200 km-es hatótávval itt az új Kangoo Z.E.
Frissült az elektormos Kangoo, rövidebb a töltés, hosszabb a megtehető út
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új akkumulátort, új motort és különleges megoldásokat kapott az elektromos Kangoo. Hatótávja hosszabb, de a töltési idő rövidebb, mint előtte volt.
Külsőre nem sokat változott, belsőre annál inkább, legalábbis ami a technikai tartalmát illeti, jelenleg a Kangoo Z.E. a leghosszabb hatótávú elektromos teherautó
Frissült a Renault elektromos hajtású haszongépjárműje, a Kangoo Z.E. Szinte mindenen változtattak egy kicsit, már ami a technikai tartalmat illeti, kezdve a motorral, amit kicseréltek. Az új R60 jelzésű 90 lóerős elektromotor alapja ugyanaz, ami a ZOE-ban R90-ként már jelen lévő, ehhez új vezérlőegységet valamint új akkumulátorcsomagot is beépítettek. Ennek fizikai mérete ugyanakkora, mint előtte volt, így a raktérből nem vesz el több helyett, viszont teljesítménye 50%-kal jobb, mint előtte volt. A 33 kWh-ás akkumulátorral NEDC ciklus szerinti hatótávolsága 270 kilométer, valós hatótávja viszont a gyártó szerint is csak 200, természetesen a körülményektől függően, de ez is szép eredmény a korábbi 125-höz képest. Változott a töltés is, a nagyobb teljesítmény mellé méterezték a töltőegységet is, így a 7 kWh-ás AC töltővel már akár 6 óra alatt feltölthet normál hálózatról, de ahogy a Renault fogalmaz, egy ebédszünet alatt, ami nagyjából egy óra, 35 kilométernyi hatótávot képes fölvenni.
7 kWh-ás töltővel szerelik, ezzel már csak 6 óra kell az akkumulátor feltöltéséhez a korábbi 7 helyett. A nagyobb teljesítményű aksi segítségével a valós megtehető hatótáv 200 km-re nőtt
Nagy újítás az elektromos haszonjárművek között a hőszivattyú, ezzel ideális hőmérsékleten tarthatja az akkumulátort a Kangoo Z.E., valamint, ha töltőn van, még utastéri előfűtésre és hűtésre is képes. Okosították a fedélzeti rendszert is, a navigáció képes a legközelebbi töltőponthoz navigálni, a Z.E. Trip program pedig azt is megmondja, hogy annál a pontnál van-e a Kangoo Z.E.-hez kompatibilis csatlakozó, és ha igen, éppen szabad-e. Emellett van még egy Z.E. Pass nevű alkalmazás is, amit okostelefonra vagy tabletre letöltve a legtöbb töltőpontnál fizethetünk is.
Többféle felépítménnyel, változatlan méretű raktérrel folytatja pályafutását, na meg okos fedélzeti alkalmazásokkal, amikkel szabad töltőpontokat is kereshetünk
Ez az elektromos autófejlesztéses dolog nekem kicsit sántít.Már most is piacra tudnának dobni egy 600-700km hatótávot tudó autótl is…csak a forgatókönyv nem így szól.