Minden, amit az új Ibizáról tudunk
Kisebb, mégis tágasabb az ötödik generációs Ibiza
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hosszban vesztett pár millimétert, tengelytávja mégis nőni tudott, így komolyat fejlődött belső méretek tekintetében a 2017-es SEAT Ibiza.
Ötödik generációjába ért a SEAT család legkisebb tagja. Ahogy a Leon facelift, úgy az új Ibiza is hegyesebb vonalakat hoz, már az alapváltozat is sportos méregzsáknak hat a korábbi szerény kisautóhoz képest. Csak ötajtósként, a szokásos Reference és Style felszereltségi szinteken kívül FR sportos és XCelence prémiumként lesz rendelhető az új Ibiza. Az FR keményebb, míg az XCelence puhább futóművet kap majd. A Leontól legfőképp a full-LED-es fényszórók lefelé ívelt csiparészeinek hiánya különbözteti majd meg. Diódásak lesznek még az indexek, a ködfénylámpa, a műszerfal megvilágítása és a külső vörös vagy fehér hangulatvilágítás is. Utóbbiak az FR és az XCelence felszereltségi szintek sajátjai.
Az új Ibiza legnagyobb újítása, hogy a mai divattal ellenbe, nem nőtt, sőt 2 mm-rel rövidebb lett. Tengelytávja mégis gyarapodni tudott igen jelentős 95 mm-rel, köszönhetően a VW-csoport MQB A0 platformjának most már 2564 milliméter. Az említett padlólemez az Ibizában debütál, később a Polo is örökli, aminek következő generációja még idén bemutatkozhat. Ha ez nem lenne elég, széltében 87 mm-t nő az új Ibiza, így belső térérzet tekintetében komoly fejlődést várhatunk. A fejtér elöl 24 mm-rel, hátul 17 mm-rel nő, az ülések 42 mm-rel szélesednek. Hogy nagyobb utazásokhoz is praktikus maradjon, 63 literrel nőtt, így már 355 literes lesz a csomagtér. Nyomtávja elöl 60 mm-rel, hátul 48 mm-rel szélesedik.
A beltérbe a lassan kötelezőnek mondható 8 colos központi kijelző kerül, Mirror Link, Android Auto és Apple Car Play kapcsolattal. Opciós lesz a tolatókamera, első és hátsó parkolószenzorok új generációját várhatjuk, feláras extraként 7 hangszórós, 300 wattos Beats hangrendszer is kerülhet bele. Biztonsági rendszerekben sem lesz hiány, többek között ráfutásra-figyelmeztetés, távolságtartós tempomat és torlódás-asszisztens is várható.
Az Ibiza piacra lépése után várható a szupermini crossover változata is, amit Arona néven emlegetnek, és remélhetőleg már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon láthatjuk. Háromajtós és kombi verziók a jelenlegi információk szerint már nem lesznek az Ibiza ötödik generációjából.
Gondolom a kilincsvilágítás, föld világítás ami a visszapillantóban szokott lenni…de akkor is hülyén hangzik
Azmiaza “külső hangulatvilágítás”?