Az európai vásárlók közel 30%-a dönt SUV mellett
Több városi terepjáró fogy, mint szupermini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jönnek fel az SUV-k, mint a talajvíz, legalábbis a JATO európai statisztikáiból ez derül ki. Mögöttük a kisautók és a kompaktok loholnak.
2017 első felében is megállíthatatlanul növekedett az SUV szegmens Európában (is). A JATO legfrissebb statisztikái szerint már az eladások 28,3%-át birtokolják a városi terepjárók az öreg kontinensen, ami 19,7%-os növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest, és amivel a legkeresettebb szegmensnek számít az új autók között. Másodikként 21,5%-os piaci részesedéssel a szuperminik, azaz a kisautók következnek: 1,8 millió példánnyal így is keményen lemaradnak az SUV-k által elért 2,4 milliós eladási számtól. Bár harmadik helyen a kompaktok tanyáznak, 1,6 milliós eladással 1,3%-os csökkenést élnek meg.
Az egykor sikeres egyterűekből kevesebb mint 700 000 fogyott, 14,8%-os a csökkenés és egyébként a miniautók szintjére zuhantak az SUV-k megjelenésével. A JATO adataiból az is kiderül, hogy a kupék és a sportautók továbbra is rétegmodellek, kevesebb mint 67 000 eladott modellel, mindössze 0,8%-os jelenléttel, ami egyébként csökkenést jelent 2016-hoz képest. Európában apró kategóriát jelentenek a luxusautók, ellenben 4,2%-kal keresettebbek 2017 első felében, ami prémiummodellekről lévén szó, komoly profitnövekedést jelent. Miként arról múlt héten beszámoltunk: nálunk is a SUV/crossvoer szegmens a legkelendőbb, de második helyen nem a kisautók, hanem a flottavásárlóknál népszerűbb kompaktok állnak.