Nem ismer intimitást az Opel Cascada?
Hölgyteszt: Egy hét egy kabrióval - Opel Cascada 1.6 Turbo automata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi tartalom következik: marketinges kolléganőnk kapta meg egy hétre az automata váltóval szerelt metálkék Opel Cascada kabriót.
Olyan szerencsés voltam, hogy egy hétig nálam lehetett egy Opel Cascada, azzal a céllal, hogy írjak róla véleményt - milyen az autó és főleg, hogy milyen érzés vezetni. Őszintén szólva elsőre elég nagy kihívásnak éreztem ezt a feladatot, hiszen nem tudok többet a kocsikról, mint egy átlag autóvezető. Épp ezért, ha valaki a motorról, a nyomatékról vagy esetleg a tengelytávról szeretne olvasni, akkor inkább kattintson ide, mert ezekről a cikk végén sem fog többet tudni. Mindezek ellenére én boldogan igent mondtam a felkérésre, mert mégiscsak nyár van és én egy hétig furikázhatok egy menő tető nélküli kocsival a napsütésben, alig vártam!
Ekkor még nem tudtam, hogy egy naptej a kesztyűtartóban is nagyon hasznos lett volna.
Egyébként mindig kettős érzésekkel gondoltam a kabriózásra. Nem volt bennem kétség, hogy tökjó lehet egy szerpentinen autókázni a naplementében: fújja a hajadat a szél, közben hangosan szól valami ütemes muzsika, az egész teljesen idilli. A GTA San Andreasban is mindig próbáltam a tető nélküli kocsikat ellopni, szóval teljesen nyitott voltam az élményre, viszont azt is tudtam, hogy a Nagykörút azért mégsem a Miami Vice, nagyon kíváncsi voltam: milyen lesz Budapesten egy rikító kék kabrióval közlekedni?
Hát röviden, nem túl intim.
Az első benyomásom, hogy az emberek imádnak átbámulni egy nyitott fedelű kocsiba, ennek az Opelnek a metálkék színe pedig csak fokozta ezt az ingert. Ezen a héten a begyűjtött dudálások számát sikerült feltornásznom a duplájára ahhoz képest, amit eddig az egész életem során kaptam. Egy gyors és ártalmatlan Instagram csekk a pirosban, és szinte azonnal jött a mély hangú dudaszó a mögöttem lévő kocsiból, ha nem a narancssárga jelnél léptem a gázra. A kirakat érzéshez hozzátartozott, hogy a négyeshatosról beláttak a dekoltázsomba és kihangosítóval telefonálni esélytelen volt anélkül, hogy ne tudja meg az egész buszmegálló, hogy mi lesz az esti programom, szóval tényleg más, mint egy kellemesen középszerű Golfban vagy Mazdában autókázni a városban. A csúcspont az volt, amikor egyszer valaki átszólt, hogy jó a zene – nem annyira örültem neki, mert épp akkor szétkapcsolt a Bluetooth és Niki Minaj szólt, vagy valami ilyesmi. Na mindegy.
Ezt az autót viszont úgy is élmény volt vezetni, hogy normál esetben nem párásodik be a szemem, ha valaki megemlíti, hogy épp egy 170 lóerős autóban ülök, ami 10 másodperc alatt van 100-on. Viszont számos olyan élményem volt, amit más autóval soha nem tapasztaltam eddig. Például amikor beülsz és ráadod a gyújtást, a biztonsági övet udvariasan előrenyújtja neked, és nem rögtön egy kellemetlen csipogással jelzi, hogy életveszélyben vagy, ha meghaladtad a 8 km/órás sebességet biztonsági öv nélkül. Olyan mintha egy kézfogással üdvözölne inkább. Aztán amikor lehúztam a tetőt, mindig olyan érzésem volt, mintha egy transzformerben ülnék, ami épp akkor kezd átalakulni, ráadásul menet közben is „át lehet változni”, ami külön jól jött, amikor elkezdett esni az eső a 4-esen.
Egyébként ennek az egész kabriózgatásnak a legfontosabb tényezője az időjárás. Az első nap például úgy leégtem, hogy másnapra lehámlott a karom és az orrom is. Most már tudom, hogy minden true kabriósnak megbújik egy baseball sapka a kocsijában, és délben a dugóban nem húzzák le a tetőt. (!!) A kora esti órákban viszont, amikor már elmúlt a nagy meleg (és az említett dugó), igazi élmény vezetni ezt az autót. Olyan kicsit, mintha egy biciklit és egy sportautót gyúrtak volna össze, kivéve, hogy sokkal drágább, és nem mehetsz a bringasávban. Még az sem gond, ha kicsit hideg van, mert az ülésfűtéssel azon is lehet segíteni. Mondjuk ez a viselkedés nem igazán egy fenntartható gondolkodásmódról tesz tanúbizonyságot, de mégiscsak egyetlen hetem volt, hogy loboghasson a hajam, szóval kihasználtam minden esőmentes percet. Egyébként sokkal kevésbé csap be a szél, mint gondoltam először. Ha az ablakok fel vannak húzva, még a 130-as autópályát sem kell elfelejtenünk, az is teljesen élvezhető és kényelmes.
Mondjuk a kényelemről csak akkor beszélhetünk, ha nincsenek csomagjaink.
Rakodótérben nem túl erős ez az autó, persze teljesen érthető okok miatt. Nekem viszont okozott némi problémát, amikor a vívótáskámat is magammal kellett vinnem: táskát kint lerak, beül, tetőt lehúz, kiszáll, táskát berak a hátsóülésre, végül beszáll. Azért nem panaszkodom, mert épp nem esett az eső, amúgy a tetőt lehet a távirányítóról is nyitni - ha a raktér-elválasztó le van húzva. Ezt csak később tudtam meg.
Elvittem egy körre az 5 éves unokahúgomat is, legalább teszteltem, hogyan fér el egy gyerekülés, milyen a szélfogó, sőt az is kiderült, hogy a hátsó ülések közötti rés tökéletes „mesekeksz-tartó”. Nagyon tetszett neki, főleg, hogy „fantasztikusan kék” a színe, pont olyan mint Elza ruhája a Jégvarázsból. És összességében nekem is nagyon bejött ez az autó, voltak zavarba ejtő pillanataim – például a műszerfal úgy ahogy van egy nagy kérdőjel a millió gombbal -, de miután hétfőn leadtam a tesztautót, szerdán már azon kaptam magam, hogy a Használtautó.hu-n a kabriókat böngészem. Talán pont egy ilyen Opel Cascada lenne a tökéletes választás majd egyszer? Kivéve, ha Jégvarázs színe van.
Pár tipp első kézből kezdő Opel Cascada tulajdonosoknak:
- Vigyél magaddal naptejet, vagy sapkát
- Borult időben autópályán ne lehúzott tetővel közlekedj, mert 50 km/órás sebesség fölött nem tudod felhúzni a tetőt, ha elkezd esni az eső
- Menet közben NE dobj „csak úgy” hátra valamit a hátsó ülésre, mert ki fog repülni a kocsiból
- Engedd el a szúrós tekinteteket, a 4. nap után már egyébként sem fogod észrevenni őket
- Ne lépj rá bal lábbal a fékre!!!! (automata sebességváltó)
- Lehúzott tetővel ne parkolj egy fa alá!
Árak
Tesztmodell alapára
8 760 000 Ft (2017.07.02.)
Tesztautó ára
11 488 000 Ft (2017.07.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1650-3200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Végsebesség:
217 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4760 mm
Szélesség:
1839 mm
Magasság:
1443 mm
Saját tömeg:
1658 kg
Össztömeg:
2140 kg
Tengelytáv:
2695 mm
Karosszéria-kivitel:
cabrio
Csomagtér:
280-380 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
260 Nm 1650-3200 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
217 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
CO2-kibocsátás:
172 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
11,5 l/100km
Csaj tetszik, kocsi nem.
Egy autónak legyen teteje, legyen benne deréktámasz. Jó, ha fokra szabályoz a fűtés, de klíma nem kell.
Totál pénzkidobás itthon, max jaszkarizni jó.
Gyakorló kabriózóként csak két plusz tanács:
– szélfogó hálóra ne sajnáljátok a pénzt, a leghasznosabb extra (a klíma után).
– csomagtartóban legyen egy másfél literes víz és egy guriga „Szilvia”, vagy 100-as pézsé. Ha „úgy hozza az élet” tudni fogod miért.
Egyébként az autónavigátor vezetősége helyében csak jó csajokat vennék fel cikkírónak/tesztelőnek mivel a legtöbben úgy is férfiak olvassák/nézik ezeket az oldalakat és hát egy jó nővel mindent el lehet adni … szerintem elég nagy forgalom generálást hoznának a jó csajok … ráadásul egy szőke nő sem írna szarabbul mint némelyik férfi munkatárs ezen az oldalon :DDD Mármint nem hordana össze annyi baromságot mint az akit nem szeretnék névvel megnevezni é sitt dolgozik :DDD
Csajozni mindenhol lehet tartja a mondás … 😀
A vászontetős kabrió jobban néz ki mint egy kemény tetős verzió . Ráadásul könnyebb is mivel nem kell a fémtetőt cipelni és elég hozzá gyengébb mozgató mechanika ami további súlyt csökkent a vászontetős javára .
A vászontető fakulására meg csak annyit hogy én ezekre a divat kocsikra alapból kötnék cascot… na már most véletlenül tudom hogy ha sérül a vászontető azt amortizáció nélküli áron számolja a biztosító 😉 😀 . Az okos biztosítási csaló vett egy Golf 3 kabriót 1 millióért véletlenül azonnal kötött rá kevés önrészes kaszkót …maaaajd az utcán szétvágták a tetejét ” véletlenül mert irigyelték a kocsiját” és és bement a biztosítóhoz aki teliáron kifizette ” önrész levonása után” a tetőt… mivel a vászontetőre nem számolnak el amortizációt :-O . Bontóba lehet venni vászontetőt … a biztosító is oda fogja kidobni ha szerencséd van a saját tetődet vásárolod vissza fillérekért 😀
Egyébként ha megnézed az összes igényes gyártó vászontetővel árulja a csúcsmodelleket … pl mercedes benz S osztály, Bentley , Rolls-Royce , Jaguar, BMW 6, Audi … gondolom azért mert így sokkal szarabbul néznek ki a termékeik és kevesebbet adnak el belőle az előzetes felméréseik alapján mint ha fémtetővel árulnák . Vagy tovább megyek technológiailag ezek a gyártók nem tartanak ott hogy fémtetővel tudjanak kabriót gyártani 😀
Egyébként meg aki közterületen hangoskodik azok vagy a buzik/chopperesek vagy a kiscsajok itt egy oktató videó mire gondolok . [url]http://indavideo.hu/video/South_Park_13_Evad_12_resz_A_k_betus_szo[/url] .
Hallgasd csak full hangerőn a szokol rádiódat csodás fémtetős kabriódban csak tegyél ki pár pávatollat az ülésre jó látható helyre mert úgy az igazi … azért is fasz még hogy fullon hallgatod a zenét mert ha pl kereszteződésbe érsz és neked van elsőbbséged , de jön egy megkülönböztető fényjelzést adó autó aminek szintén elsőbbsége van és te nem hallod a nagy zen emiatt szerinted kit fognak elővenni a bíróságon ? 😀 Téged vagy a hatóság hivatalos személyét akinek elsőbbsége lett volna a kereszteződésben csak te páváztál a tető nélküli fostalicskáddal ?
Mióta kabrióm van, 3 ismerős is vett kabriót 😉
Ez a bámulgatásos sztori megszokható egy idő után, engem pl. hidegen hagy ki bámul, a zenét feltekerem a 650W-os hifin, és ilyenkor a mentőt/rendőrt is csak akkor hallom, ha max 3 kocsira van tőlem 😀 (szóval városban nem vadulok annyira)
A vászontetős kabriókat viszont továbbra sem ajánlom, max sokadig kocsinak. Éljen a kemény tető (meg az tutira nem néz majd ki ratyin sok-sok év után és nem is sérülékeny és még halkabb is).
Szóval igen, és ez csak egy opel volt, lehet még hova fokozni 😉
Ha ilyen csinos hölgy a tesztelő, akkor őszintén szólva kit érdekel az autó? 😀