Második generációjához érkezett a Mazda CX-5
Nálunk már jövő nyáron bemutatkozik az új Mazda CX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még az első CX-5 is egészen frissnek hat, de már meg is érkezett az újabb generáció. A Mazda SUV-ja már az új G-Vectoring rendszerrel is rendelkezik.
Alig több mint négy éve jelent meg az első Mazda CX-5, már volt ugyan frissítés, de kifuttatták az első szériát, és íme, itt az új. Sokat változott külsőleg, 10 mm-rel szélesebb elődjénél, valamint az A-oszlopot is hátrébb tolták 3,5 centivel. Ezzel alapvetően sportosabb külsőt kapott, erre még rájátszanak a szűkebbre rajzolt lámpák és a hűtőrács szélesre húzott kerete is. Új a Soul Red Crystal vörös árnyalatú fényezés is, melyet háromrétegű lakk technikával tesznek egészen mély hatásúvá.
Az új CX-5 kétliteres és 2,5 literes SKYACTIV-G motorokat, valamint 2,2 literes dízelt kap hatfokozatú kézi vagy automata váltóval. Alapvetően első, felár ellenében viszont összkerékhajtással szerelik, a Mazda G-Vectoring nevű nyomatékelosztást segítő rendszere is jár hozzá. Változott a belső is mind dizájnban, mind felszereltségben, a head-up display már nem külön lencsére, hanem egyenesen a szélvédőre vetíti az információkat. A műszeregységben 4,6, a műszerfal közepén pedig 7 colos kijelző várja a sofőrt. Az új Mazda CX-5 hazánkba legkorábban jövő nyár elején érkezhet.
A súly szerintem nem mérvadó, mert sokféle trükk van a csökkentésre. Az tengelytáv inkább.
Én olyanokból is gyanakszom, mint a C oszlop formája és kialakítása.
Alapjában véve annyira nagy kihívások nincsenek manapság mint 10 éve, hogy az egész platformot át kelljen építeni, de alapjában véve nekem a változások inkább kozmetikainak tűnnek…
Ettől függetlenül az lehet remek, de én a leváltott Cx5-öt csalódásként éltem meg a szaksajtó ömlengései után.
Biztos kiderül a nyomtáv tengelytáv szélesség adatokból és persze az önsúlyból hogy ugyanaz a padlólemez erősített változata ez, vagy nem, mert merevebbnek ígérik az előzőnél.
Biztos hogy ez nem egy alapos facelift?
A forma remek mint minden Mazdánál az elmúlt 10 évben. Az jó ha a belsőt is tágasabbra vették, az előző nem volt semmilyen szempontból kiemelkedő. A képek alapján a belső okés, de élőben talán jobban kijönnek a formák.
Nagyon szép, az eleje is, csak nem tudom, ott hova fog férni normálisan a rendszám…