Lamborghini hatású villanyautó 4 ajtóval és 600 km hatótávval

Minden fontos adatával és teljes alakos képekkel az Elextra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Retteghet a Tesla, mert itt az Elextra? Még nem tudjuk, de az biztos, hogy utóbbi is felettébb ígéretes.


Hiába olyan az Elextra első modellje, mint egy négyajtós Lamborghini Aventador, a cég nem tartja az említett és mintául vett modellt legfőbb konkurensüknek. A fő vetélytársnak ugyanis egyértelműen a Tesla Model S-t tartják, s arra leginkább autójuk hatótávjával kívánnak licitálni. Hiába ad ugyanis a Tesla Model S 100D akár 632 kilométeres NEDC ciklus szerinti hatótávot, az Elextra 100 km/órás tempó mellett ígér 600 kilométert, míg ilyen tempónál a Tesla csak 507-539 kilométer hatótávval kecsegtet.
Hirdetés

Konstans sebesség mellett persze nehéz összevetni az autókat, s legyen akármennyire támadott is az NEDC ciklus, legalább egy mérési mód, ami által valósan összevethetők az autók. Az Elextra egyébként teljesítményével sem szégyenkezhet: tengelyenkénti villanymotorjai 680 lóerő összteljesítményt adnak, az így összkerékhajtású gép 2,3 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, végsebessége 250 km/órában korlátozott - legalábbis a gyáriak ezeket a számokat ígérik.
Miként arról már írtunk az Elextra autóit Stuttgart mellett kézzel fogják építeni - évi 100 példányban. Nem kizárt, hogy a manufakturális gyártás már idén elindulhat, ám valószínűbb, hogy tovább kell várnunk a különleges négyajtós kupéra, hiszen év elején még befektetőket kerestek a terv megvalósításához, azaz egyelőre mind a hatótáv, mint a menetdinamika kapcsán csupán kalkuláltak, nem pedig valós körülmények között mértek az értékek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:26
    Permalink

    Nem értem miért kéne rettegnie a Teslának. Tök más célközönséget irányoz meg a két cég. Évi 100 db, kézzel készítés, nyilván vmi eszement áron fogja adni milliárdosok számára, márha az egészből lesz egyáltalán vmi. Ezzel szemben a Tesla népautót készít ami a Model 3-mal fog igazán megvalósulni, és itt most különösen az árra gondolok.

Vélemény, hozzászólás?