9570 forintért, nem túl egyszerűen kaphatunk szürke rendszámot
Kicsit nehézkesen és nem is olcsón igényelhető a kerékpártartókra való szürke rendszám
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
E hó elejétől igényelhető a kerékpártartók számára kitalált harmadik rendszám. Igényléséhez azonban műszaki szemle kell, ami idő és pénz, ahogyan a rendszám kiváltása is.
Végre nem kell vacakolni kerékpárszállítás során a rendszámmal, ami elvileg nem vehető le az autóról, ám akkor is látszódnia kell, ha hátsó bringatartót használunk. Az ellentmondást a szürke alapú harmadik rendszám oldja meg, ami e hónaptól igényelhető, a megszokott helyen, a járási hivatalok kormányablakaiban. Igen ám, de az igénylés csak akkor lehetséges, ha előtte autónkat műszaki szemlére visszük - derül ki belügyminisztériumi forrásból. “A rendszám igénylését meg kell előznie egy szemlének, amely olyan, mint a műszaki vizsga, csak annál sokkal egyszerűbb. Azt állapítják meg a szemlén, hogy az a kerékpárszállító eszköz, melyet a gépkocsira kívánnak szerelni, alkalmas-e arra, hogy kiadják rá a harmadik szürke rendszámot” – mondta az InfoRádiónak Szalay László Imre, a Belügyminisztérium szakreferense. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tulajdonosnak vagy az üzembentartónak be kell jelentkeznie a megszokott műszaki vizsgaállomásokra, el kell vinnie az autót, rászerelve a kerékpártartóval. Ott rövid szemrevételezéssel és fényképezéssel elvégzik a vizsgálatot, és erről kiállítanak egy műszaki adatlapot, majd ezzel lehet elmenni a járási hivatal okmányirodájába, a kormányablakba, és ott lehet igényelni a rendszámot. A kerékpártartót nem azonosítják, így egy tartóval akárhány autóra kiválthatjuk a harmadik rendszámot. Igaz, minden egyes alkalommal fizetnünk kell érte.
A szemle 1770 forintba kerül, pont a tizede egy műszaki vizsga árának. A szürke rendszám beszerzésének további költsége a rendszám díja, ez 5500 forint (egyetlen tábláért), és van egy 2300 forintos díj, ami a rendszám nyilvántartásba vételének, forgalmiba bejegyzésének a költségeit fedezi.
Összesen 9570 forintba kerül a harmadik rendszám.
Az új azonosítónak nincs időkorlátja, addig érvényes, ameddig az autó rendszáma érvényes. Kiváltásához az autónk szélvédőjére ragasztott rendszám-hitelesítő matricát számát is be kell diktálni, ha pedig elveszítjük, akárhány alkalommal kiválthatjuk - ha fizetünk érte.
Nem vagyok érintett, mert nem szállítok biciklit, nem is tervezem, de ez egy óriási baromság így. Semmi értelme, újabb példa a bürokráciáról és a pénzlehúzásról. Első kérdésem, hogy a rendszámot kifejezetten ahhoz az 1 db bicajszállító szerkezethez adják, amivel valaki szemlére viszi? Valahova beírják ezt, hogy X rendszám X gyári számú(?) bicajtartóhoz? Ha valaki új bicaj szállítót vesz új szemle kell? Ha nem akkor először is minek? Gondolom ilyen szerkezetet senki nem otthon fabrikál, akkor annyi kellene, hogy amit kereskedelmi forgalomba hoznak, az feleljen meg a szabályoknak és kész. Az ehhez kapott doksira meg adják ki a szürke rendszámot. Ennyi lenne!!
Olyan ez, mint amikor a kazánomhoz előre gyártott, a boltban kapható fém kéményt szereltek, de külön el kellett mennem a kéményseprőkhöz engedélyért (és 12.500 Ft-ért).