Vajon melyik modell a legkevésbé környezetpusztító?
Listán a 12 leginkább környezetbarát autó, nincs köztük Tesla
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az amerikai összeállítás szerint a 12 legkevésbé környezetpusztító modell listáján csakis hibrid és elektromos modellek sorakoznak. Dobogós a hibrid Toyota Prius.
Tessék kapaszkodni, tisztább a normál Prius, mint a Plug-in!
Bár az Egyesült Államok a pickupok és a benzinfalók őshazája, ott is egyre többen gondolják úgy, hogy mégiscsak jó volna a környezetre és a jövőre gondolni. Autóválasztásukat segítendő az American Council for an Energy Efficient Economy, azaz az "Amerikai tanács az energiahatékony gazdaságért" nevű szervezet évről évre pontozza az autókat. Két fontos szám is létezik, az egyik a "zöldségi faktor", azaz a Green Score, mely minél nagyobb, annál jobb, de a környezetpusztítási index (Environmental Damage Index) sem mellékes. A két fontos mutató alapján összességében a Hyundai Ioniq Electric találtatott a leginkább környezetbarátnak, ugyanúgy 64 Green Score-t mutat fel, ahogyan a BMW i3 is, környezetpusztítási indexben viszont jobb a Hyundai, mint a BMW.
Az amerikai összeállítás szerint a Hyundai Ioniq Electric károsítja legkevésbé a környezetet
A top 12 modell két fontos arányszámait táblázatunk mutatja, de kiemelendő és meglepő lehet, hogy egyetlen Tesla sem jutott a tucatnyi leginkább környezetbarát autó közé, illetve az is, hogy a hagyományos, lítium-ion helyett NiMH akkumulátorral szerelt Toyota Prius kevésbé környezetkárosító, mint konnektoros társa. Itthon melyik is kap zöld rendszámot? Naná, hogy az ugyan hosszabb helyi emissziómentes hatótávra képes Plug-in, ami azonban teljes életciklusa alatt környezetpusztítóbb, ahogyan az összes Tesla, illetve a plug-in SUV-ok is.
A 12 legkevésbé környezetpusztító modell
Modell | Zöldségi faktor (Green score) | Környezetpusztítási index (Environmental Damage Index) |
Hyundai Ioniq Electric | 64 | 0,78 |
BMW i3 | 64 | 0,8 |
Toyota Prius | 62 | 0,85 |
Fiat 500E | 62 | 0,86 |
Nissan Leaf | 60 | 0,91 |
Chevrolet Bolt | 59 | 0,93 |
Kia Soul EV | 59 | 0,94 |
Toyota Prius Prime (Plug-in) | 59 | 0,95 |
Toyota Prius C | 58 | 0,97 |
Ford Focus Electric | 58 | 0,98 |
Honda Accord Hybrid | 58 | 0,98 |
Kia Niro | 58 | 0,98 |
Ami a táblázatban látható modelleket illeti, a Fiat 500 E kizárólag Kaliforniában és Oregonban kapható, állítólag jó sokat bukik is rajta a Fiat, hiszen nem tud érte annyi pénzt elkérni, mint amennyibe neki kerül, a Chevrolet Bolt európai megfelelője az Opel Ampera-e, ami több mint 400 kilométeres hatótávja miatt lesz majd érdekes, ha egyszer végre hozzánk is megérkezik, talán majd jövőre, idén ugyanis csak európai egyes nyugatabbi országaiban lesz rendelhető. A Kia Soul EV felénk is ismert, kellenes villanyautó, a Toyota Prius C gyakorlatilag egy kompakt, a Yarisnál alig nagyobb, annak hibridjéhez hasonlóan 1,5 literes benzinest rejtő hibrid. A tizedik helyen lévő Ford Focus Electric az idei évtől 33,5 kWh-s akkumulátorával 225 kilométeres hatótávot ígér, és nálunk is kapható, nem úgy, mint a 11. helyen lévő Honda Accord Hybrid. A 12. helyen álló Kia Niro Hybrid 58 Green Score értékével épp annyira zöld, mint a tengerentúli összeállítás szerint a csupán benzinmotoros autók közül leginkább zöldnek számító Mitsubishi Space Star (Amerikában Mirage). Mi a legkevésbé zöld modell? A lista szerint a Mercedes-AMG G 65, a maga 21 Green Score-jával és 3,02-es környezetpusztítási értékével.
Várj, ne mondj semmit kitalálom! 50 IQ-s szubhumán koromdízelbuzi vagy a gyökércsakra alatt jó sok fényévvel. Csak az bizonytalan, hogy melyik zárt osztályról írsz. 😉
„Környezetbarát hibridek”…röhög a vakbelem. Ez valami olyasféle, mint a vitorlás gőzhajó. Egy efféle hibrid mely belsőégésű motorral kombinált, akkumulátorokat is magával cipelő szörnyszülött…..minden csak nem „zöld”, főleg a kitermelt, legyártott, beépített anyagok, és felhasznált energiák okán.
Sajnos az autóik nem tűntek el. Itt vannak és lesznek útjainkon. Az autómon meg a külső-levegőkeringetés állító a legfényesebb gomb :(.
csak, hogy képben legyünk mi a ZÖLD fogalma :
[url]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f9/1f/b2/f91fb28762bd57eb4199f9532153135b.jpg[/url]
ez ZÖLD verda, minden ettől eltérő erősen környezetterhelő :D:D:D:D:D
Bizony, nem lennék meglepődve, ha az európai autógyártók közül ők hoznák ki az első leaf ellenfelet. Meg szerintem egyre több közös alkatrész lesz a PSA és az Opel modellekben, ezáltal ha leállítanak üzemeket, alakíthatják is át felé akku gyárrá.
….még mindig az a „ződebb” ahol a pénz van. Azt tolja a sajtómarketing, a paraszt meg elhiszi és dicsekszik, hogy mit vett.
Azok ilyenkor eltűnnek, vagy halgatnak.
A szomorú az az egészben hogy leszarták/ják hogy a következő generáció hogyan szenved a hatásától.
Én személy szerint példát statuáltam volna a VW konszernen, a Bosch-al együtt bezúzattam volna az egész céget hogy megtanulják egy életre mit lehet és mit nem. Sajnos nem így történt, de majd megtanulják az ilyenek az egészségükön.
És tessék mondani, az elmúlt bő évtized véresszájú koromdízelbuzijai akik itt is és máshol is fullba tolták a kretént és akiket oly nagy élvezettel vertem számtalanszor jó kedvvel bőséggel dagadtra azok ilyenkor hol vannak? LOL! 🙂
Vagy pl. az egyik legemlékezetesebb 10-ből 10 pontos kivégzés, amit a magát mérnöknek képzelő „a hummer zőőőődebb mint a Prius”-dermilan-on mutattam be ilyenkor nem vágja fel újra az ereit? ROFLMAO! 🙂
A GM kifejlesztette az Ampera-e-t, a PSA meg szépen learatja majd vele a babérokat. Erre mondják, hogy lütyőék „jókor voltak jó helyen”:)