Elkészült a nyolcmilliomodik quattro Audi – Mexikóban
Egy új Audi Q5 kapta meg a márka nyolcmilliomodik quattro hajtását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly ősszel debütált az Audi Q5 második generációja, ugyanakkor nyílt a márka mexikói gyára. Most közösen ünneplik a nyolcmilliomodik quattrót.
Tavaly ősszel a Párizsi Autószalonon állt először pódiumra a második generációs Audi Q5, nem meglepő módon akkoriban, hivatalosan szeptember 30-án kezdte meg a termelést a márka vadonatúj, e modellt az egész világ számára gyártó üzeme Mexikóban. Az 1 milliárd eurós beruházással, 400 hektáros területen épített üzem 4200 főt alkalmaz. Most mindkettő érintett a nyolcmilliomodik quattro hajtás ünneplésében, hiszen az Audi által 1980-ban egy önálló modellel bevezetett hajtáslánc épp egy új Q5-be került, logikusan a mexikói gyárban.
Az 1980-as ős Quattro után a ma már kisbetűvel írandó quattro hajtáslánc több mint 100 modellvariánshoz rendelhető. Ma már a quattro hajtás nem egyetlen technológiát, nem az eredeti Torsen differenciálműves hajtást jelenti, a kisebb fronthajtású modellek quattro hajtás esetén is zömében elöl hajtanak és csak az elektronikusan, leginkább az ESP jelei alapján vezérelt tengelykapcsolójukkal adnak időnként hátra is nyomatékot. Míg egy R8 például leginkább hátul hajt. A hosszában épített modelleknél a klasszikus, mechanikusan önzáró diffi adja a nyomatékot, az első tengely javára 60:40 alapbeállítással, de igény szerint változó osztásaránnyal.
Az évek során egy sportverziót is készített quattro hajtásából az Audi, ott a hátsó kerekek közötti osztásarány is az aktuális menetkörülmények és -igények szerint változó, esetében akár szinte a teljes nyomaték egyetlen kerékhez mehet. Az Ultra verziók esetében amennyiben az ESP úgy ítéli meg, hogy nincs szükség az összkerékhajtásra, a rendszer teljesen le tudja kapcsolni a hátsó kerekek és a differenciálmű hajtását a fogyasztáscsökkentés érdekében.
Talán nem véletlen, hogy egy Q5 kapta meg a márka nyolcmilliomodik quattro hajtását, 2015-ben e modellbe került a legtöbb, világszerte akkor 262 ezer quattrót adott el az Audi, autóinak 44 százalékába került a náluk alap fronthajtás helyett. Mint azt tudjuk, a BMW-nél nagyobb az összkerékhajtással eladott modellek aránya.
Azért hidd el nem állt meg az élet összkerékhajtásoknál sem, pl én korábban a GKN-ről nem hallottam angol ha jól tudom.
ez is nyomaték vektoros.
http://www.automeister.hu/a-ford-focus-rs-osszkerekhajtasaval-erkezhet-az-uj-opel-insignia-opc/
Én nem tudom hogy torque vectoring melyik haldex szériától van de a régebbi haldexes volvók mélyebb terepeken is agyonverték a torsenes Audikat.
A torsen nem fékezi a kerekeket(belsőket) kanyarvételnél még jégen sem, hanem nyomatékot ad az ívkülsőknek, így akar bekanyarodni és kicsúszik ott ahol jégen egy haldexes el tud kanyarodni nagyobb sebességnél is.
Igaz azt nem tudom az utóbbi kb 5 évben mit változtak ezek a rendszerek.
Veyron, Koenigsegg módosított haldex.
Haldex amit felvásárolt a Borg Warner jól írtam, az van a 3-asokig A 4-estől torsen
Jelenleg a magyar gazdaság jelentős részét az a szerencsés tény adja, hogy valahol valamikor a német menedzserek nem úgy gondolkodtak mint te….
A Haldex nem az olcsóságról szól, pár éve az autobildnek volt egy tesztje ahol Volvo és a Passat agyonverte az elit konkurenciát (pl legújabb koronakerekes Audi S5, Range rover) a torque vectoring Haldex-szel. Bonyolult de jó rendszer, csak nem olyan élvezetes mint a hátul “kaparós” Xdrive.
Szerintem az új A4ből van amelyik állandó 60/40-es (talán a koronakerekest kapták) az Ultra viszont valami Haldexhez hasonló rendszer, állandó FWD önkapcsoló összkerékhajtással.
Audi A3 ,q3,tt is haldex nem torsen . Audinál ” és a vele rokon vw,skoda,seat platformokon ” nincs olyan torsen rendszer ami a keresztben álló motorokhoz lehetne kapcsolni csak a hosszában állóhoz van . Itt a lista mi használ torsent [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Torsen[/url] . Q7 is az kivéve a legújabbat mert az haldex de a régebbi széria még torsen … a testvér modell Touareg ből viszont az olcsóbb difizár nélküli verzió haldex volt a difizáras komolyabb terepes verzió pedig torsen . Audi A4 ből a régiek modellek biztosan torsen rendszerűek az új széria pedig szintén az olcsóbb haldex rendszerű .
Itt inkább a problémát abban látom hogy egy 2X milliós autót egy elmaradott 3. béli világban szerelnek össze amit eladnak jó drágán nálunk mint prémium termék … és mondjon bárki bármit nem mindegy hogy Németországban egy bevándorló szereli össze a kocsit vagy Mexikóban egy mexikói … teljesen más munkamorál van a két ország között aminek a végeredménye teljesen más végtermék …
A Torsen név a Toyotáé, a Haldex svéd volt amit felvásárolt a Borg Warner amerikai ez van az A3 Q3 TT-ben, A4-től torsen rendszer van kivéve pl Q7 régebbi, abba – Borg Warner.