Az új szemmágnes – VW Arteon hazai bemutató
Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon. Az üzletemberek új kedvencét testközelből vehettük szemügyre.
CC újratöltve. A Passat mindig is egy olyan modell volt a VW-nél, amiért sokan rajongtak és a márka fanatikusai arról álmodoztak, hogy de jó lenne egyszer egy ilyennel járni. Aztán amikor 2008-ban megalkották a négyajtós kupét, a CC-t, akkor is sokan hanyattvágták magukat a látványtól. Valóban jól sikerült a Passat és a Phaeton közép pozicionált modell. Most viszont még inkább azt érezhetjük, hogy igen, erre az autóra vártunk. Az Arteon CC utódja, ami minden eddiginél szebb, sportosabb és elegánsabb lett. Nem lehet vele vitatkozni. Olyan látványt nyújt, hogy sokaknak le fog esni az álla, amikor meglátja élőben.
Volkswagen Arteon - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4862 | 1871 | 1450 | 2837 | 563-1557 |
Avantgárd, üzleti, gran tourismo. A németországi emdeni gyárban készülő újdonságot ezzel a három jelzővel lehet leginkább illetni. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője az alábbiak szerint foglalta össze az Arteon karakterét: "Az Arteon a klasszikus sportautók formai elemeit a ferdehátú karosszériák térkínálatával kombinálja. Olyan avantgárd business-class granturismo, amely egyformán szól értelemhez és érzelemhez." A közel 4,9 méter hosszú kupés limuzin a CC-nél is nagyobb, 2837 mm-es tengelytávon nyújtózik, valóban lehet terpeszkedni a hátsó üléssorban is. A helykínálat nem csak az utasoknak bőséges, a poggyászokat is jól elnyeli az alapból 563 literes csomagtér.
Szemmágnes. Mostantól már a hazai utakon is találkozhatunk az Arteonnal, a szerencsésebbek talán már látták is. A tegnapi hazai sajtótájékoztató autós újságírói szemmel rendhagyóra sikerült, ugyanis nem a megszokott szemszögből ismerhettük meg a VW új büszkeségét. A technikai előadás helyett egy hétköznapibbat hallhattunk, ahol hazánk ismert személyiségei nyilatkoztak az első benyomásokról. Igen ők már kaptak 1-1 autót tesztelésre néhány napra és az ott szerzett élményeiket osztották meg velünk. Nem csoda, hogy kivétel nélkül mindenki a külső formáról beszélt, sőt. Elmondták, hogy az utcán is rengeteg szem meredt rájuk a zebránál vagy egy forgalmasabb helyen való parkolásnál. Tény, hogy az új autókat megnézi az utca embere, főként ha az feltűnő kurkuma sárga. A dolog érdekessége, hogy a tesztre kapott autók mind feketék voltak, amelyek igen beleolvadnak a mai hazai járműpark szürke skálájába, de így is sikerült kiszúrni őket. Igen, az új Arteon mágnesként vonzza a szemet.
Passatos. A külső után evezzünk egy kicsit beljebb! Az utastérre ránézve azonnal szembetűnik, hogy egy VW-ben ülünk. Sőt, nemcsak hogy VW-ben, Passatban. Elsőre lényegében alig lehet megmondani, hogy melyik modell kokpitje van előttünk, annyira sok a hasonlóság. A kormány, a műszerfal, az óra, a szellőzők kialakítása, a váltó környéki gombok és a klímapanel is mind-mind ugyanazok, mint a Passatban. Az egyetlen különbség az infotainment rendszerben van. Méretesebb és teljes egészében érintőpaneles lett. Az oldalsó dedikált gombok eltűntek, mindössze egy home és egy menü felirat látható, amit navigálásra használhatunk. Ha már navigáció, akkor fontos megemlíteni, hogy az ún. lapozó funkció, például a mentett rádióadók közötti váltáshoz már elegendő hessegetni jobbra balra - a nem létező rovarokat - a képernyő előtt, magyarán itt is megjelent a gesztusvezérlés.
Mi hajtja? Röviden: ami a Passatokat, talán nem meglepő. Hosszabban: jelenleg két kétliteres TDI és egy szintén kétliteres TSI érhető el az Arteonhoz. Előbbiek 150, illetve 240 lóerősek, 340, illetve 500 Nm forgatónyomatékkal. A benzines 280 lóerős, nyomatéka 350 Nm. Egyelőre csak hétgangos DSG-vel rendelhetők, később várható manuális váltó is, igaz, utóbbi minden bizonnyal a szintén később érkező kisebb motorokhoz lesz majd válaszható. A belépő szintet a 150 lóerős 1.5 TSI jelenti majd, ezen túl pedig lesz egy 190 lóerős TDI és TSI is. Ezzel összesen hat különböző motorral lesz majd válaszható az Arteon. A hazai bemutató statikus volta miatt egyelőre egyiket sem sikerült kipróbálni, de reményeink szerint hamarosan érkezik a tesztautó és bővebben be tudunk majd számolni a menetteljesítményekről és fogyasztásról.
Volkswagen Arteon - motorok
2.0 TDI (150 LE) | 2.0 TDI (240 LE) | 2.0 TSI (280 LE) | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1968 | 1984 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | (DSG/7) | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150 (3500-4000) | 240 (4000) | 280 (5100-6500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 340 (1750-3000) | 500 (1750-2500) | 350 (1700-5600) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,1 | 6,5 | 5,6 |
Végsebesség [km/h] | 220 | 245 | 250 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,5 | 5,9 | 7,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 116 | 152 | 164 |
Saját tömeg [kg] | 1643 | 1828 | 1716 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2170 | 2360 | 2240 |
Minden, ami kell. Ezzel a három szóval össze is lehet foglalni, hogy milyen az Arteon felszereltsége. Három szint közül választhatunk. Az alap Arteon nevű mellett az Elegance és a sportos R-Line sorakozik, ezekhez természetesen még további extrákat rendelhetünk. Ilyenek például a különböző vezetést támogató rendszerek, amelyek figyelmeztetnek baleset esetén, ha pedig szükséges, akkor be is avatkoznak. Az adaptív tempomat arra is képes, hogy az adott útszakaszon megengedett sebességhatárra lelassítson. A kényelemről Nappa bőrkáprit, ülés- és kormányfűtés valamint masszázsülések gondoskodnak. A biztonságot szolgálja továbbá a Head Up Display és a LED-es adaptív fényszóró, amelynek éjszaka fogjuk hasznát venni. Az automata parkolásra képes asszisztens már nem újdonság, ez szintén elérhető az Arteonban. A komfortról és a jó úttartásról adaptív futómű gondoskodik, a felnik 18-20 col között változhatnak.
VW Arteon árlista (millió Ft)
Arteon | Elegance | R-Line | |
TDI (150 LE) | 10,722 | 11,416 | 11,633 |
TDI (240 LE) | 13,573 | 13,759 | |
TSI (280 LE) | 13,799 | 13,986 |
Tucatautó lesz? Annyira biztos nem, mint a Golf. Valószínűleg a Passat eladásait sem fogja felülmúlni. Viszont a Passat piacából fog kiharapni. Jelenleg a középkategóriás limuzin 90 százalékát cégek veszik idehaza. A VW ennek megfelelően abban bízik, hogy az Arteont is főként céges autónak veszik majd. Ráadásul számukra igen komoly kedvezményt tudnak biztosítani. A sajtótájékoztatón elhangzott információk alapján az alapváltozat már 8 milliótól elérhető. Egy komolyabb hajtáslánc esetén persze feljebb csúszik az ár, de ekkor is 11-11,5 milliós árról indul a kedvezményes ajánlat. Az extrák természetesen még tovább hizlalják az árcédulát, 15 millió környékén viszont már igazi luxus ellátmányt kaphatunk, ami a többi német versenytárshoz viszonyítva korrekt. Audi, BMW, Merci, felköthetitek a gatyát!
Hát jobb nevet is kitalálhattak volna, mint Arteon. Így elsőre valami nagy kövér lusta macska jut erről az eszembe, nem egy autó.Defektes egy név…
Jó ez a hatalmas érintőképernyő, de ha ennyire alacsonyra teszik akkor balesetveszélyes, mivel vagy ezt nézed vagy az utat, de ha ilyen alacsonyan van még csak “fél” szemmel sem tudod követni mi történik odakint!!
Szerintem az első 2 évben nem érdemes megvenni az Arteont mert az eleje miatt valószínű hamarabb kap faceliftet mint a megszokott 4 év … és akkor már érdemesebb beruházni az újabb modellbe ha valaki Vw-ben gondolkodik .
szánalmasan erőltetett sz@r az mutatós óra a műszerfalon (nem csak itt amúgy, hanem mindegyik márka modelljeiben)…kb annyira mint a kvarc a japánokén.
orra vállalhatatlan, oldalablak össze vissza, a segge elmegy. az legelső passat cc százszor harmonikusabb és szebb. nem lepődnék meg, ha nem lenne nagy siker.