A pápa is villanyautóra váltott
A legújabb pápamobil egy Opel Ampera-e
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vatikán is teljesen felvillanyozódott. Egy új Ampera-e-t kaptak az Opeltől ajándékba, hogy károsanyag-kibocsátástól mentesen közlekedhessen a pápa.
Ferenc pápának nincsenek nagy elvárásai. Legutóbb például egy Renault 4-est választott pápamobilnak, mert elmondása szerint neki is volt hasonlója korábban. Azonban még Róma püspökének is fejet kell hajtania a Vatikán károsanyag-kibocsátás csökkentő intézkedései előtt, így a legfrissebb pápamobil egy villanyautó lett. Őszentsége egy teljesen elektromos Ampera-e-t kapott az Opeltől ajándékba, persze fehér fényezésben. Az Opel vezérigazgatója elmondta: „Büszkék vagyunk, hogy hozzájárulhatunk Vatikán ambiciózus terveihez. Reméljük, az új Ampera-e megteremti majd a kompromisszumok nélküli mindennapi mobilitást.” Márpedig Vatikánvárosban nincsenek nagy távolságok, így egy villanyautó használata több mint logikus választás a pápa szállítására.
Az új Ampera-e tavaly mutatkozott be a Chevrolet Bolt európai testvéreként. Észak-Amerikában az Év Autója is tudott lenni idén. Tisztán elektromos hajtása 204 lóerős, az optimista NEDC ciklus szerint legfeljebb 520 km-es hatótávval, de más mérések szerint is közel 400 kilométerre képes egy töltéssel. Először természetesen a villanyautók jelenlegi legnagyobb piacán, Norvégiában vezették be, majd Németország, Hollandia, Franciaország és Svájc következett. Magyarországi bevezetésére sajnos még várni kell. Egyébként Vatikánvárosnak célja, hogy megújuló energiaellátásra váltsanak és széndioxid-kibocsátásmentesek legyenek. Egy lépéssel máris közelebb vannak.
Mindenkinek más a hétköznapi használat.
Én pl szinte sosem használok légkondit. És keveset dugulok.
A ciklust nem hasraütés-szerűen döntik el, rengetegen vesznek benne részt és nem egyszerű összehozni (maga a szabályozási eljárás egy egész kontinensre elég körülményes, mivel nem EU hanem ENSZ regionális szabályozás (UNECE)).
ja, így hát ők maguk jönnek kamu adatokkal 🙂 aztán jönnek az igazságosztók, akik felfedik a nagy talányt, hogy hétköznapi használatban teljesen más értékek jönnek ki, na mind1!
???? poénkodásnak ez elég gyengus???
@bezzev: pont azért szabványos, hogy ne jöhessen a hazafi “szakújságíró” kamu adatokkal. Vannak a rendszernek visszásságai, de legalább objektív.
Mondjuk a klíma tényleg durva dolgokat tud művelni a fogyival…
Mi az a NEDC ciklus? Az olyan mint női menstruációs izé,korszak csak éppen az autókra jellemző tulajdonság?Vagy gondolom az NE, az a niederlanden, DC meg az egyenáram, vagyis ez valamiféle holland egyenáram szabvány?
“NEDC ciklus” mint olyan, a kipufogógázok mérése? labormérés? még véletlen sem hétköznapi használat? beültetném a NEDC kitalálóját akkor egy ilyen elektronyos masínába nyáron, hogy akkor hajrá, hozza a NEDC értéket, feltekert ablakokkal klíma nélkül 40 fokban :D:D:D:D
Kiváncsi leszek az új Opel elektromos auto nevére, talán Volta lesz, vagy Coulomba, esetleg Ohma…