Ford EcoBoost motorokkal készül az Elemental RP1 (Fotó: Adrian Padeanu)
Furcsa szokás a versenyfutás az idővel, pedig a rekordok megdöntői éppen erre teszik fel az életüket. Például a Nürburgring aszfaltcsíkján, ahol a sorozatgyártású autók közül ezidáig a Porsche 918 száguldott végig a leggyorsabban, 6 perc és 57 másodperc alatt. Az egyedi, illetve nem mindenhol forgalomba helyezhető járművek közül pedig a Pagani Zonda R bizonyult a legfürgébbnek, 6 perc 47,5 másodperces köridővel. Az Elemental RP1 tervezői viszont ennél is gyorsabbak akarnak lenni.
Bődületes teljesítmény helyett alacsony tömege az Elemental aduja
A 2012-ben alakult brit Elemental éppen azért jött létre, hogy kifejlessze a kétüléses RP1 sportkocsit. A jelenleg a Ford
háromhengeres, egyliteres, 180 lóerős és a négyhengeres,
kétliteres EcoBoost motorjaival elérhető típust elsősorban formailag kívánják olyan kedvező légellenállásúvá alakítani, hogy a jelenleginél háromszor nagyobb leszorítóerőt termeljen. A kétliteres, 320 lóerős motor így akár elég is lehet a rekorddöntésre a csupán 580 kilogramm saját tömegű roadsterrel.