jó kapcsolatot ápolni az autóipar szereplőivel, így létezik palettáján például Fiat alapú Combo, Renault-származású Movano és Vivaro, s a kép tovább színesedik a jövőben a PSA jóvoltából. Ez persze nem is meglepő, mivel a GM néhány éve részesedést is szerzett a Peugeot/Citroën konszernben. Így régóta nem titok már, hogy az új Meriva a Citroën C3 Picassóval azonos alapokra épül, és az Opel spanyol gyárában készül majd, Zaragozában.
Karl-Thomas Neumann Opel-vezér elmondása szerint a márka nem is tudott más utat követni, mint egy crossoveresítés, mert a PSA-tól érkező Meriva-padlólemezre nem sikerült mutatós egyterűt tervezniük. Crossoverként viszont állítólag majd igazán jól mutat a Meriva, és korántsem átemblémázott Citroënként kelleti majd magát, hanem karakteres Opel egyéniséget hoz. Mindezt valószínűleg már 2017 első felében láthatjuk, akár a Genfi Autószalonon, de korántsem biztos, hogy Meriva típusfelirattal. Ráadásul nem csak a Meriva, hanem a
nemrég megújult Zafira is hasonló sorsra jut következő generációjával. A 2018-ra várható utód egyúttal a nem túl sikeres Antara SUV következő generációjának szerepét is betölti majd, szintén crossoverként.
Szintén elképzelhető, hogy nevében is újat hoz a Zafirát váltó crossover, amely a PSA francia üzemében készül majd Sochaux-ban. Ugyanitt készül a Peugeot 3008 is, amely a leendő Zafira-utód egyik vetélytársaként említhető, akárcsak a többi kompakt SUV és crossover. Fölé érkezik majd még egy, nagyságát állítólag megjelenésével is kifejező crossover, GM-alapokon, egyenesen az Opel rüsselsheimi üzeméből. Az Opel crossover-kínálatának zászlóshajójára viszont csak 2020 táján számíthatunk.