Gyorsasági-inspirálta Aston Martin modellek jönnek
AMR néven indít verseny-almárkát az Aston Martin
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minél inkább utcára vinné a versenyzés élményét vadiúj almárkájával az Aston Martin. Az AMR két pályázásra felkészített modellel kezd.
Az AMR modellcsalád újabb gyönyörű példa lesz arra, hogy miként inspirálja és fejleszti az utcai autózást az autósport. Két modellel kezdenek
Még sportosabb almárkát jelentett be az Aston Martin a Genfi Autószalonon. Az új modellek a Hosszútávú Világbajnokságban (FIA WEC) használt csapatnév rövidítését kapják: AMR, mint Aston Martin Racing. Persze nem ez lesz az egyetlen kapcsolódás a brit gyár gyorsasági csapatához. Kezdésnek máris megmutatták az alapnak számító Rapide AMR és Vantage AMR Pro, már gyártásra felkészített változatait. Előbbiből 210, utóbbiból csak 7 darab készül. Ők a kezdő elemei az Aston Martin új programjának, ami a paletta minden egyes modelljére ki fog térni a jövőben.
A legendás színekben, 600 lóerővel tépné le a fejünket az AMR belépőmodellje
Igazi pályaautó lenne a Rapide, puritán belsővel, amiben négy ember is élvezhetné a különleges élményt
A Rapide AMR az új almárka kezdő szintjét jelenti, 6,0 literes szívó V12-ese már 600 lóerő leadására képes, csúcssebeségét közel 340 km/h-ig engedték. A Stirling Green legendás zöld fényezés lime zölddel meg-megtörve szintén a legendás versenyzői múltra utal. Vadiújak a 21 colos felnik, az első lökhárító, a szoknya, a diffúzor, de még a szárnyat formáló csomagtérajtó is. Az utasteret is szénné könnyítették, karbon sportülések váltják a gyáriakat elöl-hátul, így összesen négy ember élvezheti a versenyzés élményét. Az ajtókárpitot szintén karbon elemekre cserélték, a középkonzol is a végtelenségig leegyszerűsített, uralkodó az alcantara borítás.
A britek megint elvállalták. Az 507 lóerős Vantage AMR Pro kifejezetten versenypályára készült, nem is kaphat rendszámot
A kényelmi szint jobb a versenyautókban megszokottnál. A kerekek pillanatok alatt cserélhetők
Ennél jóval komolyabb, tulajdonképpen nemes egyszerűséggel a Le Mans-ban is megannyiszor bizonyító és a világ GT sorozatainak törzsjátékosának számító Vantage V8 GT3 leegyszerűsített változata a Vantage AMR Pro. Annyira kihegyezett a dolog, hogy nem is kaphat forgalmit, de nem is közútra szánják. Az Aston Martin GT4 homológ versenymotorjának 507 lóerős változata dolgozik benne, ezzel pedig a valaha volt legerősebb V8-as Vantage lett. Állítható versenyfutóművet, középen felfogatott, így pillanatok alatt lecserélhető 19 colos felniket kap, amiken Michelin Pilot Cup 2 abroncsok feszülnek, míg belül egy versenyautótól szokatlan felszereltséget kap. Na jó, azért itt is leginkább karbon és alcantara borítású elemek vannak, no meg FIA homológ bukócső a miheztartás végett.