Fullos Daciát egy normál Lada Vesta áráért?
Árversenyben a Lada Vesta, avagy ezt kínálják mások 3,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot dobbantott a Lada Vesta kishazánkban, a nosztalgia övezte márkát megrohanták a vásárlók, vitték a fullos Vestákat. De vajon mit kaphatnak a pénzükért azok, akik csak egy normál Vesta árát szánják új autóra?
Jól mutatja, mennyire várták sokan a Lada legmodernebb autójának érkezését Magyarországon, hogy az első eladott példányt új tulajdonosa vakon rendelte. Emellett a Lada Vestából összesen 20 darab kelt el rögtön az első héten. Tavaly a várttal szemben több fogyott új Ladából, meglépték az ezres eladott darabszámot, így látható, hogy még a magyar képviselet sem számított ekkora érdeklődésre. A Vesta ígéretes, jobban, mint a már próbált Granta és Kalina, árával mégis akadnak kihívók, nem is akármilyenek. A Vesta három felszereltségben érkezett hazánkba, Standard, Comfort és Lux kivitelben, utóbbihoz akár robotizált automata váltó is kérhető. A Vestát úgy lőtték be, hogy a bűvös 3 milliós árhatár alatt kezdődjön, igaz, csupán 1000 forinttal, de mégis csak 2-essel kezdődik az ára, ami sokaknak meglehetősen csábító. Ugyanakkor ezért a pénzért igencsak gyér a felszereltség, így érdemes eggyel feljebb, a 3 499 000 forintnál induló Comfort felszereltséget nézni alapként, mivel itt kapunk olyan felszereltséget, mint máshol a legalján, persze még ez az ár is igencsak kedvező.
Lada Vesta és kategóriatársai - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Citroën C-Elysée | 4419 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |
Dacia Logan | 4358 | 1733 | 1517 | 2635 | 510 |
Fiat Tipo | 4532 | 1792 | 1497 | 2636 | 520 |
Lada Vesta | 4410 | 1764 | 1497 | 2635 | 480 |
Peugeot 301 | 4442 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |
Ugyanakkor első körben a magyar képviselethez csak a közel 3,9 milliótól induló majdnem teljesen felszerelt Lux érkezett, ez a vásárlókat annyira nem zavarja, ahogy az első heti eladásokból megtudhattuk, ez is jól fogyott raktárról. Ennyiért már szép a választék az új- és használtautó-piacon is, van, aki erősen alá is licitál, komolyabb felszereltséggel. Először is nézzük, mit ad a Vesta, és mi az, amiről nem mondunk le más márkáknál sem. A Comfort felszereltség már állítható magasságú ülést, automata fényszórókapcsolást, fűthető üléseket ad, de ami nélkül már sok autós nem lenne meg, az a klíma. Igaz, csak manuális, de annyi már bőven elég, hogy ne főjünk meg odabent nyáron sem. Van még kormányról vezérelhető rádió, hármat villantó komfortindex és távirányítós központi zár is. Ami már a maximális kényelmet tetézi egy Ladában, az a négy irányban állítható kormány, a tempomat és a tolatóradar, de van riasztó is, mindez a Comfort szintű Vestában éppen 3,5 millió alatt. Ennyi már csak elég, persze ott vannak az alapjellemzők is, mint a 480 literes csomagtér és a bőséges hátsó lábteret is adó 2635 milliméteres tengelytáv. Hogy kik az esélyes konkurensek?
A méretből nem adtunk lejjebb, így hiába ad nagy kedvezményeket a Suzuki, sem a Baleno, sem pedig az új Ignis nem fért be a sorba. A franciáknál a Peugeot 301/Citroën C-Elysée páros lehetne ellenfele, a két szedán viszont egyaránt 3 645 000 forintnál kezdődik, alapáron adnak klímát, ISOFIX gyerekülés rögzítési pontokat és távirányítós központi zárat, kormányuk csak magasságban állítható és a parkolóradar, valamint a tempomat is kimarad ezért az árért. Ezzel a franciák igaz stílusosabb autókat adnak, de szerényebb felszereltséggel, drágábban, így nem igazi vetélytársak. Az új Tipo viszont már ígéretes, az olaszok híres (vagy hírhedt?) típusnevét visszahozó modell szedán kivitele érkezett elsőként. A Tipo rálicitál ugyan a Vestára több mint 200 ezer forinttal, csomagtere 40 literrel bővebb, a Vesta Comforthoz kínált legtöbb felszereltséget adja, tempomaton és tolatóradaron kívül, ugyanakkor egy fokkal komolyabb autónak mutatkozik. Persze ez az ár az 1,4-es, tesztünkben kicsit kevésnek érződő szívómotorral értendő.
Lada Vesta és kategóriatársai - műszaki adatok
Dacia Logan 1.5 dCi | Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 82 | Fiat Tipo 1.4 | Lada Vesta 1.6L | Peugeot 301 1.2 VTi | |
Üzemanyag | Dízel | Benzin | |||
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1461 | 1199 | 1368 | 1596 | 1199 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90 (4000) | 82(5750) | 95(6000) | 106 (5800) | 72 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (1750) | 148 (4200) | 127 (4500) | 148(4200) | 110 (3000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,8 | 12,9 | 11,5 | 11,2 | 15,9 |
Végsebesség [km/h] | 173 | 169 | 185 | 175 | 160 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 3,6 | 4,8 | 5,7 | 6,9 | 5,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 93 | 110 | 133 | 138 | 114 |
Saját tömeg [kg] | 1155 | 980 | 1150 | 1230 | 980 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1590 | 1470 | 1650 | 1670 | 1459 |
Egyértelműen a Dacia lehet a legfőbb problémája a Lada Vestának, a milliméterre azonos tengelytávú Logan 2 millió forint alatt kezdődik, így tulajdonképpen bőségesen konfigurálhatjuk a Renault olcsó márkájának kis szedánját. Tulajdonképpen a csúcsfelszereltségű Arctic is belefér a 3,5 milliós határba, ráadásul a már sokszor bizonyított 1,5 literes dízelmotor már erősebb, 90 lóerős kivitelével is. A Vestához csak 1,6-os szívó benzines motor érhető el, így a Daciát ezzel a motorral nem sportszerű versenybe küldeni. Szívómotor csak az 1,0 literes 75 lóerős érhető el a Logannél, ami gyengébb a Lada 1,6-osánál, a turbóktól félőknek viszont csak ez van. Erre valószínűleg sokan mondanák azt, hogy kevés, mégis a Logan még ezzel is teljesen tűrhetően mozog. Ha nyitottak vagyunk a modern, turbós motorok iránt, akkor van választék a Daciánál, bármelyik egység belefér az árba. Tulajdonképpen nehezen tudjuk elkölteni a 3,5 millió forintunkat náluk, egy tolatóradarral és kamerával, navigációs érintőkijelzős fejegységgel, tempomattal és hátsó elektromos ablakokkal felszerelt Logan is megáll alatta. Mondunk szebbet, a frissített Logan MCV, tehát a kombi, ráadásul annak Outdoor, amolyan Audi allroad-osan körbeműanyagozott, közel teljes felszereltségű legmagasabb kivitele jelenleg még a Logannál is olcsóbb, pontosan 3 409 000 forint, metálfény nélkül, de azt a Ladához sem kértünk.
Lada Vesta és kategóriatársai - alapárak
Motor | Felszereltségi szint | Alapár[Ft] | |
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 82 | Benzin | Collection | 3 645 000 |
Dacia Logan 1.5 dCi 90LE | Dízel | Arctic | 3 199 000 |
Fiat Tipo 1.4 16V | Benzin | 1.4 16V | 3 705 000 |
Lada Vesta | Benzin | Comfort | 3 499 000 |
Peugeot 301 | Benzin | Active | 3 645 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi* | Dízel | Technology | 3 299 000 |
Opel Astra J Sport Tourer 1.4* | Benzin | Enjoy | 3 390 000 |
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi* | Dízel | Business | 3 299 000 |
Érdemes körülnézni a használtautó-piacon is, a kiírt keretért akár az új autók ütőkártyáját, a garanciát is megkaphatjuk, 1-2 éves modelleknél. Természetesen itt sem mondtunk le a helykínálatról, így a legfeljebb kétéves autók között leginkább a kombik rúghatnak labdába. Itt már olyan modellekről beszélhetünk, mint a Renault Megane Grandtour, a Ford Focus Kombi, vagy az Opel Astra J Sports Tourer. A francia a legolcsóbb, 3,299 millióért még éppen garanciális, persze csak pár hónapig, a 2015-ös kombi órája pedig csak 43 200 kilométernél jár. Igaz, ez évi több mint 20 000 km-es futást jelent, de 100 ezer forinttal magasabb áron kínálják a tízezerrel kevesebbet futott Opel Astrát. Ezek már komolyabb autók, persze nem újak, így sokaknál szóba sem jönnek, pedig ennyiért szinte ugyanazokat az extrákat kínálják, ráadásul egy kategóriával nagyobbak. A Lada Vesta ígéretesen kezdett itthon és egy fokkal komolyabb, masszívabb megjelenésű autó, mint a Dacia Logan. Sokaknál ez, valamint a régről kellemesebb emlékeket idéző márkanév nagyban hozzájárulhat a választásához. Kíváncsian várjuk az első tesztautót, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy aki vakon rendelt, az jól döntött-e.
Érdekes, majdnem 7 évig volt franciám (benzinesben) de HDi motorral szerelt forumozók nem panaszkodtak a „kisebbik” diesel miatt, pedig nem egy 400e+km futással használta és nem taxiüzemben. (bár igaz, hogy előtte abba a karosszériába is a 2.0 HDi-t szerelték kezdetekben (Xsara Picasso))
Milan, nem a helyesírásra gondoltam amit írtam. Máskülönben a magyar nem az anyanyelvem így …
Ami a csavart illeti mellékes hogy melyik, lényeg hogy a gyár tapasztalata /hibajelenségek/ miatt
hívta vissza az autókat.
Nem – csak – a kinézet alapján döntöm el, hogy melyik a jobb autó. De első mindenképpen a kinézet, hiszen ha autót veszek, akkor amelyik nem tetszik, az ki is esett a lehetséges választások közül. Ha pénzt adok valamiért, az a minimum, hogy tetszen ránézésre. Olyan ez, mint a nőknél, aki nem tetszik 5 méterről, ahhoz nem fogok odamenni beszélgetni, pedig lehet, hogy okos, ügyes, szorgalmasan főz, mosogat, sőt lehet másban is jó 🙂
Amelyikek tetszenek, azok közül kell aztán kiválasztani a legjobbat.
Azt mégegyszer elmondom, nem az a kérdés melyik a jobb autó, hanem az, hogy amennyivel jobb a Lada megéri-e a felárat. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie a saját pénztárcája szerint.
Azért érdemes lenne kicsit utánaolvasni a teszteknek több oldalon is, mert azokból pár dolog világos lesz. Pl.: „… ha a platform közös is, maga a ráépülő autó más….” vagy „…. ami a belső kivitel illeti…… : korrekt” és „… a motor kultúrált…” továbbá ” …. a Lada a Vestával szintet lépett ……. teljesen lecserélte a műszaki alapokat….” valamint ” …. kidolgozottságban lehagyja a Daciat….”.
A beszállítók kérdése annál azért kicsit bonyolultabb, mint az egyszerű ember gondolja. Nekem volt szerencsém egy VIP látogatáson járni az Audi gyárban. Szakmám miatt elsősorban a gyár informatikai rendszereit mutatták be nekünk, de azért egy-két órára a gyártásba is betekintettünk. A csoport egyik tagja megkérdezte, hogy mennyi a hazai beszállítók aránya. A válasz az volt, hogy ez 10 % alatt van. Szóval ahol 60% a hazai beszállító, az óriási dolog (pláne, ha felviszik 80%-ra), még akkor is, ha a gyártott alkatrészek egy része külföldi licence alapú.
Az is igaz, hogy az Audinál azért sem nagyon tud emelkedni a magyar beszállítók aránya, mert az Audi egy, a saját rendszerével együttműködő informatikai rendszert vár el a beszállítóktól, amit egy magyar kis- és/vagy középvállalkozás nem nagyon tud finanszírozni (de ebbe már nem mennék bele).
Na akkor leírom hosszabban a teória gyártóknak és okvetetlenkedőknek.
Az autó új kora óta lízingelve van. Renault márka-szervízbe hordjuk mindig , ha kell, meg kéri a kompúter, vagy van vmi, nem a sarki lakatoshoz. Amúgy van ezekben a motorokban egy másodlagos olajszűrő, ami egy rács egy furatban, amit nem lehet tisztítani ha jól tudom. Na mármost ha betartod a 20ezres ciklust akkor az lehet hogy 100ezerre el is tömődik, pláne városi használat mellet, nemde?
De látom a legnagyobb Renault fanoknak rögtön az a reflexük ha vmi gebasz van hogy bezzeg a júzer, meg a kókler szerelő. Aha, egyre hitelesebbek vagytok srácok 😉
Igen felrobbant a főnök alatt, nem én találtam ki. Gondolom gombafelhő meg lángoszlop nem volt, csak egy pukk. Ennek ellenére igaz a sztori.
Amúgy ti mesélitek hogy felezni kell, meg harmadolni a gyár ciklust, azért ez nem semmi lássuk be.
Meg azt is hogy aki irodában melózik az nem ilyenekkel fog foglalkozni, mert nem az a dolga hogy aggódjon a cége lízingelt autójának a típushibái miatt. Amúgy télleg nincs benne 100e km. De nem 100 ezrenként cserélünk benne olajat oké Milán? Nem tudom ezt honnan vetted.
Ennyi a helyzó.
Megnézel egy olajszűrőt alulról (nem a betétes, más néven cartridge szűrőket) belül a közepén fogsz látni egy kis rugós szerkezetet, az a megkerülő szelep. Oldalt a kis lyukak alatt pedig szokott lenni a visszacsapó szelep ami a szűrőből az olaj visszafolyását akadályozza meg az olyan autóknál, ahol úgy van elhelyezve a szűrő, hogy vissza tud folyni belőle álló helyzetben az olaj az olajteknőbe. Ez pl nem mindegyikben van. A cartridge típusúnál is kell lennie megkerülő szelepnek (bypass valve) de itt ez a blokkban van. Én még nem láttam olyat, hogy ne lenne ilyen, ettől függetlenül lehet, hogy létezik. Már csak azért is kell és kicsit furcsállom, hogy ne lenne mert az a legnagyobb baj, ha a motor nem kap olajat. Még az is sokkal kisebb probléma, ha esetenként szűretlenül kapja. És a szivattyút is terheli, ha eltömődik a szűrő, az is károsodhat, mert vagy jobban terheli a szerkezetét feleslegesen, vagy ott is a nyomáskorlátozó kinyit és elmegy arra az olajnyomás ami szintén nem jó mert a motor megint csak kenés nélkül marad. Ezek a megkerülő szelepek egyébként viszonylag alacsony nyomáson nyitnak, olyan 1 bar körül. Sőt, bizonyos üzemállapotban is nyitnak, amikor pl hidegben sűrű az olaj és emiatt megnő az átfolyás ellenállása és nehezebben folyna át a papírbetéten az olaj.
Ha tudsz mondani típust utánanézek ennek a Lancia-nak, kíváncsi vagyok rá.
Továbbra is várom a választ a kérdésre.
A fémházas szűrőknél a szűrőben van. Ne keverd össze a nyomáskorlátozó szeleppel.
A megállapításod minden turbós motorra igaz, mármint célszerű rövidíteni (ésszel használva felezni) a csereperiódust.
Azért írtam a „csak”-t a felár elé, mert nézd meg, alapból egy benzines és egy diesel között a felár lassan az egymillió forint körüli értékeket nyaldossa. Így ez a 400e forint már sokkal barátibb érték, magyarul hamarabb kiautózható. Az, hogy mennyivel, csak a vásárlón múlik, ha én most keresnék magamnak egy sedan formájú autót 4millió körül, akkor lehet megvennem a HDi CEllysée-t. Sokkal inkább, mint egy 105LE szívó Ladát.
Bizony vannak „gyöngyszemek” az írások között, felrobban, hibás szerelés meg miegymás. Legjobbak az
orosz fóbiás hozzászólásai. Netán ő szereli a szűrőt , előtte nem olajozza meg a tömítést ..és gondolom
profi létére addig nyomná míg elfolyik az össz olaj .
Akkor cserélhetné még a főtengely csapágy rögzítő csavarjait is mint a Kia /igaz hogy ott gyenge anyagból készült csavarok miatt hívták be az autókat./
12-ő nem kell sokat „agyalni” azon hogy akár verseny vagy utcai de a Vesta is OROSZ autó !!
Az olajzásnál mindig van egy megkerülő szelep ami a szűrő hibájakor kinyit és átengedi az olajat a szűrőt megkerülve. Szűrővel leginkább olyan hiba lehet, hogy rosszul szerelik fel és a tömítések mellett elfolyik az olaj és azért megy el az olajnyomás. Felrobbanni nem tud, főleg nem attól kb 5 bar nyomástól amit kap.
A karbantartás meg úgy működik, hogy aki lízingbe adja az autókat profitból él, sok esetben ő maga fogja végezni a szervizeket ki tudja hogyan. 1.5 dci-ből több millió fut az utakon, nyilván több meghibásodott is lesz belőle.
2.2 d4d.
Jó ez a maszatolós sztorizás.
Persze bárhol lehet rossz típúst találni, vagy példát.
Még a Toyotánál is.
Ezek eddi a részigazságok.
ÉS igen ez a megbízhatatalanság, pontosan az 1.5-ös típúshoz !!!! tartoznak, a típús hibája.
A karbantartás pedig úgy működik egy lízingelt autónál, ha olajcsere van, akkor megy a szervízbe cserére.
Dehát ennek a típúsnak a nyűgjeivel tisztában vagy, hiszen fan vagy, a karbantartás pedig követi a gyár által előírtakat, szóval erről ennyit.
Ez annyira talán nem offtopic. De pl Daciaban ez az általad említett csapágy probléma pl egyáltalán nincs.
Offtopic. Bárhol lehet rossz típust, vagy rossz példát találni. Akár még a megbízhatóság etalonjának számító Toyotánál is. És egyáltalán nem biztos, hogy ezek a meghibásodások mindig a típus hibájából erednek, legyen az bármilyen gyártmány. Szerintem legtöbbször karbantartásra visszavezethető.
Na jah. Aminek a terveit nyilván lopták valahonnan. Meg lehet kicsit átalakítva fegyvergyártáshoz használták, náluk sosem lehet tudni. 🙂 Bármiből képessek puskát, tankot, atomtengeralattjárót, vagy olyan dolgot csinálni amivel embereket lehet ölni meg népeket, nemzeteket, országokat terrorizálni.
Offtopic.
Zárójelben jegyezném meg hogy a céges Lízingelt 1.5 Dci Fluenzában felrobbant az olajszűrő. Még nem érte el a 100e-t.
Ez nooormális?
Azt se feledhük ugye hogy ez az a moci amiben 150e-nél főtengely csúszócsapágyat köll cserélni ha azt akarjuk hogy meg is érkezzünk oda ahova elindulunk.
Van arról hír, hogy mikorra tervezik a kombit?
És ne terelj, a kérdésre még mindig nem válaszoltál. Azon agyalj, ne a trollkodáson.
Okoska szerinted mennyi közös van egy utcai autó és egy bármilyen versenyautó közt? Az N csoportos rallyt leszámítva nem sok. Az, hogy a Vesta a wtcc-ben hogyan teljesít, annak semmi köze nincs az utcai autókhoz. Az összes hasonlóság kb a formája. Ami meg az oroszokat illeti, ha annyira szereted őket, költözz oda.
12-ö az ami orosz azt mind útálod és badarságokat írsz..kocka ladát modernizálják…szerintem a szóban
lévő autó már nem épp kockás !
És ha halottál volna Micheliszről akkor azt is tudhatnák hogy a Ladák bizony jól megszorongatják a szerinted elavult motoraik-kal…
Te kinézet alapján döntöd el melyik a jobb? Nem hinném, hogy ez túl bölcs dolog lenne. Kár tovább ragozni a dolgot ez az autó a valóságban kb egy Logan szintjét hozza műszakilag, de a motorok szempontjából még azt sem. És drágább. Persze ettől még nem feltétlenül rossz autó de továbbra is az a véleményem hogy 500 ezerrel drágább mint amennyit ér.
Ami a beszállítókat illeti, nyilván nem európai gyárakból fognak alkatrészeket oda szállítani több ezer km messze, hanem helyben szeretnék legyártani, hiszen a profitjuk múlhat rajta. Na ez az az 60%. De ez nem azt jelenti, hogy azok orosz tervezésű alkatrészek. Ebben az autóban a jelenlegi motort leszámítva semmi sem orosz tervezés. És a motort is át kellett tervezni, hogy egyáltalán tudja teljesíteni az európai követelményeket. Talán azért maradhatott meg, hogy a már elkészült gyártósort ne kelljen kidobni, ezzel is nagy eséllyel spórolnak.
De ez nem modernség, hanem kinézet. Ne keverjük össze a két dolgot, semmi köze a technikához amitől modern lesz egy autó vagy sem. Az orosz motor meg megy szépen a kukába és megy bele a konszern Nissan eredetű H motor ami minden Renault/Dacia modellben már benne van.
Attól modernebb, hogy a Dacia régebbi tervezés, ahogy mondani szokták, elfáradt a forma (igaz új korában sem tűnt frissnek). A Lada meg most jelent meg, az oroszoknál tavaly, vagy tavalyelőtt, de mindenképpen évekkel frissebb, mint a Dacia. A Vestat egy neves tervező tervezte, egyszerűen csak rá kell nézni a két autóra, mindenki látja a különbséget. Azt hiszen ez ugye nem is vitás, hiszen nem az a kérdés, hogy melyik a szebb, jobb, hiszen a Lada az. A kérdés az, hogy megéri-e amennyivel többe kerül. ez meg mindenkinek a saját pénztárcája dönti el.
Igaz, hogy a Ladában a futómű és a váltó francia származék, de nagyon sok saját alkatrészt is használnak, hiszen a beszállítók 60%-a orosz. Ezt szeretnék a jövőben 80%-ra felvinni. A Vesta motorja vadonatúj, nem használták a Renault motorjait, hanem a Lada saját motort fejlesztett.
És pontosan ez igaz a Dáciára is!
A padlólemez a lényeg. A „spórolás” azt jelenti, hogy egyedül nem lenne pénze kifejleszteni egy olyan platformot ami pl átmegy törésteszteken. Még nagyobb, önálló K+F-fel rendelkező márkák (Pl Volvo) is inkább eladták a személyautó részleget, mert a Ford csoport már elég nagy volt ahhoz hogy gazdaságosan fejlesszen.
A Lada 30 éves elmaradással bírt az autóiparban. A 20 éve még legmodernebbnek számító platformok is elégtelenek manapság (nézd meg az Audi A4 eredményét [url]http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/audi/a4/15458[/url]), a Lada akkor sem volt a korszerű, mekkora most a lemaradása.
Gondolod hogy most sima spórolásból veszik át a fényévekkel modernebb Dacia Logan platformot? Már ez is hatalmas szintugrás a Ladának.
1 motor nem azért mert az valami szupermegbízható lenne (a régiek sem voltak azok), hanem mert nincs több nekik, és ez annyira eltér a normális nyugati motoroktól, hogy találnak valamit amivel a többi gyártót megszívathatják.
És, hogy minden amit az oroszok csinálnak rossz? Ez pontosan így igaz. Aminek nincs köze a fegyverekhez vagy a hadsereghez az egy kalap sz@rt se ér. Ez a Lada sem az ő érdemük. Ha rajtuk múlik még mindig a kockaladát modernizálják.
Akkor menj aztán imádd őket. Azokat akik évtizedekre tönkre vágták az országot. Hajrá.
Ami meg a francia autókat illeti, hidd el volt nem is egy és érdekes nekem soha nem volt semmi bajom velük ellenben azoknak akik egybites amőba módjára nekiesnek kalapáccsal mert azt hiszik értenek hozzá. Érdekes módon nekem soha nem rohadt le egyik sem, nem költöttem rá milliókat sem és úgy, hogy nem 2 évig használom őket.
Szerintem te nézzél körül a világban. Meg néha azt is nézd meg miket írogatsz. Nem szégyen utánanézni dolgoknak ám. És továbbra is várom a listát amit véletlenül elfelejtettél, mivel ahogy látom te is inkább a jó öreg francia fikázást vetted inkább elő mint védekezés, hogy miért is korszerűbb a Lada mint bármelyik aktuális Dacia.
E országban még nagyon érződik az orosz „ellenszenv”..minden ami orosz az rossz !!
Sokan dicsérik a Renault és azok „változatait” közben nem is volt francia autójuk, netán
mint nekem, tapasztalatuk azokkal. Például az Espace volt életem legrosszabb autója.
Az elektromosság- gal állandó bajok, de a dizel adagolója is bő fél milliómba került !!
Két éves korában, szivárgott az olaj a kuplung főhengeréből..nem lehetett csak a gumi
gyűrűt cserélni vagy magát a hengert hengert hanem 160 ezerért kpl. az egész szettet!
Padlólemez…12-ő…nézzél szét a VW világában /csak/, hány autó van azonos „padlón”
vagy a PSA koncern-nél….
És abban meg szerintem inkább reménykedjen mindenki aki ilyen autót vesz, hogy legyen benne minél több konszern azonos alkatrész és még csak véletlenül se legyen benne túl sok egyedi orosz tervezés, mert majd lehet jóval drágábban hozatni hozzá bármit is, nem lehet a tonnaszámra gyártott Renault legot megvenni hozzá.
Egy felsorolást szeretnék látni ami így kezdődik. Modernebb mert: Pl jobb a töréstesztje (ezt ugye nem tudjuk), korszerűbb a motorja (ez meg ugye nem igaz), a csatolt lengőkaros futómű helyett valami komolyabb van alatta (ez sem igaz ugye mert ez pl tök ugyanaz mindkettőben), stbstb. Ebben az autóban az ég világon semmilyen új fejlesztés nincs bármelyik Renault vagy Dacia modellel szemben. Konszern elemekből van felépítva a motort kivéve, de ahogy olvastam az sem marad sokáig. Az egyetlen dolog amire az alábbi kijelentést alapozzátok az a formavilága, ami meg ízlés kérdése inkább, de legfőképp az, hogy ilyet még nem nagyon látni az utakon ellenben a Daciakkal.
Egyébként sincs igazad mert a padlólemez baromi sok mindent meghatároz. Milyen futóművet lehet alá tenni, mennyire lesz merev és biztonságos, milyen motorok férnek bele stbstb. Szerintem pontosan ezektől függ elég nagy részben, hogy mennyire tud modern lenni valami.
Ugyanazokból az alkatrészekből van összelegozva egy öregebb motorral. Miért is modernebb?
Az hogy mitől modernebb nem a padlólemez határozza meg. Sok más gyár is spórolás szempontjából azonos
alapra/lemezre épít több autót. Vagy mint Mofli írta..1 motor, 1 de jó, nem sok változat és millió féle alkatrész.
Próbáljanak csak /például/ a hazainak mondott Suzuki Swifthez tengely-/fél/csuklót keresni netán még ABS-es az alkatrészkereskedők is bekérik a régit mert katalógusuk szerint nem tudják azonosítani !!
Mitől is modernebb? Ugyanaz a padlólemez, nagyjából ugyanaz a futómű, ugyanaz a váltó és van benne egy öregebb motor…..
Írják vakon..ismeretlenül pedig valamikor mindenki esküdözött a Ladákra így csak ismerik …netán ha még
kísérik a mostani versenypályákon elért sikereket akkor ? És elvégre ennyi pénzért jó felszerelt autót…
remélhető hogy megbízható és az alkatrészek sem drágák
alap renault megane grand coupe 1,6 3990e ft… láncos nissan motorral….. miről beszélünk…
A Vesta kicsit emlékeztet a régi Merkúros időkre: választható 1 féle motor… Ezen kívül külsőleg azokkal a kesze-kusza horpasztásokkal az oldalán olyan kínai autós beütése van. A Daciában viszont elérhetőek a legmodernebb motorok, külsőleg is emészthetőbb forma, ráadásul elfogadható áron, nincs kérdés melyik a befutó.
A Lada sokkal modernebb autó, mint a Dacia. Nekem ránézésre is egyértelműen jobban tetszik a Lada Vesta. Persze ez egyéni ízlés kérdése. Nálam egyértelmű, hogy a Vestát választanám. A francia páros sem rossz, de drágább és gyengébb felszereltségű. Új autót használttal nem szabad hasonlítani. Abból sok okosság, de sok hülyeség is kijöhet. El kell dönteni, hogy új autót, vagy használtat szeretnék, aztán kell csak hasonlítgatni.
A hahu-n érdemes tájékozódni, de ha komolyabb a szándék, akkor inkább a szalonokba kell mneii. Sokszor szerepel az ár mellett a „feltételekkel” felirat. Nekem pl. az lett volna a feltétel a kedvezőbb árhoz, hogy vagy vegyek legalább 12 autót vagy legyek egyház vagy őstermelő. Egyik sem voltam, így nem kaptam meg a feltüntetett árat. De ez minden márkánál másként van.
+1 szavazat a modellváltás előtti CElysée-re. De ha már lúd, legyen kövér: gázolajosban alig van felára az erősebbik benzineshez képest, 4millió forint. HaHu-n böngészve van ahol ennyiért már metál fénnyel együtt adják.
Gumija átlagméretű/olcsó, 1000-1100kg önsúly, egész pofás, a HDi meg örökélet+3 nap, átlag 2 literrel eszik kevesebbet mint a VTi benzines és a felár „csak” félmillió.
azért a vesta meg logan eléggé másdimenzó design ügyileg. a logan ilyen 10 évvel ezelőtti ladának felel meg, akinek persze ez nem fontos az jól járhat a dákóval, de mégjobban egy 10 éves használt gépnek, 1.2-1.3 milláért (a logan feléért) főleg szívóban, főleg franciában (pl. egy megane) elnyűhetetlen, ha nem csimpánzok használták.
A 301/C-elysee párosból most van készletkisöprés mert jön a facelift tavasszal!
Ez azt jelenti, hogy 3.7 millióértért már az 1.6-os VTi motorosokat dobják az emberekhez, tolatóradarral tempomattal stb.
A 301/C-elysee párosból most van készletkisöprés mert jön a facelift tavasszal!
Ez azt jelenti, hogy 3.7 millióért ért már az 1.6-os VTi motorosokat dobják az emberekhez, tolatóradarral tempomattal.
A táblázatban a Peugeot 301 1.2 VTi fogyasztási adata nyilvánvalóan elírás: 5,2 l/100 km a helyes adat (114-es CO2 mellett nem is lehet 7,9!).
Én úgy tudom a Citroen-Peugeot 1.2es motorja 3 hengeres nem 4.
ismeretlenül biztosan nem vennék semmilyen autót sem. A Ladának az a nimbusza, h egyszerű, de könnyen, olcsón javítható, meg egy elpusztíthattalan kocsi már nem igaz, mert a technikája hasonló a nyugatiakéhoz, így ezek a vélt előnyök sincsenek már.