Lepel nélkül a kis hamis olasz

640 lóerős a Lamborghini Huracán Performante

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamis körrekord ide vagy oda, mindenképp elismerendő, amit a Lamborghini mérnökei a Huracánból varázsoltak. Versenykész és még erősebb.


Temérdek kémfotó és egy csalással vádolt Nordschleife-körrekord után bemutatkozott a valaha volt legerősebb Lamborghini Huracán. Az olasz szuperautó a Performante nevet kapta és ugyanaz az 5,2 literes V10 hajtja, mint a családja többi tagját, ám sikerült 640 lóerőre és 600 newtonméterre húzni a teljesítményét. Így 30 lóerővel erősebb, 40 Nm-rel nyomatékosabb, mint az LP610-4 kupé. A 0-100-at 2,9 másodperc alatt futja, akárcsak a 2017-es Nissan GT-R, a 200 km/h-át pedig az alapmodellnél 1 teljes másodperccel hamarabb, tehát 8,9 másodperc alatt éri el. Csúcssebességét továbbra is 325 km/h-ban korlátozzák.
Mindez nem kevés átalakítás eredménye, hisz amellett, hogy 40 kilóval könnyebb, újratervezték a kipufogórendszert, újak a titán szelepek és megpróbálták még nyitottabbá tenni a rendszert. A friss Huracán 7 fokozatú duplakuplungos váltót, feszesebb futóművet és újrakalibrált kormányszervót kap a sportosabb vezetési élményért. A menetstabilizátor szintén a csapatáshoz hangolt, az összkerékhajtás mindig a legjobb tapadásról gondoskodik és mindössze 31 méter alatt megáll 100 km/h-ról. Még az ANIMA vezetési módjait (Strada, Sport és Corsa) is átkalibrálták, de nem csak ezek különböztetik meg az alap kupétól. Vadiúj aktív szénszálas kompozit elemeket kapott: ilyen az első és hátsó légterelő, a motorháztető, a temérdek légbeömlő és a diffúzor is, amik mindig az adott helyzethez igazodnak. A hátsó szárny jobb nagy sebességű kanyarodást és fékezési tényezőt enged a Lamborghini szerint.
Hirdetés
A hamisítottnak vélt körrekord: A dizájnt állítólag a márka versenyautói ihlették, bronz fényezésével a legendás Diablo 30. évfordulójára emlékezik. Az utasteret a lehető legtöbb helyen alcantara borítja, bizonyos betéteit kovácsolt kompozit anyag fedi. Központi infotainment nincs, itt minden a vezetésről szól, műszerei ellenben digitálisak, vezetési módtól függően változnak. A duplakuplungos automatát akár a kormány mögül is kapcsolhatjuk, a sportülések mellett komfortülések is rendelhetőek. Az első szerencsés tulajok már nyáron hozzájuthatnak a 195 040 eurós, átszámítva több mint nettó 60 millió forintos szuperautóhoz, így akár a július 3-án hazánkba látogató Gumball 3000-en is felbukkanhat egy.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?